Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدصالح جوکار در جمع تعدادی از مردم و مسوولان بخش خضرآباد شهرستان اشکذر افزود: در برنامه ششم توسعه علاوه بر سهم عوارض و درآمدهای دولتی، معادن باید یک درصد فروش خود را به محل و منطقه استقرار معدن پرداخت کنند که این قانون به درستی اجرا نمی‌شود.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی دفتر این نماینده استان یزد در مجلس، وی با انتقاد از مشارکت نکردن معادن در اجرای برخی طرح ها ادامه داد: چطور است که معادن اقدام به بهره‌برداری از ذخایر معدنی منطقه می‌کنند ولی حاضر نیستند در بحث راه‌سازی مشارکت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس فراکسیون معادن و صنایع معدنی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این قابل قبول نیست که مسوولان معادن از راه‌های منطقه برای حمل و نقل مواد معدنی استفاده کنند و به دلیل تناژ بالای بار به جاده خسارت بزنند ولی در اجرای پروژه نقشی نداشته باشند.

جوکار در بازدید از پروژه تعریض راه خضرآباد نیز با اشاره به اینکه یکی از اصلی‌ترین و عمده‌ترین مشکلات مردم در منطقه بحث راه اصلی این بخش است اظهار کرد: این راه به دلیل عرض کم و استاندارد نبودن تاکنون حوادث بسیاری داشته است.

وی تصریح کرد : تمام دهیاران این بخش در بیان مشکلات روستاهای خود از نبود راه دسترسی مناسب گله کردند و خواستار تسریع در اجرای کامل پروژه تعریض این مسیر شدند.

از ۵۴۵ معدن استان پنج مورد در مقیاس بزرگ ملی قرار دارد و بقیه در حد متوسط و کوچک است که باید حمایت جدی از این مجموعه‌ها برای حفظ و توسعه اشتغال شود.

از میان معادن ملی می‌توان به سنگ‌آهن چادرملو اردکان، زغال سنگ بافق( ۲معدن)، سرب و روی مهدی‌آباد مهریز و اورانیوم ساغند اردکان اشاره کرد.

ذخیره قطعی معادن استان حدود ۲ میلیارد تن برآورد شده است.

 یزد بعد از کرمان دومین استان معدنی و یکی از سه استانی است که بالاترین میزان کشف‌ معدنی کشور را به خود اختصاص داده و در حوزه اشتغال معدنی هم جزو استان‌های برتر است.

حدود ۱۲ هزار نفر به صورت مستقیم در معادن استان اشتغال دارند و یزد رتبه دوم کشور را در ذخیره معدنی و رتبه نخست را در تنوع مواد معدنی به خود اختصاص داده است.

بخش خضرآباد اشکذر هم حدود ۲ هزار نفر جمعیت دارد.

مرکز شهرستان صنعتی ۳۰ هزار نفری اشکذر در ۲۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد.

برچسب‌ها وزارت صنعت معدن و تجارت یزد مجلس یازدهم اشکذر جوکار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت یزد مجلس یازدهم اشکذر جوکار وزارت صنعت معدن و تجارت یزد مجلس یازدهم اشکذر جوکار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۵۲۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند ۱۱۰هکتاری نهضت ملی مسکن اشکذر صادر شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، سیدجمال جوادیان در این خصوص اظهار داشت: با تلاش کارکنان واحد ثبتی، سند ۱۱۰ هکتاری طرح نهضت ملی مسکن اشکذر به رئیس اداره مسکن و شهرسازی این شهرستان تحویل داده شد.
وی افزود: خوشبختانه با تلاش جهادی و برنامه مختلف همچون طرح نذر خدمت، پرونده یکساله نهضت ملی اشکذر بسته شد.
رئیس واحد ثبتی اشکذر خاطرنشان کرد: سال گذشته هم اقدامات بسیار خوبی در بخش‌های مختلف این شهرستان همچون کاداستر زراعی و صدور اسناد بنا‌های تاریخی از جمله صدور سند کاداستری قلعه ابراهیم آباد با قدمت ۸۰۰ سال یا ۷۰۰ سال انجام شد که امیدواریم امسال هم روند رشد فعالیت‌ها ادامه یابد.

دیگر خبرها

  • ۱۰ معدن راکد استان اردبیل احیا می‌شود
  • ذوب آهن اصفهان در دوره جدید موفقیت های معدنی خوبی کسب کرد
  • انتقاد شدیدالحن از حکم اعدام توماج | کسانی عمدا حیثیت نظام را بر باد می‌دهند؟
  • زیرساخت های بردسکن نیازمند رسیدگی فوری از سوی مسوولان استان است
  • بانوان نماد خودباوری و مسوولیت پذیری در جامعه هستند
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • انتقاد معاون استاندار از آپارتمان‌سازی در قم
  • سند ۱۱۰ هکتاری نهضت ملی مسکن اشکذر صادر شد
  • سند ۱۱۰هکتاری نهضت ملی مسکن اشکذر صادر شد
  • «خضری» در یک قدمی فرآوری ۵ ماده معدنی/جهش اقتصادی در حوزه معدن