Web Analytics Made Easy - Statcounter

با شروع فصل نقل‌و‌انتقالات لیگ برتر فوتبال، برخی بازیکنان برای تمدید قرارداد ارقام نجومی درخواست کرده‌اند، ارقامی چند برابر دستمزد فصل گذشته‌شان. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، هیئت رئیسه سازمان لیگ پیشنهاد داد و هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال تصویب کرد و ورود بازیکن و مربی خارجی جدید به فوتبال ایران ممنوع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اتفاقی که با توجه به بدهی‌های سرسام‌آور و پرونده‌های زیادی باشگاه‌های ایرانی در فیفا، به صورت موقت تصمیم مناسبی به شمار می‌رود اما حالا قیمت مربی و بازیکن ایرانی به شکل فزاینده‌ای افزایش پیدا کرده است. همیشه اینگونه است که وقتی بازار انحصاری شود و از رقابت جلوگیری کنند، شاهد افزایش بی‌رویه قیمت هستیم، همانطور که حالا ارقام چند ده میلیاردی، در ارتباط دستمزد بازیکنان و مربیان به گوش می‌رسد.

منع ورود مربی و بازیکن خارجی از چند جهت قابل بررسی است و می‌توان به نقاط ضعف و قوت آن پرداخت. یکی از مسائل که قابل بررسی است، به پرونده شکایت‌ها و بدهی‌های انباشته شده باشگاه‌های ایرانی به مربیان و بازیکنان خارجی ارتباط دارد که نفس آنها را گرفته؛ نگرفتن بازیکن و مربی خارجی از این جهت می‌تواند به باشگاه‌ها کمک کند تا با رسیدگی به پرونده‌های انضباطی در فیفا و پرداختن بدهی‌های انباشته شده، فرصت نفس کشیدن داشته باشند. همچنین از طرفی می‌توان امیدوار بود مقابل ورود خارجی‌های بی‌کیفیت گرفته شود. با این حال مشکلاتی به وجود آمده که نمی‌توان به سادگی از کنار آن گذشت که یکی از مهمترین آنها پیشنهادهای نجومی برخی بازیکنان است.

هنوز زمان زیادی از اعلام این قانون نگذشته که با شنیدن اعداد و ارقام بازیکنان و مربیان داخلی، دود از سرمان بلند شده است. بازیکنی که برای یک سال 15 میلیارد از باشگاه خود برای تمدید قرارداد طلب کرده یا بازیکن دیگری که با 13-12 میلیارد خواسته تا بماند. برخی بازیکنان هم ارقامی حدود 8 میلیارد خواسته‌اند. این بازیکنان هم در دو تیم پرسپولیس و استقلال هستند و هم در تیم‌های دیگر. در این شرایط صحبت از یک مربی هم به میان آمده که پیشنهاد مالی‌ به باشگاه خواهانش دستمزد سالیانه 24 میلیارد بوده یا مربی دیگری که برای قرارداد سه ساله خود، 50 میلیارد طلب کرده است.

حال این سؤال پیش می‌آید که چگونه باشگاهی مثل پرسپولیس و استقلال یا حتی سپاهان، می‌تواند و می‌خواهد 10 تا 15 میلیارد تومان به یک بازیکن بدهد؟ این ارقام از کجا می‌آید؟ چگونه یک بازیکن از باشگاهش درخواست می‌کند قراردادش 3 یا 4 برابر شود؟ اینکه یک بازیکن در تیمی پرطرفدار مثل پرسپولیس و استقلال که هوادارانش گاهی اوقات با 50 یا 100 هزار تومان دارایی به ورزشگاه می‌رفتند، طلب 10 یا 15 میلیارد تومان می‌کند از نکاتی است که باید به آن توجه جدی کرد. این پول از کجا باید تأمین شود و آیا اصولاً برخی بازیکنان ارزش پرداخت این ارقام را دارند؟ نقش دلال‌ها و ایجنت‌ها در این میان چیست و چرا کسی به این افراد توجه نمی‌کند؟

نکته بعدی اینکه در شرایطی که سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال و تصویب قانون منع حضور بازیکنان و مربیان خارجی، می‌خواهد به وضعیت مالی فوتبال ایران سر و سامان بدهند، چه قانونی برای کنترل بازار داخلی دارند؟ مسلم است که بالا رفتن بی‌رویه قیمت بازیکنان و مربیان داخلی، به سبب از بین رفتن فضای رقابتی آزاد است که با حضور خارجی‌ها ایجاد می‌شود و خارج شدن آنها از این عرصه، تیغ داخلی‌ها هرچقدر که بتواند می‌برد.

قوانین بسیار زیادی در فوتبال دنیا وجود دارد که هم می‌تواند ورود بازیکنان خارجی را کنترل کند و هم مانع رشد بی‌رویه قیمت بازیکنان و مربیان شود. از جمله اینکه در لیگ برتر انگلیس بازیکنان خارجی فقط در شرایطی می‌توانند مجوز کار در این کشور را دریافت کنند که در بیش از 75 درصد بازی‌های تیم ملی کشورشان در یک سال پیش از امضای قرارداد حضور داشته باشند. حتی قانون فرپلی مالی (بازی جوانمردانه مالی) و محکومیت و جریمه‌های سنگین باعث شده تا باشگاه‌های اروپایی هر طور که دل‌شان خواست فعالیت نقل و انتقالاتی نداشته باشند. آیا وضع قوانینی مشابه یا الهام گرفتن از این قوانین نمی‌تواند به فوتبال ایران هم کمک کند؟ از این بابت که هم از ورود بازیکنان خارجی بی‌کیفیت جلوگیری و هم باعث شود باشگاه‌ها با شنیدن اعداد و ارقام بازیکنان و مربیان داخلی، دست و پای خود را گم نکنند.

یشنهاد 24 میلیاردی یک مربی برای یک فصل به تیم ناکام

 

انتهای پیام/

R35347/P/S3,27/CT7 واژه های کاربردی مرتبط استقلال پرسپولیس فدراسیون فوتبال ایران فوتبال قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان واژه های کاربردی مرتبط استقلال پرسپولیس فدراسیون فوتبال ایران فوتبال پربیننده‌ترین اخبار ورزشی ۱ رونمایی از لیست باشگاه استقلال در فصل نقل و انتقالات/ متفاوت با فهرست مجیدی! ۲ حضور هواداران معترض پرسپولیس مقابل باشگاه + عکس ۳ طارمی: از پیوستن به پورتو هیجان‌زده‌ام/ همیشه رویای بازی در لیگ قهرمانان اروپا را داشتم ۴ واکنش پهلوان به شایعه حضورش در پرسپولیس ۵ پهلوان، آقایی، آل‌‌کثیر و سرلک در آستانه پرسپولیسی شدن ۶ گل‌محمدی به شایعات پایان داد؛ ۳ بازیکن جدید امروز به پرسپولیس می‌پیوندند ۷ بیرانوند: باشگاه پرسپولیس برای رسول‌‌پناه خیلی بزرگ است/ به من کم‌لطفی و بی‌احترامی کردند ۸ فدراسیون فوتبال: استقلال نمی‌تواند با استراماچونی قرارداد ببندد مهمترین اخبار ورزشی درخواست ۱۰ تا ۱۵ میلیاردی برخی بازیکنان برای عقد قرارداد/ پرسپولیس و استقلال این پول‌ها را می‌دهند؟ رونمایی از لیست باشگاه استقلال در فصل نقل و انتقالات/ متفاوت با فهرست مجیدی! رسول‌پناه: ترابی تا فردا نیاید، اصل ماجرا را می‌گویم/ بشار رسن توافق اولیه را امضا کرد آقایی پرسپولیسی شد + عکس مهمترین اخبار تسنیم رهبر انقلاب: خیانت امارات دیر نخواهد پایید/ نباید دانش‌آموز مدرسه دولتی شانس کمتری برای قبولی در کنکور داشته باشد لبنان| آغاز رایزنی‌های ادیب برای تشکیل کابینه از فردا/ اسامی برخی از وزیران اعلام شد نشست کمیسیون مشترک برجام آغاز شد گزارش ویدئویی| درددل مردم آبادان با رئیس مجلس/ اینجا ‌هیچ امکاناتی نداریم/ گلایه مردم از بلاتکلیفی ۲۰ساله بازارچه مرزی گروه‌های فلسطینی: تبعات خطرناک توافق سازش امارات/ مقاومت تنها گزینه برای مقابله با توطئه‌ها است درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استقلال پرسپولیس فدراسیون فوتبال ایران فوتبال استقلال پرسپولیس فدراسیون فوتبال ایران فوتبال پرسپولیس و استقلال بازیکنان و مربیان فدراسیون فوتبال بازیکنان خارجی برخی بازیکنان فوتبال ایران باشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۵۲۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش رجاییان به شایعه حضور لیموچی در استقلال و پرسپولیس: او قرارداد ۲ ساله دارد/استقلالِ خلیح فارس پولدار شده است!

محمد رجاییان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره اینکه پس از صعود آلومینیوم اراک به مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی و طی روزهای اخیر بحث انتقال مهدی لیموچی به یکی از تیم‌های استقلال و پرسپولیس مطرح شده، اظهار کرد: لیموچی با آلومینیوم قرارداد دو ساله دارد و مجتبی حسینی سرمربی تیم که استاد این بازیکن بوده از او رضایت کامل دارد. او یکی از بهترین بازیکنان ماست و در آینده نسبت به صرف و صلاح باشگاه در مورد این بازیکن تصمیم‌گیری می‌کنیم. الان زود است که بخواهیم درباره نقل و انتقالات بازیکنی صحبت کنیم.  

مدیرعامل باشگاه آلومینیوم اراک در مورد اینکه تیمش در جام حذفی قرعه خوبی به دست آورده و با تیم چادرملوی اردکان که در لیگ دسته اول حضور دارد بازی می‌کند، تصریح کرد: اتفاقاً سخت‌ترین قرعه جام حذفی به ما خورده است. تیم‌هایی که از لیگ‌های پایین‌تر از لیگ برتر در مسابقات جام حذفی خود را به مراحل بالا می‌رسانند انگیزه بسیار بالایی دارند و حریف ما تنها تیم غیر لیگ برتری مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی است. چادرملو توان مضاعفی می‌گذارد و ۱۱ بازیکن این تیم ۲۲ بازیکن می‌شوند. قطعاً مجتبی حسینی به شاگردانش خواهد گفت که در خواب غفلت برتری بر پرسپولیس نمانید. با تیمی بازی داریم که احتمال دارد فصل بعد در لیگ برتر باشد و می‌آید تا ما را غافلگیر کند.

رجاییان در خصوص اینکه بابت انتقال میلاد فخرالدینی به استقلال، باشگاه آلومینیوم مطالباتی معوقه دارد، گفت: طرف حساب ما فخرالدینی است و با باشگاه استقلال کاری نداریم. چک‌های فخرالدینی پیش ماست، چک اول او پاس شده و بخش دیگری باقی مانده است. موعد چک دوم او هنوز نرسیده ولی نزدیک است. البته باشگاه استقلالِ خلیج فارس پولدار شده و زیرنظر این هولدینگ است. مشکلی برای پرداخت به وجود نخواهد آمد.

مدیرعامل باشگاه آلومینیوم اراک در مورد اینکه قرارداد مجتبی حسینی سرمربی تیم تمدید می‌شود، گفت: قرارداد حسینی تمدید شده است. او قرارداد ۳ ساله‌ای با باشگاه آلومینیوم دارد.  

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز رسمی مذاکرات پرسپولیس با 10 بازیکن
  • مورایس: تساوی با پرسپولیس فقط به نفع استقلال بود
  • کارشناس داوری فوتبال: قضاوت ضعیف حیدری، بازی پرسپولیس و سپاهان را بی‌کیفیت کرد!
  • درویش: عالیشاه نباید آن اشتباه را می کرد/ نام پرسپولیس تغییر نمی کند
  • درویش: عالیشاه نباید آن حرکت را انجام می‌داد/اوسمار خودش خواست بعد از فضای بازی با سپاهان برنامه بدهد+فیلم
  • واکنش رجاییان به شایعه حضور لیموچی در استقلال و پرسپولیس: او قرارداد ۲ ساله دارد/استقلالِ خلیح فارس پولدار شده است!
  • واکنش رجاییان به شایعه حضور لیموچی در استقلال و پرسپولیس: او قرارداد ۲ ساله دارد/اولین چک فخرالدینی پاس شده است
  • به وقت انتقام در حساس‌ترین بازی‌؛ عیسی به مورایس رسید
  • مورد عیسی آل‌کثیر؛ جذاب‌تر از پرسپولیس - سپاهان
  • نامه محرمانه AFC برای استقلال و پرسپولیس