Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط: حسین ذوالفقاری در نشست خبری امروز خود به مناسبت هفته دولت، اظهار کرد: بعد از اینکه دستورالعمل بهداشتی برای محرم اعلام شد، آموزش ۹۲ هزار هیات ثبت شده کشور و ۸۵ هزار بازدید از هیات‌ها انجام شد. بیشترین رعایت ضوابط بهداشتی از ابتدای شیوع بیماری کرونا را از سوی برنامه‌های مذهبی و دینی داشتیم از جمله در مراسم ایام محرم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این ایام بیشترین همکاری‌ها از سوی تولیت آستان ها، هیات‌ها و مداحان وجود داشت و موارد نادری هم از عدم رعایت‌ها بود که تذکر دادیم.

وی با اشاره به تصویب ۲۶ پیشنهاد کمیته امنیتی اجتماعی در ستاد مرکزی مقابله با کرونا، ادامه داد: این پیشنهاد‌ها شامل مواردی همچون طرح تب سنجی، فاصله گذاری اجتماعی، محدودیت تردد و تعطیلی مدارس بود؛ همچنین کمک‌های مومنانه مردم ساماندهی شد.

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور همچنین با اشاره به ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی همگان، افزود: کار‌ها و فعالیت‌ها باید ادامه یابد و من خواهش می‌کنم که مردم رعایت کنند. بر اساس پیشنهاد کمیته امنیتی اجتماعی، ستاد مرکزی مقابله با کرونا تصویب کرد که همه دستگاه‌ها در همه قوا در ۱۵ روز برنامه همزیستی با کرونا را تهیه کنند تا به تصویب ستاد مرکزی برسد. ارائه خدمات دستگاه‌ها نباید موجب تجمع مردم شود. تهیه سامانه یکپارچه مدیریت و کنترل هوشمند بیماری کرونا می‌تواند به ما کمک کند.

ذوالفقاری درباره انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در روز ۲۱ شهریور در ۹ استان و ۲۴ شهرستان، گفت: دستورالعمل تامین نظم و امنیت به استان‌ها و ضوابط بهداشتی هم ابلاغ شده است. نامزد‌ها حق تشکیل ستاد انتخابات ندارند و از فرصت فضای مجازی و صداسیما می‌توانند استفاده کنند. در شعب اخذ رای باید فاصله دو متری رعایت شود. مجریان شعب از قبل غربالگری می‌شوند. اولویت محل شعب در فضای باز است و شعب از قبل ضدعفونی می‌شود. رای دهندگان باید فواصل را رعایت کرده و از ماسک استفاده کنند. برگزاری هرگونه تجمع ممنوع است. اگر نامزدی رعایت نکند، از حضور در شبکه تلویزیونی استانی محروم می‌شود و حتمی ممکن است به دستگاه قضایی معرفی شود.

وی با اشاره به وضعیت امنیتی کشور، خاطرنشان کرد: کشور با هوشیاری مردم و تلاش نیرو‌های نظامی، امنیتی، انتظامی و بسیج و شورای‌های تامین و مرزبانی از امنیت خوبی برخوردار است. تحریم ها، حمایت مالی و اطلاعاتی دستگاه‌های اطلاعاتی کشور‌های متخاصم برای ناامن کردن کشور انجام می‌شود. تحریک مردم در فضای مجازی انجام می‌شود و منشاء هشتک‌ها برای ایجاد تجمع در خارج از کشور است. این اقدامات برای ناامن سازی و سوری سازی کشور است. در این زمینه به هوشیاری بیشتری نیاز است و حتی در برخی موارد هوشیاری مردم بیشتر از برخی مسئولان است.

معاون امنیتی انتظامی خاطرنشان کرد: رویکرد شورای امنیت کشور، پیشگیری است و ۸۵ درصد فعالیت ما در حوزه پیشگیری است. مسایل مربوط به نارسایی‌ها در خدمت رسانی به مردم، مسایل اقتصادی و اجتماعی، مساسل صنفی و کارگری را رصد کردیم و ۶۱۰ پیشنهاد به مسئولان ارائه کردیم و این باعث شد از تنش‌های اجتماعی جلوگیری شود. در ۹ جرم شاهد کاهش و در ۱۰ جرم شاهد افزایش هستیم و در مجموع شاهد تغییر در میزان مراسم نیستیم. در پنج ماه اول سال گذشته، ۵۱۹ فراخوان عمده داشتیم و امسال ۱۷۲۲ مورد داشتیم. با کنترل‌های اطلاعاتی شاهد کاهش اقدامات تروریستی هستیم. در سه ماه اول امسال، ۱۴ تروریست کشته و ۳ نفر از نیرو‌های ما شهید شدند.

ذوالفقاری گفت: اقدامات تروریستی کاهش نیافته است بلکه کنترل ما بیشتر شده است. در سال ۹۷، ۱۹ نفر از عوامل ما و در سال ۹۸، ۹ نفر از نیرو‌های ما شهید شدند. در سال ۹۷، ۲۰ تروریست توسط ما کشته شدند در سال ۹۸، ۴۴ نفر کشته شده اند.

وی درباره وضعیت برگزاری مراسم اربعین امسال، گفت: سفیر ایران در بغداد به ما اعلام کرد که مسئولان عراقی به صراحت اعلام کرده اند که امسال به خاطر بیماری کرونا زائر خارجی را نمی‌پذیرند.

ادامه دارد ...

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: انتخابات انتخابات مجلس ستاد انتخاباتی نامزدهای انتخاباتی صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۴۸۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی ۲۸۷ شعبه برای دور دوم انتخابات

دبیر ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی گفت: ۲۸۷ شعبه برای دور دوم انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه بیرجند،درمیان و خوسف پیش بینی شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی و به نقل از روابط عمومی استانداری، موسی سلیمی در جلسه وبیناری ستاد انتخابات کشور اظهار کرد: دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲۱ اردیبهشت برگزار و از ۱۳ اردیبهشت تبلیغات انتخاباتی نامزدهای دور دوم انتخابات همزمان با سراسر کشور در حوزه انتخابیه شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تبلیغات تا ۲۴ ساعت قبل از شروع انتخابات ادامه خواهد داشت، افزود: در مدت مشخص شده، نامزدها می‌توانند ستادهای انتخاباتی خود را فعال و از امکاناتی که شهرداری‌ها برای تبلیغات آنها درنظر گرفته اند، برای این منظور استفاده کنند.

دبیر ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی با بیان این که ۲۸۷ شعبه در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف در روز انتخابات مجلس شورای اسلامی فعال خواهد بود، خاطر نشان کرد: رأی‌گیری از ساعت ۸ صبح آغاز و تا زمانی که تمدید رأی‌گیری تمام شود، ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه خواستار حضور پر شور گروه‌های مختلف مردم در حوزه انتخابیه شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در دور دوم دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی شد.

شاهچراغی رئیس ستاد انتخابات کشور هم که به‌صورت وبیناری حضور داشت گفت: همه تمهیدات لازم برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در کشور انجام شده است.

وی افزود: اهمیت مرحله دوم نسبت به مرحله اول از جهاتی بیشتر است و حدود ۶۵ درصد شعب اخذ رأی در دور دوم در کشور الکترونیکی است.

شاهچراغی گفت: عوامل اجرایی ساعت شش باید در شعب اخذ رأی حضور داشته باشند و رأی‌گیری از ساعت ۸ صبح شروع می‌شود.

وی اظهار امیدواری کرد که با توجه به همه هماهنگی‌های انجام شده بین دستگاه‌های مسئول در این خصوص، شاهد حضور گسترده مردم در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی باشیم.

به گزارش ایمنا، در ادامه این جلسه دیگر مسئولان ستاد انتخابات وزارت کشور هم توضیح‌های درباره آخرین وضعیت برگزاری مراحل مختلف دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی بیان کردند و رؤسا و دبیران ستادهای انتخابات هریک از استان‌های که انتخابات در آنها به مرحله دوم کشیده شده، سوال‌های خود را در این زمینه مطرح و مسئولان ستاد انتخابات کشور هم در هر مورد برای رفع ابهامات احتمالی، توضیح‌های لازم را بیان کردند.

کد خبر 750250

دیگر خبرها

  • پیش بینی ۲۸۷ شعبه برای دور دوم انتخابات
  • لیست نهایی جبهه انقلاب برای مرحله دوم انتخابات مجلس اعلام شد
  • لیست نهایی جبهه انقلاب جهت مرحله دوم انتخابات مجلس اعلام شد
  • نامزدهای انتخابات را به رعایت قانون توصیه می‌کنم
  • آغاز تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس از فردا
  • تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس از پنجشنبه آغاز می‌شود
  • اطلاعیه شماره یک ستاد انتخابات کشور / مهلت تبلیغات کاندیداهای مجلس اعلام شد
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از امشب آغاز می‌شود
  • تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس از بامداد فردا آغاز می‌شود
  • تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس از فردا آغاز می‌شود