Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@04:24:19 GMT

معیار ارزیابی شایستگی حکومت‌ها تحقق عدالت است

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۵۲۵۸۸

معیار ارزیابی شایستگی حکومت‌ها تحقق عدالت است

ایسنا/یزد رئیس کل دادگستری استان یزد با تأکید بر ضرورت تعامل، هم دلی، هم افزایی و همراهی در خدمت به مردم گفت: تحقق عدالت در صدر بایسته های حاکمیت و اصلی ترین معیار ارزیابی شایستگی حکومت هاست.

«غلامعلی دهشیری» در دیدار با استاندار یزد به مناسبت هفته دولت، تصریح کرد: باید با تعامل، همفکری و هم افزایی نمایندگان قوای مجریه، مقننه و قضاییه در استان، سلامت، امنیت و عدالت و رفاه و آسایش را در جامعه تا سرحد مقدور و مطلوب اجرا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از آمادگی آموزش اعضای کمیسیون‌های شبه قضایی خبر داد و بیان کرد: با توجه به دستورالعمل جامع امور نمایندگان قوه قضاییه و نظارت بر مراجع شبه قضایی صادره از ناحیه ریاست قوه قضاییه مصوب نهم فروردین سال جاری، در حال حاضر در  راستای ساماندهی و نظامند کردن امور نمایندگان قوه و ارتقا کارایی، اثر بخشی و نظارت بر مراجع شبه قضایی با تعیین بازرسانی، بازرسی از کمیسیون های شبه قضایی آغاز شده است و این آمادگی وجود دارد تا با همکاری سایر نهادهای مرتبط، آموزش های لازم به اعضای این کمیسیون‌ها ارائه گردد.

وی در ادامه ضمن تقدیر از شور و شعور حسینی هیئت های عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در ایام دهه اول محرم، ابراز کرد: برگزاری مراسم‌های روضه با رعایت همه دستورالعمل های بهداشتی نشان از فرهنگ بالای اجتماعی مردم استان داشت که جای تقدیر و تشکر دارد.

رئیس کل دادگستری استان به برخی از تخلف ها از دستورالعمل در تعداد اندکی از موارد اشاره کرد و گفت: آسیب‌شناسی‌، شناسایی و برخورد با آن دسته از افرادی که به هر دلیل قصد تخلف از موارد اعلام شده را داشته‌اند، در دستور کار است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری یزد، دهشیری در پایان افزود: التزام به رعایت نکات بهداشتی، احترام به خدمات و زحمات و ایثار و از خودگذشتگی جامعه بهداشتی و پزشکی است که در سنگر تأمین سلامت مردم ایستاده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی رییس کل دادگستری یزد عدالت شبه قضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۵۲۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرونده قضایی برای ضاربان یک آمر به معروف در کاشمر تشکیل شد

به گزارش خبرگزاری مهر، دادگستری خراسان رضوی اعلام کرد پرونده قضائی برای ضاربان یک آمر به معروف و ناهی از منکر در کاشمر تشکیل و موضوع به صورت ویژه پیگیری می‌شود.

طبق گزارش دادگستری خراسان رضوی، در پی تذکر یک جوان کاشمری و آمر به معروف و ناهی از منکر به ۲ راکب موتور سیکلت که برای سه دختر نوجوان ایجاد مزاحمت کرده بودند وی از سوی ضاربان با ضربات چاقو مورد حمله قرار گرفت و از ناحیه گردن مجروح شد.

بنا بر این گزارش، پرونده قضائی در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان کاشمر تشکیل و متهمان با صدور قرار بازداشت موقت تحویل زندان شهرستان شدند.

کد خبر 6094274

دیگر خبرها

  • رسیدگی به پرونده‌های قضایی باحضور رئیس دیوان عدالت اداری کشور
  • تشکیل پرونده قضایی برای ضاربان آمر به معروف در کاشمر
  • تعلیق فعالیت یکی از اعضای شورای شهر بندر امام (ره)
  • پرونده قضایی برای ضاربان یک آمر به معروف در کاشمر تشکیل شد
  • تعلیق عضو شورای یک شهر به اتهام دزدیدن شهردار!
  • تعلیق عضو شورای شهر بندر امام‌خمینی به اتهام آدم‌ربایی
  • افتتاح دوره دوم کارآموزی قضایی در دادگستری استان آذربایجان غربی با ۳۹ نفر 
  • جشنواره عدالت و رسانه برگزار می‌شود
  • برای تحقق هرچه بیشتر عدالت اجتماعی در کشور چه باید کرد؟
  • راهکار های سند تحول قضایی برای تحقق فصل خصومت