Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@11:49:14 GMT

رکود بسیاری از طرح‌های صنعتی در البرز

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۵۰۴۳۹

رکود بسیاری از طرح‌های صنعتی در البرز

ایسنا/البرز سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی البرز گفت: افزایش چند برابری قیمت زمین، ماشین آلات، مصالح ساختمانی و بالا رفتن هزینه احداث کارخانه باعث شده بسیاری از طرح‌های صنعتی استان راکد بماند.

علی مهدی پور در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه طی دو سه سال اخیر شاهد افزایش سرسام آور قیمت مصالح ساختمانی، نصب سوله، ماشین آلات، زمین، دیوار کشی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. هستیم که این باعث شده بسیاری از طرح‌های صنعتی استان روی زمین مانده و به حالت رکود در بیایند.

وی تاکید کرد: بدون شک افزایش هزینه‌های مذکور محاسبات صاحبان صنایع و سرمایه گذاران را در راه اندازی واحد تولیدی و صنعتی مخدوش و حاشیه سودی که آنها بعد از راه اندازی واحد خود در نظر گرفته بودند را پایین می آورد.

این مسئول توضیح داد: در حال حاضر ۹۴۰ طرح صنعتی در البرز به تصویب رسیده که این طرح‌ها قابلیت اشتغالزایی برای بیش از ۳۰ هزار نفر را دارند.

مهدی پور اضافه کرد: تا کنون ۶۰ درصد این طرح‌ها فعال شده و مابقی در مرحله آغاز به کار قرار دارند.

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی البرز همچنین با اشاره به تعداد قراردادهای صنعتی استان گفت: در حال حاضر ۲۵۳۲ قرارداد صنعتی در البرز وجود دارد که ۱۵۹۲ مورد از آنها به بهره برداری رسیده‌اند.

وی با تاکید بر ضرورت افزایش اعتبارات عمرانی شرکت شهرک‌های صنعتی البرز اظهار کرد: با توجه به افزایش هزینه‌های عمرانی نیاز است تا نگاه ویژه ای جهت افزایش اعتبارات این حوزه ایجاد شود.

مهدی پور با بیان اینکه دستگاه‌های خدمات رسان باید همکاری لازم جهت ارائه خدمات مناسب به شهرک های صنعتی استان را داشته باشند، گفت: دستگاه‌ها باید تا ورودی شهرک ها خدمات رسانی داشته باشند ولی اغلب می بینیم که این اتفاق نمی ‌فتد که این امر ایجاد زیرساخت مناسب در شهرک‌ها را با مشکل و اغلب تاخیر مواجه می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی صنعتی استان شهرک های صنعتی شهرک ها طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۵۰۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۳۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد گفت: سه هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد تحصیص می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد، مسلم فلاح زاده اظهار کرد: تأمین برق پایدار برای واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی از برنامه‌هایی است که در چند سال اخیر در دستور کار شرکت شهرک‌های صنعتی استان قرار گرفته است.

وی افزود: از همین جهت از سال ۱۴۰۰، تفاهم نامه‌های مختلفی برای ایجاد شش پست برق بین شرکت شهرک‌های صنعتی و شرکت برق منطقه‌ای یزد منعقد شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد ادامه داد: برای ایجاد این پست‌های برق بیش از هفت هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.

فلاح زاده گفت: خوشبختانه با مشارکت هر دو طرف قرارداد تاکنون بیش از سه هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز، برای انعقاد قرارداد مشاور و خرید تجهیزات طرح‌ها تأمین شده است.

کد خبر 747953

دیگر خبرها

  • طرح به کارگیری زندانیان رای باز در واحد‌های تولیدی
  • طرح به کارگیری زندانیان رای باز در واحد‌های تولیدی ورامین
  • تخصیص بیش از ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تأمین برق شهرک‌های صنعتی یزد
  • اختصاص ۳۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد
  • فاز دوم شهرک صنعتی محمودآباد راه‌اندازی می‌شود
  • احیاء یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال
  • راه اندازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا در قزوین
  • شهرک‌های صنعتی در باوی احداث می‌شوند
  • راه اندازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا در قزوین + فیلم
  • رکود در ساخت‌وساز موجب افزایش جرایم اجتماعی می‌شود