Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@22:30:25 GMT

منشأ و انواع سردرد از نگاه طب سنتی

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۵۱۲۶۲

منشأ و انواع سردرد از نگاه طب سنتی

یک محقق طب سنتی گفت: سردرد یا صداع به ۲۴ دسته مختلف تقسیم می‌شود که از این میان ۴ دسته کلی غلبه صفرا، غلبه دم و غلبه سودا بیش از بقیه موارد در میان افراد مشاهده می‌شود. - اخبار اجتماعی -

وحید درمنکی فراهانی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری تسنیم درباره منشأ و انواع سردردها از منظر طب سنتی اظهار کرد: از نگاه طب کهن ایرانی، سردرد یا صداع به 24 دسته مختلف تقسیم می‌شود که از این میان 4 دسته کلی غلبه صفرا، غلبه دم و غلبه سودا بیش از بقیه موارد در میان افراد مشاهده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از دیگر انواع سردردهای پرتکرار می‌توان به سردرد معدی، رحمی، کبدی و روده‌ای (کولیت) اشاره کرد که امروزه به همه آن‌ها نام "میگرن" را اطلاق کرده‌اند؛ بخشی از سردردهای جامعه زنان را سردردهای رحمی و مشکلات تخمدان تشکیل می‌دهد که تغییر سبک زندگی و کاهش مصرف سردی‌ها برای درمان این نوع از سردردها بسیار کمک‌کننده هستند.

این محقق طب سنتی با اشاره به درمان ساده برخی انواع میگرن‌ها در طب سنتی متذکر شد: به‌طور مثال سردردهای معدی که افراد زیادی از آن رنج می‌برند صرفاً با اصلاح مزاج معده، اصلاح غذا و خارج کردن مواد منجمد شده در سر کاملاً درمان می‌شوند؛ سردردهای معدی معمولا پس از خوردن غذای سنگین، غذاهای مایع یا دیرهضم به وجود می‌آیند و به دلیل درگیر کردن سمت راست یا چپ، به سردردهای یک طرفه معروفند.

فراهانی افزود: هر چند امروزه در طب مدرن کار چندان زیادی برای درمان میگرن نمی‌توان کرد اما وقتی نگاه طب کل‌نگر را به کار می‌گیریم، با یافتن علت اصلی بیماری که در مورد سردرد می‌تواند حتی خوردن زیاد گرمی‌ها باشد، می‌توان بیماری را برای همیشه از بین برد.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از افراد، گل گاوزبان و اسطوخدوس را به‌عنوان دو آرام بخش عمومی و قابل مصرف برای همه افراد می‌شناسند در حالی که چنین نیست؛ مصرف خودسرانه اسطوخدوس در سردردهای گرم یا بوییدن گلاب، می‌تواند باعث تشدید درد و حتی تجمیع ماده صفراوی در سر شود.

فراهانی یادآور شد: بخش زیادی از بیماری‌های مغز و اعصاب را می‌توان از منظر طب ایرانی درمان کرد؛ به‌گونه‌ای که در منابع قدیمی این طب نیز به درمان بیماری‌هایی مانند انواع افسردگی‌ها، مالیخولیا و مننژیت نیز اشاره کامل شده است.

علت "تعریق زیاد کف دست" از منظر طب سنتی چیست + راهکار ساده درمانیخوراکیهای مفید و مضر برای جلوگیری از "سقط جنین" از نگاه طب سنتییکی از علل مهم مرگ‌ومیر کرونا در کشورمان عدم‌استفاده از "ظرفیتهای طب سنتی" استچه ترکیبات گیاهی برای "درمان کرونا در طب سنتی" استفاده می‌شود؟علت ایجاد "فیبروم رحمی" چیست+ راهکار درمانی طب سنتیچند نکته درباره "کرونا" از نگاه طب سنتیدلایل "سردمزاجی جنسی" از منظر طب سنتی+ راهکار درمانیآشنایی با یک روش مجرب طب سنتی برای "سم‌زدایی و پاکسازی بدن"

انتهای پیام/

Rsaadati/P/S2,1302/CT12 واژه های کاربردی مرتبط طب سنتی بیشتر بخوانید... علت "تعریق زیاد کف دست" از منظر طب سنتی چیست + راهکار ساده درمانی یکی از علل مهم مرگ‌ومیر کرونا در کشورمان عدم‌استفاده از "ظرفیتهای طب سنتی" است چه ترکیبات گیاهی برای "درمان کرونا در طب سنتی" استفاده می‌شود؟ قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... علت "تعریق زیاد کف دست" از منظر طب سنتی چیست + راهکار ساده درمانی یکی از علل مهم مرگ‌ومیر کرونا در کشورمان عدم‌استفاده از "ظرفیتهای طب سنتی" است چه ترکیبات گیاهی برای "درمان کرونا در طب سنتی" استفاده می‌شود؟ واژه های کاربردی مرتبط طب سنتی پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی ۱ آغاز سال تحصیلی از روز شنبه ۱۵ شهریور با حضور دانش‌آموزان در مدارس/ هزینه اینترنت "شاد" یک‌سوم قیمت ۲ طرح پیشنهاد "افزایش ۲۰درصدی مجدد حقوق بازنشستگان" ۳ کدام استان رکورددار بیشترین فاصله ازدواج تا نخستین فرزندآوری است؟! + نمودار ۴ وزیر آموزش و پرورش : اولویت با آموزش حضوری دانش‌آموزان است ۵ ماجرای قتل فجیع یک کارمند توسط "نوید افکاری"/دروغ شکنجه چطور برملا شد؟ ۶ ماجرای نصب "بیلبوردهای موهن" در آستانه محرم و لزوم عذرخواهی صریح شهرداری تهران ۷ دانش‌آموزان در وضعیت زرد دو روز در هفته به مدرسه می‌روند ۸ ربوشه: ۱۵ شهریور فقط دانش‌آموزان کلاس اول و دوم به مدرسه می‌روند مهمترین اخبار اجتماعی نظارت مجلس بر اجرای قوانین محیط زیست تشدید می‌شود تعزیرات به دنبال بازگشت ۱۰ میلیارد یورو ناشی از واردات ۵۰۰ شرکت بی‌نام و نشان شیطنت دوباره "بیزینس مانیتور" برای عادی‌سازی بحران جمعیت ایران حقوق گروه‌های پرستاری افزایش می‌یابد مهمترین اخبار تسنیم رهبر انقلاب: خیانت امارات دیر نخواهد پایید اما این لکه ننگ بر آنها خواهد ماند لبنان| آغاز رایزنی‌های ادیب برای تشکیل کابینه از فردا/ اسامی برخی از وزیران اعلام شد گزارش ویدئویی| درددل مردم آبادان با رئیس مجلس / اینجا ‌هیچ امکاناتی نداریم / گلایه مردم از بلاتکلیفی ۲۰ سال بازارچه مرزی گروه‌های فلسطینی : تبعات خطرناک اقدام خائنانه امارات/ مقاومت تنها گزینه برای مقابله با توطئه‌هاست ماموریت روحانی به وزارتخانه‌های اقتصاد و رفاه برای ارائه تسهیلات به حقوق بگیران درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طب سنتی طب سنتی منظر طب سنتی دانش آموزان طب سنتی نگاه طب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۵۱۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندپندنت، واکسن کوویدشیلد توسط شرکت انگلیسی-سوئدی آسترازنکا با همکاری دانشگاه آکسفورد توسعه یافته و توسط انستیتو سرم هند تولید شد. این واکسن به طور گسترده در 150 کشور جهان از جمله انگلیس و هند توزیع شد.

برخی مطالعات طی دوران همه گیری کرونا نشان داد این واکسن 60 تا 80 درصد در حفاظت از افراد در برابر ویروس کرونا تاثیرگذار است اما از آن زمان تاکنون تحقیقات بیشتر حاکی از آن بوده که کووید شیلد ممکن است به ایجاد لخته خون در بدن برخی افراد منجر شود که ممکن است مرگبار باشد.

در همین راستا یک شکایت دسته جمعی از سوی حدود 50 قربانی در انگلیس ثبت و در آن ادعا شد واکسن به مرگ و جراحت شدید افراد منجر شده و شاکیان خواستار 100 میلیون پوند غرامت شدند.

یکی از شاکیان مدعی شده بود پس از دریافت واکسن و ایجاد لخته خونی به جراحت مغزی دائمی مبتلا شده و وی نمی تواند کار کند.

هرچند آسترازنکا در مقابل این ادعا از خود دفاع کرد اما برای نخستین بار در یکی از اسناد دادگاه اعتراف کرد این واکسن در مواردی بسیار نادر به TTS یا ترومبوز همراه با سندرم ترومبوسیتوپنی منجر می شود که مشخصه آن ایجاد لخته خون و کاهش تعداد پلاکت های خون در افراد است.

این اعتراف آسترازنکا با تاکید شرکت در 2023 میلادی مبنی بر این است که قبول نمی کندTTS به طور عمومی در نتیجه تزریق واکسن ایجاد شود، تضاد دارد. از سوی دیگر سازمان جهانی بهداشت نیز تایید کرده بود کووید شیلد ممکن است عوارض جانبی مرگبار داشته باشد.

کد خبر 6093330

دیگر خبرها

  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • نگاه به ماجرای غزه از منظر «ما رأیت إلا جمیلا»
  • مسکن‌ها؛ مهم‌ترین علت بروز سردرد‌های میگرنی!
  • مردم از مصرف قارچ خودرو در طبیعت خودداری کنند
  • منشأ گرد‌و‌غبار امروز خوزستان مشخص شد
  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • گیاه جوانی در طب سنتی هند