Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-04@04:36:45 GMT

کرونا در مازندران روند صعودی در پیش گرفت

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۵۲۳۲۰

کرونا در مازندران روند صعودی در پیش گرفت

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،با بستری شدن ۱۴۴ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های زیرمجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل، شمار بیماران کرونایی بستری شده به ۷۶۸ نفر رسیده و همچنان روند وضعیت قرمز در استان ادامه دارد. بستر ۱۲۵ بیمار جدید کرونایی دکتر موسوی رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران به شناسایی و بستری شدن ۱۲۵ بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان‌های زیر مجموعه این دانشگاه، از ترخیص ۸۹ بیمار با بهبودی نسبی در این مدت خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
بیشتر بخوانید: نگرانی از اوج گیری کرونا در تعطیلات پایان شهریور او با بیان اینکه هم اکنون ۵۸۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های زیر مجموعه این دانشگاه بستری هستند، افزود: ۱۶۰ بیمار بدحال هم با علائم حاد تنفسی در بخش مراقبت‌های ویژه، تحت مراقبت‌های خاص تنفسی و پزشکی قرار دارند. کرونا ۱۹ بابلی دیگر را راهی بیمارستان کرد دکتر جلالی رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز با اشاره به پذیرش و بستری ۱۹ بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا در شبانه روز گذشته در چهار بیمارستان تحت پوشش این دانشگاه گفت: ۳۲ بیمار در این مدت با بهبودی نسبی ترخیص شدند.

او شمار بیماران مبتلا به کووید ۱۹ بستری شده در بیمارستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی بابل را ۱۸۸ نفر اعلام کرد و افزود: ۴۵ بیمار با علائم حاد تنفسی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های این شهرستان بستری تحت مراقبت هستند.
انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کووید ۱۹ علوم پزشکی مازندران ویروس کرونا علوم پزشکی بابل علوم پزشکی بیمار جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۵۲۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز ۱۹۴ بیمار هموفیلی استان همدان به داروی مستمر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ متخصص بیماری‌های داخلی و مدیر نظارت و اعتبار بخشی امور درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: در استان همدان ۲۶۹ بیمار مبتلا به هموفیلی داریم که ۱۹۴ نفر از آنها نیازمند دریافت دارو به صورت مستمر هستند.

طوس کیانی افزود: این بیماری نوعی اختلال در خونریزی به طور وراثتی است و بیشتر با علائم کاهش انعقاد خون و کبودی‌های بدن پس از ضربه مشخص می‌شود.

به گفته این متخصص داخلی، هموفیلی با خونریزی مفصلی و تغییر شکل مفاصل و گاهی گوارشی و مغزی همراه می‌شود.

دکتر کیانی افزود: راه درمان این بیماری دریافت فاکتور‌های خونی به ویژه فاکتور‌های ۸ و ۹ است که از فراوده‌های خونی در کشور ما هم تهیه می‌شود و با تزریق به بیمار منتقل می‌شود، تا آنزیم‌های خون مبتلا به هموفیلی مشابه افراد سالم شود.

دیگر خبرها

  • آیت‌الله محمدی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری است
  • فوت پزشک طرحی در جاسک تکذیب شد
  • نجات جان ۶ بیمار با اهدای اعضای بیمار ۴۴ ساله مشهدی
  • حس خوب حمایت
  • اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌ بخش جان ۶ بیمار
  • اعضای بیمار مرگ مغزی به ۶ نفر در مشهد اهدا شد
  • اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌بخش جان ۶ بیمار
  • نیاز ۱۹۴ بیمار هموفیلی استان همدان به داروی مستمر
  • نرخ فرزندآوری در مادران جوان صعودی شد
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بیماران مبتلا به به سلیاک