Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@08:43:21 GMT

انتشار ۲۲۴ عنوان کتاب در آذربایجان غربی طی سال گذشته

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۴۹۷۰۹

انتشار ۲۲۴ عنوان کتاب در آذربایجان غربی طی سال گذشته

ایسنا/آذربایجان غربی معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی  گفت: در سال گذشته ۲۲۴ عنوان کتاب در استان منتشر شد.

بابازاده امروز در نشست خبری بااصحاب رسانه که در سالن جلسات اداره کل برگزار شد، با اشاره به اینکه قریب به ۴۰۰عنوان واحد چاپی در آذربایجان غربی فعالیت دارند، تصریح کرد: لزوم توجه به توسعه صنعت چاپ موجب توسعه استان از نظر اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به اینکه حمایت و توسعه صنعت چاپ و چاپخانه داران نیاز اصلی استان است، یاد آور شد: با توجه به سابقه صنعت چاپ در استان نیاز است با دریافت تسهیلات  و نوسازی صنعت چاپ و بهره گیری از چاپ مارکت به قطب این صنعت در کشور تبدیل شویم.

بابا زاده خاطر نشان کرد: آذربایجان غربی توانمندی های  زیادی در حوزه چاپ دارد از این لحاظ نیاز به داشتن یک رشته دانشگاهی مرتبط در این بخش در دانشگاه های استان احساس می شود.

وی بااشاره به واحدهای متضرر از کرونا در استان ادامه داد: از واحدهای چاپی متضرر از کرونا که تعطیل شده اند برخی با پرداخت تسهیلات و یا نوسازی دستگاه ها  در حال بازگشت به فعالیت هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی انتشار کتاب صنعت چاپ تسهیلات کرونایی آذربایجان غربی صنعت چاپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۴۹۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانه انصاری ارومیه میزبان گردشگران خواهد شد

معاون امور مجلس،حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: خانه انصاری ارومیه در آینده نزدیک با کاربری جدید آماده میزبانی از گردشگران خواهد شد.

به‌گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، جواد واحدی در بازدید از پروژه مرمتی خانه انصاری شهرستان اظهار کرد: خانه انصاری ارومیه از جمله خانه‌های قدیمی این شهرستان بوده که با تحویل به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی اقدامات مرمتی آن آغاز شده و امید است در آینده نزدیک با کاربری جدید آماده میزبانی از گردشگران باشد.

وی افزود: مرمت این بنای تاریخی در چند فصل انجام می‌شود و در این فصل مرمت و به‌سازی سازه‌ای بنا، حذف الحاقات نامتناجس و آسیب‌رسان و ساماندهی و اجرای تاسیسات برقی و مکانیکی انجام می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی افزود: انجام مرمت‌های معماری اعم از نازک‌کاری و اجرای کف‌سازی متناسب، بازسازی بخش‌های تخریب شده بنا مطابق الگوی تاریخی، ساماندهی و محوطه‌سازی بنا و نیز اجرای دیوار محوطه حیاط ضلع جنوبی جزو اقداماتی مرمتی این بنا هستند.

کد خبر 749457

دیگر خبرها

  • آموزش‌های مهارتی مهمترین نیاز توانمندسازی نیروی کار است
  • آغاز عملیات حفر چاه عمیق زمین چمن فوتبال شهرستان پلدشت 
  • کلنگ احداث هتل و تله‌کابین خوشاکو ارومیه به زمین زده شد
  • خانه انصاری ارومیه میزبان گردشگران خواهد شد
  • حفاظت از خانه‌های تاریخی آذربایجان‌غربی در اولویت است
  • نیاز آذربایجان‌غربی به ۵۰۰۰ کلاس درس برای رسیدن به استاندارد کشوری
  • پرداخت ۱۲ هزارمیلیارد ریال عوارض ارزش افزوده در آذربایجان غربی
  • ۲۷۳۲ مورد بازرسی کالا، فنی و نشت‌یابی از سوی واحد بازرسی شرکت گاز آذربایجان‌غربی
  • نصب ۲۵ کیلومتر نیوجرسی با اعتبار ۷۵۰ میلیارد ریال در محور‌های بزرگراهی استان
  • لزوم استفاده از ظرفیت بنیاد مسکن در اجرای طرح‌های مسکن روستایی