شماره جدید «فیلم نگار» منتشر شد/ مرور فیلمنامه «نمایش ترومن» در یک نشریه سینمایی
تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۵۰۵۴۴
ماهنامه «فیلم نگار» در شماره جدید خود فیلمنامه «نمایش ترومن» را مورد بررسی قرار داده است
به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، شماره 210 و 211 (مرداد و شهریور99) ماهنامه فیلمنامهنویسی فیلمنگار در سایت این ماهنامه تخصصی قرار گرفت.
در بخش «کشمکش» این شماره از فیلمنگار، به بررسی شیوه روایتگری در مستند «خط باریک قرمز»، نگاهی به فیلمنامه «یلدا» از منظر موضوع، روایتگری و انگیزهها در فیلمنامه «پسرکشی»، زمان و مسئله انفعال در فیلمنامه «پسرکشی» پرداخته شده و در بخش «از زبان فیلمنامهنویس»، گفتوگو با فرزاد خوشدست نویسنده و کارگردان «خط باریک قرمز» منتشر شده است.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
همچنین در بخش پرونده یک موضوع این شماره به فیلمنامهنویسی در سریالهای جریانساز عصر طلایی نوین تلویزیون پرداخته شده و مروری بر مهمترین سریالهای تأثیرگذار بر عصر طلایی نوین تلویزیون، بررسی سریال «شنود» با توجه به عناصر روایی، مهمترین دلایل ممتاز بودن جایگاه «بریکینگ بد» در میان آثار طلایی تلویزیون، تشریح الگوهای قهرمان هزارچهره و سفر قهرمان بر پایه اندیشههای جوزف کمبل و کریستوفر ووگلر در سریال «بازی تاج و تخت»، سیر روایت «بازی تاج و تخت» از فصل نخست تا پایان، چگونه مجموعه «خانواده سوپرانو» تلویزیون را متحول کرد، دلایل ماندگاری سریال «خانواده سوپرانو»، مروری بر مولفههای ممتاز فیلمنامه «امپراطوری بوردواک»، جراحت خاطره «کارآگاه واقعی»، تحول در آثار جنایی و گوتیک، نگاهی به وجوه تمایز سریال «شش فوت زیر زمین»، آموزههای سریال «شش فوت زیر زمین»، آموزههای سریال «شش فوت زیر زمین» برای فیلمنامهنویسان، دستاوردهای روایی سریال «چرنوبیل»، گفتوگوی جمعی پیرامون فیلمنامهنویسی در سریالهای شاخص عصر طلایی نوین تلویزیون صورت گرفته است.
همچنین در بخش تلویزیون شماره جدید «فیلمنگار»، در بخش کشمکش، با نگاه به شیوه بازخوانی از اسطوره در فیلمنامه «اوندین»، نگاهی به انواع پیرنگ در فیلمنامه «حقیقت»، گفتگو با کریستین پیترولد درباره «اوندین»، گفتوگو با «هیروکازو کورئیدا» درمورد فیلم «حقیقت»، در بخش تجربه های پراکنده؛ به تنش دراماتیک؛ مخاطب را میخکوب کن (1 و 2)، در بخش مکاشفات، سخنرانی «پدرو آلمودوار» در سمینار فیلمنامه نویسی بفتا همراه خواهید شد.
بخش «فیلمنامه کامل» این شماره از فیلمنگار به فیلم «نمایش ترومن» اختصاص دارد و علاوه بر انتشار متن کامل فیلمنامه، یادداشت مترجم، سکانس برگزیده و بررسی عناصر موثر «نمایش ترومن» در تأثیرگذاری در این پرونده قرار گرفته است.
علاقهمندان به فیلمنامهنویسی و خوانندگان این ماهنامه تخصصی میتوانند با مراجعه به سایت این نشریه ضمن خرید نسخه پیدیاف (به شکل نسخه دیجیتال)، از مطالب بخشهای سینمای ایران و سینمای جهان منتشر شده در این سایت استفاده کنند.
بر اساس این خبر، همچنین برای مخاطبان مجله این امکان فراهم شده تا فیلمنامهها و پروندههای مندرج در فیلمنگار را هم به صورت جداگانه از طریق این سایت خریداری نمایند.
گفتنی است بهمن سال ۹٨ شماره ۲۰۰ و ۲۰۱، آخرین مجلد مکتوب این ماهنامه تخصصی فیلمنامهنویسی منتشر شد و از شماره ۲۰۲ و ۲۰۳ (نیمه اسفند ۹٨) به بعد، شرایط خرید نسخه دیجیتال در سایت فیلمنگار فراهم شده است.
«فیلمنگار» به صاحب امتیازی سازمان سینمایی و با حمایت بنیاد سینمایی فارابی منتشر میشود و نصرتالله تابش مدیر مسئول و سردبیر و میثم محمدی دبیر تحریریه فیلمنگار هستند.
در سایت این مجله تخصصی، اخبار مربوط به فیلمنامه (در سطح ایران و جهان)، معرفی فیلمهای روز ایران و جهان، نقدهایی پیرامون فیلمنامه فیلمهای ایرانی و برخی فیلمهای خارجی، مقالاتی پیرامون فیلمنامهنویسی، ترجمه برخی مقالات سینمایی معتبر پیرامون فیلمنامه و فیلمنامهنویسی و ... قابل دسترسی است.
انتهای پیام/4104/
منبع: آنا
کلیدواژه: سینمای ایران ماهنامه فیلم نگار فیلمنامه نویسی نمایش ترومن فیلم نگار
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۵۰۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
پیشتولید «پایتخت ۷» آغاز شد
به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، ساخت سری جدید «پایتخت» همیشه مورد بحث بوده است، یک روز خبر از ساخت نسخه سینمایی این سریال در رسانهها و کانالهای خبری پخش میشود و روز دیگر تکذیب این موضوع؛ یک روز نیز خبر از تولید «پایتخت» در قالب همیشگی خود یعنی سریال در رسانهها انتشار پیدا میکند. اخیرا هم خبری در فضای مجازی منتشر شده مبنی بر اینکه فصل «هفتم» پایتخت در مرداد ۱۴۰۳ آغاز میشود.
پیگریهای خبرنگار فارس از یک منبع آگاه درباره این موضوع حاکی از آن است فصل هفتم سریال «پایتخت» وارد مرحله پیش تولید شده و به گفته این منبع امید از سوی عوامل پایتخت وجود دارد که فصل هفتم به پخش در نوروز ۱۴۰۴ برسد.
وی درباره بازیگرانی که در این فصل حضور ندارند گفت: در این فصل سارا و نیکا فرقانی اصل و مهران احمدی حضور نخواهند داشت.
لازم به ذکر است مدتی قبل یک منبع آگاه در گفتگو با خبرنگار فارس گفته بود: سیروس مقدم کارگردان سریال پایتخت از لوکیشینی برای ساخت فصل جدید این سریال بازدید کرده است. بعد از انتشار این خبر هومن حاجی عبداللهی بازیگر نقش رحمت در این سریال در نیمه اسفند ۱۴۰۲ با انتشار یک پست در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشته بود: باز داریم میآییم، ولی نه برای عید ۱۴۰۳. اخیرا نیز مهدی نقویان رئیس سیمافیلم درباره تولید و پخش فصل جدید این سریال بیان کرده بود اگر مشکلی پیش نیاید حتماً سریال «پایتخت» جدید را در ۱۴۰۳ خواهیم دید.
گفتنی است، الهام غفوری تهیهکننده این سریال درباره ساخت نسخه سینمایی «پایتخت» به خبرنگار فارس گفته بود: مگر قرار بوده نسخه سینمایی «پایتخت» ساخته شود؟ وی افزود: آیا از طرف جایی اعلامی شده است که من بخواهم این را تکذیب کنم؟
۶ فصل پایتخت ساخته شده که آخرین فصل آن مربوط به سال ۹۹ بوده است از ساخت آخرین فصل این سریال حواشی زیادی نسبت به ساخت فصل بعدی به وجود آمده که هنوز سرانجام ساخت این سریال مشخص نیست. در آخرین فصل از این سریال محسن تنابنده، ریما رامین فر، احمد مهرانفر، بهرام افشاری، نسرین نصرتی، هومن حاجی عبدالهی و ... به ایفای نقش پرداخته بودند.