Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا جهینی مدیر امور آب مهاباد در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: به منظور مقابله با برداشت‌های غیر مجاز آب‌های زیر زمینی طی سال جاری ۲۵ حلقه چاه با حجم تخلیه سالانه ۳۰۰ میلیون متر مکعب در این شهرستان به دستور مقام قضایی مسدود شده است.

این مقام مسئول در مهاباد با اعلام اینکه چاه های غیرمجاز آب‌های زیرزمینی واقع در ۲ بخش مرکزی و خلیفان بوده است، افزود: عوامل اجرایی گروه‌های انسداد با جدیت تمام مانع از برداشت‌های غیرمجاز از منابع آب زیرزمینی را در دستور کار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

۱۲۰ حلقه چاه غیرمجاز طی سال جاری مسدود می‌شود

انسداد ۶۱۲ حلقه چاه غیر مجاز آب از منابع زیرزمینی در مهاباد

مسدود شدن چاه‌های غیر مجاز در مهاباد

جهینی خاطرنشان کرد: انسداد تکلیفی چاه‌های غیرمجاز این شهرستان امسال ۱۲۰ حلقه تعیین شده است که تا آخر سال با دستور مستقیم مراجع قضایی نسبت به انسداد آن‌ها اقدام می‌شود.

مدیر امور آب مهاباد تصریح کرد: چاه‌های غیرمجاز یکی از مهمترین تهدید‌ها برای منابع آب زیر زمینی محسوب می‌شوند و فعالیت آن‌ها منجر به کاهش شدید حجم آب این منابع و حتی از بین رفتن آن‌ها است.

او گفت: تاکنون پنج هزار و ۳۶۴ حلقه چاه غیرمجاز در این شهرستان شناسایی شده که حجم تخلیه آن‌ها بالغ بر ۷۰ میلیون مترمکعب است.

جهینی یادآور شد: هم‌اکنون هزار و ۵۷۵ حلقه چاه دارای مجوز در مهاباد با حجم تخلیه بیش از ۵۲ میلیون متر مکعب وجود دارد که از این تعداد هزار و ۳۱۷ حلقه در بخش کشاورزی با حجم تخلیه ۴۴.۵ میلیون مترمکعب، ۱۹۷ حلقه با حجم تخلیه ۳.۵ میلیون متر مکعب مربوط به بخش صنعت و ۵۸ حلقه نیز با حجم تخلیه ۶ میلیون مترمکعب مربوط به آب شرب است.

مهاباد دارای بیش از ۸۰ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی است که از این میزان بیش از هفت هزار و ۵۰۰ هکتار با سامانه‌های نوین و مجهز آبیاری می‌شود.

انتهای پیام / س خ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت نیرو جهاد کشاورزی چاه های غیر مجاز مسدود کردن حلقه چاه غیر حجم تخلیه چاه های غیر غیر مجاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۴۸۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۲۰ خودرو تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست پردیس از توقیف ۲۰ خودرو متخلف تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش مهر، محسن رضائیان اظهار کرد: طی پیگیری‌های چند ماه اخیر اداره حفاظت محیط زیست پردیس و دریافت گزارشات مردمی مبنی بر تخلیه نخاله ساختمانی و پسماند خانگی غیر مجاز در حوزه شهرستان، حدود ۲۰ مورد راکب متخلف خودرو تخلیه غیرمجاز پسماند و نخاله ساختمانی، اعلام جرم و به دادستانی شهرستان معرفی شده است.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست پردیس گفت: اداره حفاظت محیط‌زیست پردیس با استناد به ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی، این خودروها و سایر خودروهایی که پلاک آنها توسط شهروندان و دوست‌داران محیط زیست ارسال کرده بودند را اعلام جرم کرده و جهت سیر مراحل قانونی به دادگاه معرفی کرده است.

وی افزود: که مردم هوشیار شهرستان پردیس، در صورت مشاهده مواردی اینچنین، گزارشات این تخلفات را به شماره تماس ۷۶۲۸۶۴۰۰ به اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان پردیس و همچنین سامانه ۱۵۴۰ سازمان حفاظت محیط زیست گزارش کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • علت اصلی ساخت و ساز غیرمجاز در مازندران چیست؟
  • اعلام اسامی فرآورده‌های سلامت غیر مجاز
  • اسامی فرآورده‌های سلامت غیر مجاز اعلام شد
  • اعلام فرآورده‌های گیاهی درمانی غیر مجاز
  • توقیف ۲۰ خودرو تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • چاه‌های مسدود شده شهرداری قم فک پلمب شد
  • فک پلمب چاه‌های مسدود شده شهرداری قم
  • مسدود شدن ۹ حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان رودبار
  • هزار و ۶۴۵ حلقه چاه آب مجاز صنایع در خراسان رضوی واجد شرایط هوشمندسازی هستند
  • طرح طرد اتباع غیر مجاز در شهرستان ملارد