Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-05@02:12:12 GMT

چرا زن‌ها در برابر کرونا مقاوم ترند؟

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۴۹۴۶۷

چرا زن‌ها در برابر کرونا مقاوم ترند؟

دانشمندان آمریکایی با مشاهده برخی مطالعات، به دلایل کمتر بودن شدت کرونا در زنان نسبت به مردان پی بردند.

به گزارش مشرق، محققان آمریکایی دریافتند هورمون جنسی زنان (استروژن) ممکن است شدت ابتلا به کووید ۱۹ در زنان را کاهش دهد و این یکی از دلایل چرایی در خطر بودن بیشتر مردان نسبت به زنان است.

هورمون استروژن یکی از مهمترین هورمون‌های جنسی زنان است و برای تولید مثل و رشد نقش اساسی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لیان گروبان از مرکز سلامت آمریکا گفت: ما می‌دانیم که ویروس کرونا بر قلب و عملکرد آن اثر می‌گذارد و همچنین استروژن هورمونی است که از قلب و بیماری قلبی در زنان حفاظت می‌کند. این موضوع می‌تواند فرضیه‌ای برای کاهش شدت کرونا در زنان باشد.

ACE-II که به طور طبیعی در سطح سلول‌های قلب، شریان‌ها، کلیه‌ها و روده‌ها وجود دارد، همان عامل نفوذ ویروس کرونا به بدن است و ویروس می‌تواند از این طریق، باعث عفونت ارگان‌های بدن شود.

در بررسی دانشمندان آمریکایی مشخص شد که هورمون استروژن میزان آنزیم ACE-II در قلب را کاهش می‌دهد، اما همچنان از دلایل مرگ و میر بیشتر در مردان به دلیل کرونا می‌تواند تفاوت‌های سبک زندگی آنان با زنان و ایمنی ذاتی آن‌ها باشد.

مشخص شدن قطعی دلایل شدت کمتر کووید ۱۹ در زنان نیازمند مطالعات و آزمایشات بیشتر است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: کروناویروس کووید 19 زنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۴۹۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علائم شایع کم کاری تیروئید را بشناسید

آفتاب‌‌نیوز :

دکتر دهقانی از اختلال کم کاری تیروئید یا تیروئید پرکار به عنوان یکی از بیماری‌های شایع غدد نام برد و افزود: بیماری کم کاری تیروئید در نتیجه‌ی کاهش تولید و ترشح هورمون‌های تیروئیدی حاصل می‌شود و عموماً زنان باردار و افراد بالای ۶۰ سال، در معرض ابتلا به آن هستند.

این متخصص داخلی در خصوص نحوه درمان بیماری کم کاری تیروئید نیز گفت: درمان این بیماری تقریبا ساده بوده و مصرف قرص‌های حاوی هورمون تیروئید می‌تواند، هورمون‌های مورد نیاز بدن را تأمین کند که در اکثر موارد برای بیماران قرص لوتیروکسین تجویز می‌شود.

وی اضافه کرد: این دارو روزانه یک بار مصرف می‌شود که برای تأثیرگذاری بیشتر باید به صورت ناشتا و یک ساعت قبل از مصرف صبحانه مصرف شود. همچنین مصرف همزمان برخی دارو‌ها مانند پنتوپرازول، قرص آهن، کلسیم و... می‌تواند در میزان تأثیرگذاری قرص لووتیروکسین سدیم اثر منفی داشته باشد، لذا توصیه می‌شود، با فاصله حدود یک ساعت با دارو‌های ذکر شده، قرص کم کاری تیروئید مصرف شود.

دکتر دهقانی خاطر نشان کرد: بیمار ممکن است ظرف ۱ تا ۲ هفته پس از شروع درمان، پاسخ اندکی را احساس کند، اما پاسخ کامل به درمان با هورمون تیروئید اغلب تأخیر دارد و ممکن است چندین هفته طول بکشد. ضمن اینکه اکثر بیماران مبتلا به کم کاری تیروئید، لازم است مصرف دارو را برای باقی عمر ادامه دهند، اما گاهی تعدیل و یا افزایش دوز مصرفی تحت نظر پزشک متخصص اتفاق می‌افتد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • بارتون: مسی تغییر ژنتیکی داده شد!
  • مصرف سوخت در ایران ۲ تا ۳ برابر میانگین جهانی است
  • داغ مستاجرها تازه می شود؛ اجاره هایی که چند برابر می شود/ طنز حق مسکن ۹۰۰ تومانی کارگران!
  • چرا زنان بیشتر از مردان عمر می‌کنند؟
  • امام جمعه اهواز: هر روز در غرب ظلم به زنان بیشتر می‌شود/ درصد خودکشی در زنان آمریکایی 50 درصد افزایش داشته/ همه قوانینی که در غرب اجرا کردند، به ضرر زنان بوده/ پدران و مادران باید تمرین حجاب را در کودکی به فرزندان خود بیاموزند
  • شهردار: بارش‌های دزفول ۳ برابر بیشتر از پیش بینی هواشناسی بود
  • بارش‌های دزفول سه برابر بیشتر از پیش بینی هواشناسی بود
  • بارش‌های دزفول ۳ برابر بیشتر از پیش‌بینی هواشناسی بود
  • علائم شایع کم کاری تیروئید را بشناسید
  • استخدام زنان زندانی ایرانی در یک کارخانه بستنی