Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@04:42:24 GMT

مرحوم عباسی شاگرد واقعی مکتب اهل بیت(ع) بود

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۴۹۰۵۹

مرحوم عباسی شاگرد واقعی مکتب اهل بیت(ع) بود

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام سجاد(ع) گفت:مرحوم حجت الاسلام عباس عباسی شاگرد واقعی مکتب نبوی و نوکر اهل بیت(ع) بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از میناب، حجت الاسلام والمسلمین «موسی پولادی» در آئین هجدهمین سالگرد مرحوم عباس عباسی با بیان این که خداوند انبیا و رسولان خود را برای نجات انسان ها از خطر انحطاط و انحراف فرستاده، افزود:انسان باید همواره خدا پرست باشد و به ولایت و حاکمیت الهی تن بدهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: در مقابل تمام انبیا و پیامبران الهی همواره جریانی وجود دارد که تلاش می کند انسان را از حاکمیت خدا دور کند و به زیر پرچم ابلیس ببرد.

 

پولادی همچنین با بیان این که اگر انسان به حاکمیت الهی تن داد به مثابه این است که به تمام فضایل عالم هستی تن داده است، افزود:مبدا و منشا تمام رذایل که در عالم هستی قابل تصور باشد زمانی است که انسان به حاکمیت و ولایت خدا پشت کند.

 

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام سجاد(ع) در ادامه با ذکر این مطلب که کشمکش بین پیروان ولایت الهی و طرفداران ولایت ابلیس از زمان حضرت آدم شکل گرفت و با گذشت زمان بسیاری از پرده ها کنار رفت و ابعاد بیشتری از جبهه حق و باطل برای بشر نمایان شد، اظهار داشت:این مسیر تا برپایی حکومت حضرت ولی عصر(عج) و استقرار حکومت آن حضرت ادامه دارد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که امام خمینی در آغاز نهضت خود در سال 42 بر تن دادن به حاکمیت خداوند تاکید کرد، افزود:در آن زمان برخی ها این پیام امام را درک نکردند.

 

پولادی اضافه کرد: امام خمینی(ره) به ظاهر دست خالی بود اما سربازانی مطیع مثل مرحوم عباسی از اقشار مختلف نظیر روحانیون، اساتید دانشگاه ها و دانشجویان در اقصی نقاط کشور علی رغم فشارهای رژیم سفاک پهلوی پیام امام راحل را گسترش دادند.

 

این مسئول با اشاره به برخی فعالیت های مرحوم عباسی در زمینه مبارزه با رژیم ستمشاهی، اظهار داشت: مرحوم حجت الاسلام عباسی با تمام وجود به اصل حاکمیت خدا در زندگی معتقد و پایبند بود و اعتقاد قلبی داشت که ولایت امام و رهبر جامعه همان ولایت رسول خدا است.

 

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام سجاد(ع) مهمترین ویژگی مرحوم عباسی را اخلاص در عمل دانست و گفت:عباسی شاگرد واقعی مکتب نبوی و نوکر اهل بیت(ع) بود.

 

وی همچنین از مرحوم حجت الاسلام عباسی به عنوان شخصیتی ویژه و ممتاز در خطه جنوب کشور نام برد و بیان کرد:نام عباسی همواره بدون این که تابلویی از او بلند شود، همیشه بر زبان ها جاری است و این بیانگر اخلاص این عبد صالح خدا است.

 

گفتنی است مرحوم حجت الاسلام عباس عباسی در سال 1320 در روستای کرتان میناب در خانواده مذهبی به دنیا آمد.

 

این روحانی مجاهد را پرچمدار مردم هرمزگان در مبارزه با رژیم طاغوت می‌دانند، چرا که تمام عمر خود را در راستای مبارزه با طاغوت و خدمت به نظام و انقلاب صرف کرد و عنوان "رهبر مبارزات سیاسی هرمزگان" تنها به او اختصاص دارد.

 

وی در اجتماع مردمی ضد رژیم طاغوت و آئین چهلم شهدای تبریز که در مسجد کوفه بندرعباس با حضور پرشکوه اقشار مختلف مردم و روحانیون متعهد برگزار شد، علی رغم این که از سوی ساواک و شهربانی تدابیر شدید امنیتی اتخاذ شده بود، بالای منبر رفت و سخنان انقلابی و کوبنده خود را در اوج اختناق و فشار حاکم از سوی رژیم، با فریاد ماندگار "اعوذ بالله من شر شاه و بسم رب روح‌الله" شروع کرد.

 

نماینده مردم میناب، رودان و جاسک در نخستین دوره مجلس شورای اسلامی، نماینده مردم بندرعباس، حاجی آباد، قشم و ابوموسی در دوره‌های سوم و پنجم مجلس شورای اسلامی، عضو کمیسیون سازمان‌های وابسته به نخست وزیری در مجلس، امام جمعه موقت میناب، نماینده جامعه روحانیت در دادگستری، عضویت در شورای کمیته انقلاب اسلامی، دادستان انقلاب اسلامی استان هرمزگان، نماینده روحانیت در اوقاف، عضویت در کمیسیون‌های اصل 90 و 88 و کمیسیون بازرگانی مجلس شورای اسلامی، دبیر جامعه روحانیت مبارز در هرمزگان و نمایندگی ولی فقیه در منطقه مقاومت بسیج سپاه استان هرمزگان از مختصر مسئولیت‌های مرحوم عباسی در طول عمر وی می باشد.

 

حجت‌الاسلام عباس عباسی سرانجام در سحرگاه یازدهم شهریور ماه سال 1381 زمانی که مسئولیت نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان را برعهده داشت، در نماز صبح ندای بدرود حیات گفت.

 

هجدهمین سالگرد مرحوم عباس عباسی با حضور اقشار مختلف مردم، علما و روحانیون و خانوداده شهدا و ایثارگران و با رعایت موازین بهداشتی در جوار شهدای گمنام و مزار آن مرحوم برگزار شد.

پایان پیام/711

منبع: شبستان

کلیدواژه: نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام سجاد ع مرحوم حجت الاسلام عباس مرحوم عباسی عباس عباسی مرحوم عباس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۴۹۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم عزاداری فوت عروس ارشد امام (ره)

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در پی درگذشت «معصومه حائری»، همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی (ره)، جمعی از علما، فضلا و روحانیون در منزل حجت الاسلام و المسلمین سید حسین خمینی حضور یافتند.

در این مراسم سیداحمد خمینی پسر سیدحسن خمینی و حجت الاسلام و المسلمین مرتضی اشراقی نوه امام خمینی(س) نیز حضور داشتند.

27218

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900096

دیگر خبرها

  • قتل شاگرد قهوه خانه به دست کارگر اخراجی
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم ترحیم
  • عکسی از مادر سیدحسن خمینی در مراسم تشییع پیکر عروس ارشد امام /دختر امام هم آمد
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم عزاداری فوت عروس ارشد امام (ره)
  • اجتماع بزرگ صادقیون برگزار می‌شود
  • خطبه های نماز جمعه شهرستان های هرمزگان 
  • مهمترین پیشران تولید، مشارکت واقعی مردم است
  • نماز جمعه شهرستان های هرمزگان 7 اردیبهشت
  • تقدیر امام جمعه کاشان از اجرای طرح نور فراجا
  • آمریکا به معنای واقعی شیطان بزرگ است