Web Analytics Made Easy - Statcounter

علاقه‌مندان به شرکت در مسابقه فیلم کوتاه با عنوان "الو ماهواره" که به مناسبت هفته جهانی فضا توسط سازمان فضایی ایران برگزار می‌شود، می‌توانند آثار خود را تا ۳۱ شهریورماه ارسال کنند.

به گزارش ایسنا، هفته جهانی فضا از ۴ تا ۱۰ اکتبر برابر با ۱۳ تا ۱۹ مهرماه سال جاری برگزار می‌شود و انجمن هفته جهانی فضا شعار "ماهواره‌ها زندگی را بهتر می‌کنند" را برای شعار امسال هفته جهانی فضا (۱۳۹۹) انتخاب کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس در ایران برنامه‌های ترویجی برای این هفته برگزار می‌شود که از آن جمله می‌توان به رویداد "الو ماهواره" اشاره کرد. با توسعه و رشد فناوری‌های نوین، کاربردها و خدمات ماهواره‌ای در حوزه‌هایی چون انرژی، محیط زیست، بلایای طبیعی، معادن، خدمات شهری، هواشناسی و کشاورزی توسعه یافته است و در این راستا مسابقه "الو ماهواره" با نگاهی آینده نگر و با تاکید بر ایده پردازی در حوزه کاربرد ماهواره‌ها و خدمات آنها در هفته جهانی فضا برگزار می‌شود.

این مسابقه در دو بخش "فیلم‌ کوتاه" و "فیلم موبایلی" با موضوع "اگر می‌توانستید با یک ماهواره صحبت کنید از آن می‌خواستید چه خدماتی به شما ارائه کند؟" تعریف شده است.

شرکت کنندگان می‌توانند بدون محدودیت سنی، برای حضور در این مسابقه شرکت کنند، ضمن آنکه استفاده از زبان و گویش‌های منطقه‌ای و محلی ایران در این فیلم‌ها آزاد است و هر شرکت کننده می‌تواند در هر کدام از بخش‌های مسابقه حداکثر ۲ فیلم ارسال کند.

فیلم‌ها باید به‌صورت افقی گرفته شوند و دبیرخانه این رقابت فیلم‌هایی که به صورت عمودی تصویربرداری شده‌اند، پذیرش نخواهد کرد و کیفیت فیلم‌های قابل پذیرش در هر دو بخش مسابقه با حداقل رزولوشن ۷۲۰ و فرمت قابل پذیرش MP۴ تعیین شده است. حجم فیلم‌های ارسالی نباید بیشتر از ۵۰ مگابایت باشد و مدت زمان فیلم‌های قابل پذیرش حداقل ۶۰ و حداکثر ۱۲۰ ثانیه است.

متقاضیان می‌توانند فیلم‌های ۶۰ تا ۱۲۰ دقیقه‌ای خود را تا ۳۱ شهریورماه تنها از طریق سایت سازمان فضایی ایران به نشانی (www.isa.ir) درگاه هفته جهانی فضا ارسال کنند.

نتایج داوری فیلم‌های ارسالی تا ۱۰ مهرماه امسال تعیین می‌شود و فیلم‌های منتخب در هفته جهانی فضا از ۱۳ تا ۱۹ مهرماه نمایش داده می‌شود، علاوه بر آن به یک فیلم که در زمان نمایش بیشترین رای مردمی را داشته باشد نیز جایزه ویژه هیات انتخاب تعلق خواهد گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سازمان فضايي ايران هفته جهانی فضا هفته جهانی فضا برگزار می شود فیلم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۴۸۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفتاد اثر موزه شوش، مرمت شد

به‌گزارش خبرنگار خبرگزاری خبرآنلاین؛ علی بویری در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: با توجه به وضعیت ویترین‌ها و آثار شاخص و منحصر به‌فرد موجود در آن‌ها که بعضاً سال‌ها بود در وضعیت نامطلوبی قرار داشت و جز پایش‌های موزه‌ای امکان حفاظتی دیگری نداشتند، پس از ارزیابی و اولویت‌سنجی براساس پایداری وضعیت و همچنین وضعیت نمایش موزه‌ای بر اساس اولویت‌های استاندارد این حوزه و ارزش‌گذاری بر حفظ آثار تاریخی و حفظ شأن و ارزشمندی آثار و نیز احترام به بیننده موزه‌ای، مرمت هفتاد اثر با نظارت معاون میراث‌ فرهنگی استان و کارشناس پایگاه میراث‌ جهانی به عنوان ناظر مقیم در دستورکار قرار گرفت.


سرپرست پایگاه میراث‌ جهانی شوش ادامه داد: در این راستا، هفتاد شیء از بخش‌های مختلف پیش از تاریخ، تاریخی و اسلامی از جنس سفال و شیشه، به‌منظور عملیات حفاظت و مرمت به کارگاه و آزمایشگاه مرمت پایگاه میراث‌جهانی شوش انتقال یافتند و پس از طی فرآیند حفاظت و مرمت، به تالارهای موزه و ویترین‌های نمایش برای بازدید عموم برگردانده شدند.

وی با اشاره به اینکه آثار تاریخی مرمت‌ شده در این طرح شامل اشیایی از دوره‌های تاریخی مختلف از جمله پیش از تاریخ، عیلامی، هخامنشی، اشکانی، ساسانی و اسلامی و از جنس سفال و شیشه بودند، افزود: شاخص‌ترین این آثار، لیوان‌های منقوش، ظرف‌ها وجام‌های پیش از تاریخ موزه بودند که وضعیت حفاظت و مرمتی آن‌ها نامطلوب و به علت حساسیت آن‌ها سال‌ها بود که دست‌ نخورده باقی مانده بودند که در این طرح، اشیاءِ یادشده، بازبینی و مستندنگاری دقیق شدند و پاک‌سازی آثار از رسوبات و آلاینده‌های محیطی نیز انجام شد.

همچنین حذف آثار مرمت‌های متعدد و کهنه و نیز الحاقات هم در دستورکار قرار گرفت و اتصالات جدید و مرمت بخش‌های کمبود با تکیه بر استانداردهای جهانی این حوزه و استحکام‌ بخشی ساختار نیز روی آن‌ها اجرا شد و برای مشاهده عموم دوباره در موزه قرار گرفتند.

بویری بیان کرد: موزه باستان‌ شناسی شوش در سال ۱۳۴۵، در جوار قلعه و محوطه باستانی شوش گشایش یافت و از شاخص‌ترین موزه‌های ایران به‌شمار می‌رود که آثار ارزشمندی از دوره‌های مختلف باستانی ایران را در خود جای داده است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899653

دیگر خبرها

  • مهلت ارسال مقاله برای ویژه‌نامه فصلنامه روند با موضوع «پول دیجیتال بانک مرکزی CBDC» تمدید شد
  • تمدید مهلت ثبت‌نام دانشجویان دانشگاه‌های تهران برای شرکت در مسابقه ملی «سدید»
  • مهلت ثبت‌نام دانشجویان در مسابقه ملی «سدید» تمدید شد
  • خبر خوب برای سپاهان پیش از بازی با پرسپولیس
  • مهلت ثبت‌نام دانشجویان در مسابقه ملی «سدید» تمدید شد
  • انتشار فراخوان دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • رامین پس از گلزنی صورتش را پنهان کرد!
  • هفتاد اثر موزه شوش، مرمت شد
  • ۱۰ اردیبهشت آخرین فرصت ارسال اثر به رویداد ملی جوانی جمعیت است
  • آخرین مهلت ارسال اثر به دومین رویداد «اهدای جایزه جوانی جمعیت» در همدان