Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر قرارگاه شهید احمدی روشن بسیج دانشجویی فارس گفت: با بررسی‌هایی که این قرارگاه انجام داده مشخص شد علاوه بر غیر قابل شرب بودن آب این منطقه حتی برای شست و شو هم مناسب نیست.

علی گرامی دوست، دبیر قرارگاه شهید احمدی روشن بسیج دانشجویی فارس در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، گفت: اواسط تیر ماه و در اوج گرمای تابستان خبر‌هایی از مشکلات آب شرب مردم منطقه محروم بیرم از توابع لارستان فارس شنیده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  بیشتر بخوانید: هزار راه رفته‌ی مردم بیرم برای بهره‌مندی از آب شرب سالم و ساز ناکوک شرکت آبفای فارس! چشم‌انتظاری چند ساله مردم «بیرم» فارس برای رفع مشکل شبکه آبرسانی / بودجه‌ای که با اشتباه تایپی به تعویق افتاد! رفع مشکل آب شرب بیرم، مطالبه قرارگاه شهید احمدی روشن مدیر آبفای فارس: یک میلیارد و ششصد میلیون تومان برای آب شرب بیرم اختصاص یافت گرامی دوست مطرح کرد: قرارگاه شهید احمدی روشن بسیج دانشجویی فارس بلافاصله بعد از شنیدن ماجرا با مسئولین شهری بخش بیرم و فعالین اجتماعی بومی ارتباط حاصل کردیم و از کم و کیف و حواشی بروز مساله کم آبی از اهالی کسب اطلاع کرد که مشخص شد علاوه بر EC بالای ۱۰۰۰ آب و شور بودن آن و همچنین غیر قابل شرب بودن، این آب حتی برای مصارف شست و شو نیز مناسب نبوده و بسیاری از امراض پوستی و گوارشی را برای مردم این منطقه به ارمغان آورده است و نهاد‌های سلامت استان نیز این امر را تایید کردند.
دبیر قرارگاه شهید احمدی روشن بسیج دانشجویی فارس تصریح کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته مشخص شد که آب شرب این منطقه از طریق حفر چاه‌های موجود تامین می‌شود که یکی از علت‌های بروز این مساله حفر چاه‌های متعدد و متاسفانه کشت محصولات پرآب همچون ذرت و گندم بوده است و این سطح از بی مدیریتی و عدم اهتمام مسئولین جهت اصلاح الگوی کشت در سالیان دراز سبب بروز افت سطح آب در چاه‌ها، آب موجود نیتراته و املاح فراوان آن موجب شده که دیگر برای مصارف خانگی قابل بهره برداری نباشد.
وی گفت: مردم بیرم با بیش از ۷ سال پیگیری مستمر در زمینه تامین آب شرب و بیش از ۵۰ نامه به مسئولین مختلف سرانجام در سال ۹۸ در بازدید رحیمی استاندار فارس از منطقه بیرم، موفق به گرفتن دستور برای تخصیص بودجه میشوند که با تامین اعتبار دولتی، خط ۲ آبرسانی از سد سلمان فارسی راه اندازی شود و مردم نیز با شنیدن این خبر خوشحال شدند، منتهی این پایان مساله نبود. با گذشت زمان و شروع سال جدید و پس از پیگیری‌های انجام شده مشخص شد که این بودجه به مردم محروم بیرم تعلق نگرفته و این هم گویا وعده‌ای بوده همچون سایر وعده ها.
گرامی دوست در ادامه بیان کرد: بسیج دانشجویی فارس با محوریت قرارگاه شهید احمدی روشن برای بررسی آب شرب بیرم جلسه با حضور مسئولین شهری بخش بیرم و بوستانی مدیر کل آبفا استان و نوروزی مدیر کل سازمان برنامه و بودجه برگزار شد که در این جلسه مطالبات به حق مردم بیرم توسط مسئولین بیرم و همچنین قرارگاه شهید احمدی روشن بسیج دانشجویی استان در زمینه حل فوری مشکل آب منطقه مطرح شد. با قول مساعد نوروزی و همچنین قول پیگیری سریع بوستانی مصوب شد که با اعتبار ۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۱۶ ریال، کف شکنی چاه‌های موجود و حفر گالری و اصلاح شبکه به صورت موقت اجرا و مشکل مردم بیرم حل شود و تامین اعتبار آن را سازمان برنامه و بودجه متقبل شد که تا کنون نیز مراحلی از آن اجرا شده است و قول مساعد مسئولین استانی موید تامین آب شرب بخش بیرم در آینده‌ای نزدیک است.
دبیر قرارگاه شهید احمدی روشن بسیج دانشجویی فارس خاطرنشان کرد: برای حل مشکل آب شرب بیرم حول سه زمان کوتاه مدت، میانمدت و بلندمدت مطرح است که علاوه بر حل موقت مشکل آب شرب از طریق کف شکنی و حفر گالری، در میان‌مدت هم از خط یک آبرسانی از سد سلمان فارسی نیز انشعابی به طول ۶۶ کیلومتر احداث شود و بخشی از مشکلات مردم منطقه از طریق این اقدام حل شود و در ادامه اداره مربوطه پیگیر تامین اعتبار برای احداث این پروژه و همچنین اجرای خط ۲ آبرسانی از سد سلمان فارسی جهت حل پایدار مشکل آب منطقه محروم بیرم شود.
وی گفت: در ادامه با حضور میدانی قرارگاه شهید احمدی روشن بسیج دانشجویی در بیرم و جلسات حضوری با مردم و مسئولین شهری درد دل‌های انباشته شده این مردم در قالب یک مستند کوتاه تهیه شد و در اختیار افکار عمومی و مسئولین استانی قرار گرفت تا آنچه که واقعیت مشکل مردم محروم این منطقه هست از زبان خودشان به گوش مسئولین برسد و کمی نیز از موضع انصاف دغدغه به حق این مردم را مسئولان بشنوند تا شاید در مسیر حل این مشکل قدم‌های محکمتری برداشته شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: آب شرب بیرم بسیج دانشجویی آب شرب بیرم مردم بیرم مشکل آب مشخص شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۴۹۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اماکن مرتبط با مقاومت در کتاب‌های درسی معرفی شوند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حبیب پهلوزاده در خطبه‌های نماز جمعه اهرم با اشاره به روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای اظهار کرد: سال سوم هجری و در جنگ اُحد ندای آسمانی لافتی الا علی لاسیف الا ذوالفقار نشان مردانگی و شجاعت برای امیرالمومنین صادر شد و امروز به عنوان نامگذاری شده است.

وی خاطرنشان کرد: شما در برنامه محفل در ماه مبارک رمضان دیدید حضور باشکوه ۱۲۰ هزار نفری در تهران و حضور باشکوه و بی نظیر مردم در روستای قرآنی چارک با حضور مجریان این برنامه قرآنی چه شور و اشتیاقی ایجاد کرد.

امام جمعه اهرم بیان کرد: گاهاً برای برگزاری یک برنامه قرآنی و معرفتی می‌گویند بودجه نیست. هیچ تناسبی بین آنچه در سند مهندسی فرهنگی کشور دستور داده شده با هزینه کرد برنامه‌هایی که به عنوان برنامه فرهنگی انجام می‌شود وجود ندارد.

وی با تبریک روز ملی خلیج فارس اضافه کرد: دریای پارس یا خلیج فارس نماد هویت مقاومت و استقامت است. تحریف نام خلیج فارس یعنی تحریف هویت مقاومت ملت ایران اسلامی در مقابله با استعمار و استکبار.

پهلوزاده افزود: نظام صهیونیستی و استکبار تصور کردند با تحریف نام خلیج فارس می‌توانند شکست‌های خودشان در بندر بوشهر و خلیج فارس را ترمیم کنند و غافل از اینکه گورستان ننگ انگلیسی‌ها در بوشهر شروع غروب خورشید سلطنت ملکه بریتانیا شد.

وی ادامه داد: برای تعالی هویت مقاومت مردم خطه جنوب و آشنا کردن جوانان به افتخارات گذشته این استان لازم است اسناد و اماکن مرتبط با مقاومت در کتاب‌های درسی و با تولید آثار هنری برای نوجوانان الگو پردازی شود.

امام جمعه اهرم با تسلیت سالروز شهادت علامه شهید مرتضی مطهری گفت: دشمن انقلاب اسلامی با شناسایی استوانه محکم انقلاب و ستون مبانی اعتقادی جوانان این مملکت و ترور شهید مطهری کمتر از سه ماه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نشانه عظمت و اثرگذاری این شهید والامقام است.

وی اضافه کرد: شهید مطهری اسلام شناسی متعهد و زمان شناسی با روحیه انقلابی و جهادی سد محکمی بود در برابر جریان روشنفکر مقلد غرب و جریان‌های التقاطی. حوزه علمیه قم با ارائه عالمانی مثل شهید مطهری و شهید مفتح و شهید بهشتی و آیه الله مصباح برای راهبری فکری جوانان این مملکت نقش مهمی در ترویج فرهنگ تشیع داشته و امروز این ضرورت ارائه این الگوها چند برابر شده است.

پهلوزاده افزود: معلمان امروز مرزبان و نگهبان مرزهای اعتقادی نوجوانان این مملکت هستند و تا مسلح به سلاح تقوا و علم نباشند نمی‌توانند در میدان جنگ شناختی نوجوانان این مملکت را از دم تیر دشمنان نجات دهند. و تربیت نسلی معتقد و متعهد با معلمان تراز و متحول شده محقق خواهد

وی ادامه داد: نهم اردیبهشت هم روز شوراها است. این روز را به اعضای شوراهای اسلامی تبریک عرض می‌کنیم و در مدت باقیمانده با خدمت ماندگار نام نیک شورای اسلامی و خدمت به مردم را ارتقا ببخشند.

پهلوزاده اضافه کرد: مقام معظم رهبری در دیدار فرماندهان نیروهای مسلح بعد از عملیات وعده صادق این نکته مهم را فرمودند که خط رسانه‌های بیگانه که چند موشک به پایگاه‌های نظامی رژیم غاصب اصابت کرده این مساله دست چندم است و موضوع اصلی ظهور قدرت اراده ملت ایران و نیروهای نظامی ایران در عرصه مهم بین المللی است.

امام جمعه اهرم با تقدیر و حمایت از فعالیت نیروی انتظامی در مقابله با موضوع کشف حجاب و هنجار شکنی بیان کرد: اکثر همین افراد هم با تذکر نیروی انتظامی آمر به معروف و ناهی از منکر از رفتار منکر خودشان برمی گردند.

وی افزود: مطالبه جدی مؤمنین و مردم ایران اسلامی از رئیس جمهور و مجلس شورای اسلامی حمایت قاطع از آمرین به معروف و نیروی انتظامی برای استمرار طرح نور است.

کد خبر 6089070

دیگر خبرها

  • مشارکت ۵ میلیارد دلاری قرارگاه خاتم‌ با خارجی‌ها
  • جراحت جوان با غیرت برای دفاع از ۳دختر نوجوان
  • تشریح اقدامات بسیج ورزشکاران در هفته ترویج فرهنگ پهلوانی
  • مسابقات فوتسال دانش آموزان ابتدایی جنوب فارس
  • شهید مطهری روشن‌فکر، زمان‌شناس و مخاطب‌شناس بود
  • بسیج همراه مردم در جبران خسارت های سیل
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران درحمایت از دانشجویان آمریکا
  • احمدی نژاد می‌گفت مشکل ما خود رهبری است!
  • شهید ملک مکان، شهید شاخص بسیج هنرمندان فارس
  • اماکن مرتبط با مقاومت در کتاب‌های درسی معرفی شوند