Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسکلروتراپی یک روش درمانی ایمن و سازماندهی شده برای درمان عروق پا است.

به گزارش ایسنا،بنابراعلام کلینیک درمان واریس دکتر مهدی کریمی، اسکلروتراپی برای درمان عروق واریسی پا روشی است که در آن پزشک به تزریق مقداری دارو به درون عروق پا می‌پردازد تا عروق پا بسته شوند و از گردش خون جلوگیری گردد.

در اسکلروتراپی پزشک به تزریق ماده اسکلروسان به درون دیواره عروق آسیب دیده‌ می‌پردازد که این ماده باعث التهاب دیواره عروق و به وجود آمدن التهاب و پس از آن فیبروز خواهد شد که به تدریج و طی مدت چند هفته یا چند ماه این عروق واریسی از بین می‌روند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر مهدی کریمی متخصص قلب و عروق، عضو هیئت علمی دانشگاه و عضو انجمن قلب آمریکا ( AHA ) آماده ارائه تمامی خدمات درمانی واریس با بالاترین کیفیت و قیمت مناسب می باشد.

کلینیک درمان واریس دکتر کریمی یکی از معتبرترین و شناخته شده‌ترین کلینیک‌های تخصصی در زمینه درمان بیماری‌های عروقی است که برای درمان قطعی واریس و دیگر بیماری‌های عروقی از پیشرفته‌ترین درمان‌ها بهره می‌گیرد.

خدماتی که در این کلینیک ارائه می‌شود:

. معاینه و مشاوره

. تهیه تصویر از مسیر سیاهرگ‌های واریسی به کمک سونوگرافی

. اسکلروتراپی

. اسکلروتراپی به کمک سونوگرافی

. لیزر درمانی درون وریدی (EVLT) 

. ابلیشن رادیوفرکانسی (RF) 

. جراحی واریس

رگ‌های واریسی معمولا آبی رنگ هستند و با اندازه غیر طبیعی و بیرون زدنشان از سطح پوست مشخص می‌شوند. بیشتر در پشت ساق پا و در داخل پاها یافت می‌شوند، اما ممکن است در قسمت‌های دیگر پاها نیز ایجاد شوند.

این رگ‌های غیر طبیعی معمولا در نتیجه دریچه‌های آسیب دیده یا معیوب در رگ‌ها ایجاد می‌شود که از جریان خون مناسب از طریق ورید جلوگیری می‌کند.

 قبل از درمان باید چه مواردی را رعایت کرد؟

 به مدت ۲۴ ساعت قبل از تزریق نباید از انواع لوسیون، کرم و روغن مخصوص بدن استفاده کنید. لباس گشاد و مناسب بپوشید تا پس از درمان امکان استفاده از جوراب واریس را داشته باشید.

برخی از مراقبت‌های بعد از تزریق به شرح زیر می‌باشد:

. به مدت ۷۲ ساعت پس از تزریق باید در طول شبانه روز از جوراب واریس استفاده کنید. در این مرحله باید انتظار بدتر شدن ظاهر عروق  خود را داشته باشید. پس از ۷۲ ساعت باید به مدت ۷ روز از جوراب مخصوص استفاده کنید اما نیازی به استفاده از آن در هنگام شب نیست.

. تا دو هفته پس از تزریق از قرار گرفتن در محیط بسیار گرم خودداری کنید.

. به مدت چهار هفته از قرار گرفتن در معرض نور آفتاب یا استفاده از موم اجتناب نمایید.

 چه افرادی نمی‌توانند متقاضی درمان با اسکلروتراپی باشد؟

. زنانی که باردار هستند و زنانی که شیر می‌دهند.

. افرادی که سابقه بیماری ترومبوز عمیق وریدی یا بیماری مزمن آمبولی ریوی یا اختلالات دیگری از قبیل بیماری ریه، قلب، کبد و کلیه را دارند.

. افراد مبتلا به بیماری‌های بافت همبند از قبیل لوپوس

. افرادی که از برخی داروهای خاص برای پیشگیری از تشکیل لخته خون استفاده می‌کنند.

. افراد مبتلا به سلولیت یا عفونت عود کننده پوستی

. افراد مبتلا به عروق واریسی

 فرایند درمان

 اسکلروتراپی و میکرو اسکلروتراپی

 در این روش پزشک از یک عدد سوزن بسیار نازک برای تزریق ماده اسکلروسان استفاده می‌کند. هر نقطه که دارو تزریق می‌شود پزشک تعدادی پد پنبه ای را روی ناحیه مورد قرار می‌دهد تا به آن قسمت فشار وارد کنند.

اکثر افراد در هنگام تزریق و پس از آن می‌گویند که به مدت ۳ تا ۵ دقیقه دچار احساس سوزش یا سوزن سوزن شدن شده ‌اند. در هریک از جلسات درمان می‌توان به تزریق دارو به درون چندین نقطه از رگ پرداخت.

پس از درمان پزشک به شما توصیه می‌کند که از جوراب مخصوص استفاده کنید. شما باید تا زمانی که پزشک دستور داده است جوراب خود را بپوشید تا فشار مناسبی به عروق درمان شده وارد شود و از تجمع خون درون آنها پیشگیری شود.

معمولا در هر جلسه فقط یک پا درمان می‌شود و شما برای درمان هریک از پاهای خود به چند جلسه درمان نیاز خواهید داشت.

 اسکلروتراپی با هدایت تصویری

 گاهی اوقات عروق واریسی در هنگام انجام سونوگرافی تشخیص داده می‌شوند اما پزشک نمی‌تواند این عروق را روی سطح پوست مشاهده کند.

این عروق واریسی که در سونوگرافی مشخص می‌شوند یکی از دلایل اصلی واریسی شدن سایر عروق یا مشخص شدن عروق روی سطح پوست پا محسوب می‌شود.

روش سونوگرافی با هدایت تصویری به پزشک کمک می‌کند در هنگام تزریق از سونوگرافی استفاده کند تا دارو به طور صحیح درون عروق تزریق شود.

 مراقبت‌های پس از تزریق

 پس از تزریق دارو و مرخص شدن از کلینیک با شما باید به مدت ۲۰ دقیقه راه بروید و حداقل روزی ۳۰ دقیقه پیاده روی کنید. معمولاً شما می‌توانید در دوران استفاده از جوراب مخصوص به انجام فعالیت‌های طبیعی خود نیز بپردازید.

اگرچه معمولاً پس از تزریق اسکلروتراپی مشکلی برای رانندگی کردن ندارید اما بهتر است پس از اولین جلسه درمان از یکی از اعضای خانواده خود بخواهید شما را به منزل ببرد زیرا احتمال تاری دید و سرگیجه پس از تزریق وجود دارد.

احساس درد خفیف تا متوسط در ناحیه درمان شده و به مدت ۱ تا ۲ روز اول طبیعی است البته برخی از بیماران به مدت بیشتری دچار درد می‌شوند.

درد ایجاد شده باید به داروهای مسکن از قبیل پارایستامول آیا داروهای ضد التهاب مانند نوروفن پاسخ بدهد. شما باید به مدت ۲ تا ۴ هفته پس از درمان از انجام فعالیت ورزشی سنگین خودداری کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: درمان واریس استفاده کنید پس از تزریق برای درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۵۲۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن سرخک و سرخجه بدون درد از راه رسید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل ازدیلی میل، به زودی وصله هایی کوچک جایگزین تزریق واکسن برای کودکان می شود. پزشکان امیدوارند این گزینه های بدون درد جایگزین تزریق واکسن با سرنگ شوند تا به این ترتیب والدین بیشتری به واکسینه کردن فرزندانشان ترغیب و از شیوع بیماری های مذکور جلوگیری شود. نیازی نیست وصله های گفته شده توسط پرسنل پزشکی آموزش دیده به بدن کودکان منتقل شوند.

آنها به نام وصله های میکروآرایه نیز معروف هستند به وسیله مجموعه ای از برجستگی های میکروسکوپی که به لایه رویی پوست نفوذ می کنند، دارو را به بدن می رسانند و دیگر نیاز به تزریق نیست.

از سوی دیگر واکسن های مایع حتما باید در یخچال نگهداری شوند و پرسنل آموزش دیده آنها را تزریق کنند و در کنار این موارد باید ایمنی و دور انداختن سرنگ ها نیز در نظر گرفته شود. اما وصله های جدید در مقابل حرارت مقاوم هستند، حمل ونقل آنها ساده تر است و انتقال آنها به بدل به آموزش کمی نیاز دارد. طبق نتایج تحقیق که در نشریه لنسنت منتشر شده، این امر سبب می شود انتقال واکسن به مناطق دور افتاده در انگلیس و همچنین سراسر جهان ساده تر باشد.

در آزمایش مذکور ۱۲۰ کودک ۹ تا ۱۰ ماهه، ۱۲۰ کودک نوپا ۱۵تا ۱۸ ماه و ۴۵ بزرگسال ۱۸تا ۴۵ ساله در گامبیا شرکت کردند. وصله ریز سوزن که روی بازوی آنها قرار گرفت واکنش ایمنی در بدنشان ایجاد کرد به اندازه واکنش ایمنی حاصل از تزریق واکسن های معمول قدرتمند بود.

آزمایش انتقال یک دوز از واکسن به وسیله وصله ریز سوزن نشان داد از هر ۱۰ کودک بیش از ۹ نفر در مقابل ابتلا به سرخک محافظت و تمام نوزادان پس از دریافت درمان در مقابل سرخجه نیز ایمن شدند.

کد خبر 6093759 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • مردان سلبریتی که فیلر تزریق کرده‌اند
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • محکومیت ۲۶ پرونده قصور پزشکی در پزشکی قانونی کرمانشاه
  • بنزما به خانه برگشت؛ پیگیری درمان کریم در کمپ تمرینی رئال مادرید
  • بازگشت کریم بنزما به رئال مادری برای درمان
  • بهت پزشکان داوطلب غزه از شدت جراحات در بیمارستان‌ها
  • راه‌های کنترل قند خون صبحگاهی در افراد دیابتی
  • واکسن سرخک و سرخجه بدون درد از راه رسید
  • جزئیات و نحوه پرداخت ارز به زائران حج تمتع | زائران چقدر ارز می گیرند؟