Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور از آمادگی این سازمان برای صدور شناسنامه فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجی ظرف مدت حداکثر ۳ روز پس از تکمیل پرونده توسط دستگاه های امنیتی خبر داد.
به گزارش خرداد ،سیف الله ابوترابی در گفت وگو با ایسنا، در تشریح روند صدور شناسنامه برای فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجی، گفت: آیین نامه این قانون توسط دولت تصویب و به استانداری ها ابلاغ شده است؛ در حقیقت متولی این موضوع استانداری ها هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: سازمان ثبت احوال در دو مرحله در این مورد پاسخگو است، نخست زمانی که مادر ایرانی که فرزند زیر ۱۸ سال دارد ادعا می کند ایرانی است و با تبعه خارجی ازدواج کرده است؛ در این مرحله استانداری از ما استعلام می کند که آیا این مادر ایرانی است یا خیر؟ که سازمان ثبت احوال بر اساس پرونده هایی که داریم اظهارنظر می کند.
وی ادامه داد: در مرحله بعدی پس از استعلام وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه، پرونده تکمیل و تایید می شود و به سازمان ثبت احوال برای صدور شناسنامه داده خواهد شد.
سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون شناسنامه ای برای فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجی صادر شده است یا خیر گفت: تاکنون صدور شناسنامه نداشتیم چرا که این پروسه ۳ ماه زمان می برد درحالی که تاکنون ۲۰ روز آیین نامه ابلاغ شده است.
وی تاکید کرد: دستگاه های امنیتی، وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه دو مرجعی هستند که ۳ ماه فرصت دارند اعلام نظر کنند، لذا هنوز به مرحله ای نرسیده که پرونده ای به سازمان ثبت احوال داده شود؛ اما اگر پرونده ای به سازمان ارائه شود، حداکثر ظرف مدت ۴۸ ساعت یا سه روز شناسنامه صادر خواهد شد.
برچسب ها: ثبت احوال ، شناسنامه

منبع: خرداد

کلیدواژه: ثبت احوال شناسنامه ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجی سازمان ثبت احوال فرزندان حاصل صدور شناسنامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۴۸۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع دفترچه های اقامت طرح سپرده گذاری به اتباع

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان جنوبی نخستین دفترچه‌های اقامت صادر شده ، ویژه طرح سپرده گذاری و ساماندهی سرمایه های خرد اتباع خارجی ، طی مراسمی با حضور مدیرکل رونمایی و تحویل تعدادی از اتباع افغانستانی گردید.

صفایی مدیرکل امور اتباع بیان داشت که تنها طرح قانونی و حمایتی اتباع در کشور، طرح مذکور می باشد که به ابتکار سازمان ملی مهاجرت و همکاری شرکت زنجیره تامین دانش و بانک ملی این طرح اجرایی گردیده و کماکان در حال اجرا می باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • تحصیل ۷۰ هزار اتباع خارجی در خراسان رضوی
  • ثبت احوال : مردان سال گذشته بیشتر از زنان فوت کردند
  • کارگران رکن تولید هستند
  • دیر پدری و دیر مادری؛ خطر گسست نسلی!
  • در مقابل هر ۱۰۰ زن فوت شده در ایران چند مرد سال گذشته فوت کردند؟
  • مردان سال گذشته بیشتر از زنان فوت کردند
  • بر اساس آمار سازمان ثبت احوال؛ سال گذشته مردان بیشتر فوت کردند
  • چطور یک روزه گواهینامه موتورسیکلت بگیریم؟
  • شناسنامه مهمترین سند کشور است
  • توزیع دفترچه های اقامت طرح سپرده گذاری به اتباع