Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-05@19:47:02 GMT

افغانستان ۷۰ زندانی خطرناک طالبان را آزاد کرد

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۵۱۳۷۰

افغانستان ۷۰ زندانی خطرناک طالبان را آزاد کرد

رویداد۲۴ با آزادی این زندانیان طالبان، شمار زندانیان آزاد شده از مجموع ۴۰۰ زندانی خطرناک طالبان به ۱۵۰ تن رسیده است. پیش از این ۸۰ زندانی خطرناک طالبان پس از تایید لویه جرگه آزاد شده بودند.
اما روند آزادی زندانیان خطرناک طالبان به دلیل اعتراضات دولت‌های فرانسه و استرالیا متوقف بود. هفت تن از این زندانیان خطرناک طالبان به قتل شهروندان فرانسوی و استرالیایی دست داشته و به همین خاطر این دو دولت خواستار عدم آزادی این زندانیان بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پیش از این دولت افغانستان گفته بود که تلاش‌هایش را به منظور اقناع دولت‌های فرانسه و استرالیا آغاز کرده و روز گذشته حنیف اتمر سرپرست وزارت خارجه افغانستان با وزیر خارجه فرانسه نیز در این خصوص گفتگو کرده بود.

دولت افغانستان همچنین اعلام کرده که آزادی زندانیان خطرناک طالبان به استثنای ۷ نفری که دولت‌های فرانسه و استرالیا در مورد آن ملاحظه دارند، ادامه می‌یابد و بزودی تکمیل خواهد شد.

احتمال می‌رود پس از پایان روند آزادی زندانیان خطرناک طالبان، روند گفتگو‌های صلح نیز میان دولت افغانستان و گروه طالبان، آغاز شود. منبع: فارس لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 طالبان افغانستان زندانیان خطرناک طالبان خطرناک طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۵۱۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران ۲۸ زندانی پاکستانی را آزاد می کند

آفتاب‌‌نیوز :

کاظم غریب آبادی معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر گفت: در جریان سفر رئیس قوه قضاییه به استان هرمزگان، ۲۸ تبعه پاکستان که به جرم ورود غیرقانونی و صید غیرمجاز در زندان به سر می‌بردند، با استفاده از رافت اسلامی و با تعلیق بخشی از مجازات حبس آنان، آزاد و به کشور خود بازگردانده می‌شوند.

وی افزود: در چارچوب توافقات به عمل آمده با پاکستان، برخی اتباع ایرانی زندانی در این کشور نیز آزاد خواهند شد و این فرآیند میان ۲ کشور تا تعیین تکلیف تمامی افراد بازداشتی در ایران و پاکستان، ادامه خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • عفو موردی ۱۴۹ زندانی در کامیاران
  • پس لرزه های خطرناک جنگ غزه در جهان؛ آیا زندگی یهودیان در غرب غیرممکن می شود؟
  • آزادی زندانی پس از تحمل ۱۵ سال حبس
  • اختصاص اولین حقوق به آزادی زندانیان غیر عمد
  • آزادی زندانی جرائم غیر عمد در چهارمحال و بختیاری
  • روسیه تصمیم فرانسه را خطرناک توصیف کرد
  • غریب‌آبادی: ۲۸ زندانی پاکستانی آزاد می‌شوند
  • پویش آزادی ۴۰ زندانی با کمک اردبیلی‌های مقیم آذربایجان‌شرقی
  • سال‌گذشته زمینه اشتغال ۴۵ هزار نفر زندانی کشور در داخل و خارج زندان فراهم شد
  • ایران ۲۸ زندانی پاکستانی را آزاد می کند