Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@13:18:18 GMT

کاهش صادرات فرش از ۵۰۰۰ هزار به ۵۰۰ تن

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۵۰۵۷۷

کاهش صادرات فرش از ۵۰۰۰ هزار به ۵۰۰ تن

ایسنا/خراسان شمالی معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ایجاد دار قالی کافی نیست و باید بازار فروش فرش فراهم شود.

عیسی منصوری، ۱۱ شهریورماه در کارگروه اقتصاد، اشتغال و سرمایه‌گذاری خراسان شمالی، با اشاره به اینکه فضای کشور به گونه ای است که باید بر اساس برنامه زمان بندی اقدامات اجرایی بیشتری داشته باشیم، افزود: صادرات فرش از پنج هزار تن به ۵۰۰ تن کاهش پیدا کرده است و در این شرایط نیاز است که در وهله نخست بازار فرش را رونق دهیم و پس از آن به دنبال ایجاد دارهای قالی جدید باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه یکی از علت‌های کاهش صادرات فرش، تحریم‌ها هستند، تأکید کرد: پرداخت تسهیلات باید در مراحل آخر انجام شود و پیش از آن نیاز است که بازار فروش واحدهای تولیدی را فراهم کنیم.

منصوری اظهار کرد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به عنوان دبیر کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان باید نتایج اثرگذاری اجرای طرح‌های مختلف اشتغال به ویژه طرح ملی اشتغال پایدار روستایی و عشایری را ارائه دهد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در حوزه سیاست‌گذاری ورودی، فعالیت، خروجی و دستاوردهای اقدامات انجام شده مهم است، افزود:  دستگاه‌های دولتی مسئول ارائه مجوز، انعقاد قرارداد و پرداخت وام هستند اما به دستاوردها کاری ندارند که باید به این حوزه نیز توجه و تأکید ویژه داشته باشند.

منصوری تصریح کرد: جهت‌گیری خراسان شمالی با پرداخت وام روشن نمی‌شود و در حال حاضر استان به لحاظ پرداخت تسهیلات در بخش فرش دستباف جزو رتبه‌های برتر کشور است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی خراسان شمالي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۵۰۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) تشییع پیکر عیسی قلی‌پور، آخرین بخشی خراسان شمالی

(تصاویر) تشییع پیکر عیسی قلی‌پور، آخرین بخشی خراسان شمالی

دیگر خبرها

  • ۶۰ هزار شغل در استان بوشهر ایجاد شد/ رونق کسب‌وکارها در سال جاری
  • صادرات نفت عراق کاهش یافت
  • صادرات نفت ونزوئلا کاهش یافت
  • موافقت رئیس‌جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه
  • توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است
  • امدادرسانی‌ هلال‌احمر به بیش از ۵۰۰۰ نفر در سیل و آب‌گرفتگی اخیر
  • امدادرسانی به بیش از ۵۰۰۰ نفر در سیل و آبگرفتگی ۲۳ استان
  • (تصاویر) تشییع پیکر عیسی قلی‌پور، آخرین بخشی خراسان شمالی
  • باز باران، با طراوت بهاری
  • پرداخت ۱۰ روبلی تجار برای کد استاندارد صادرات کالا به اوراسیا