Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-27@01:51:19 GMT

روزنامه فرانسوی: پاریس مخالفتی با سلاح حزب‌الله ندارد

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۵۳۱۳۵

روزنامه فرانسوی: پاریس مخالفتی با سلاح حزب‌الله ندارد

به گزارش فارس، روزنامه «فیگارو» فرانسه به نقل از یک منبع فرانسوی در بیروت به بیان محتوای دیدار میان مکرون و نماینده حزب‌الله، در سفر پیشین مکرون به لبنان پرداخت.

به نوشته این روزنامه در سفر پیشین مکرون به لبنان در ششم آگوست، او با «محمد رعد» رئیس فراکسیون «الوفاء» وابسته به مقاومت نیز دیدار کرده و به وی گفته که خواهان همکاری با گروه‌های مقاومت برای «تغییر لبنان» است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال مکرون با دخالت در امور داخلی لبنان به نماینده گروه‌های مقاومت گفته بود که حزب‌الله باید از سوریه و یمن خارج شود و تمرکز خود را بر روی لبنان بگذارد.

فیگارو همچنین مدعی شد که در هفته‌های اخیر پیام‌هایی میان پاریس و حزب‌الله به دور از رسانه‌ها رد و بدل شده و یک منبع فرانسوی به این روزنامه گفته است که مکرون در این پیام‌ها به حزب‌الله گفته است: «در خصوص مسأله سلاح و دو سه موضوع دیگر که برای شما مهم است، قصد نداریم شما را تحت فشار بگذاریم. اما در مقابل حکومت را فعال کرده و خود نیز ایفای نقش کنید. ما نمی‌توانیم به این وضع ادامه دهیم که در این صورت مردم و حکومت غرق خواهند شد.»

آن‌طور که فیگارو نوشته است که امروز (سه شنبه) نیز مکرون با «محمد رعد» در کاخ «صنوبر» بیروت دیدار خواهد کرد.

رئیس‌جمهور فرانسه شب گذشته وارد فرودگاه بیروت شد گفت که هدف ابتدایی وی این است که در جریان کمک‌های انسان‌دوستانه به لبنان پس از انفجار بیروت قرار بگیرد.

او همچنین در مصاحبه با روزنامه پولیتیکو رهبران لبنانی را به نوعی تهدید کرد و گفت که سه ماه برای ایجاد تغییرات اساسی به آن‌ها مهلت می‌دهد و اگر تغییرات مدنظر وی رخ ندهد، اقدامات تنبیهی شامل لغو برنامه نجات مالی بین‌المللی (برای لبنان) و نیز تحریم طبقه حاکم این کشور را در پیش خواهد گرفت.

روز چهارم آگوست (۱۴ مرداد)، انفجاری مهیب منطقه بندرگاه بیروت را ویران کرد. بیش از ۱۹۰ کشته و ۶۵۰۰ مجروح به دنبال داشت که موجب استعفای دولت «حسان دیاب» و بروز بحران سیاسی در لبنان شد و دیروز (دوشنبه) «مصطفی ادیب» با رأی پارلمان به سمت نخست‌وزری رسید.

منبع: الف

کلیدواژه: حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۵۳۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان فرانسوی ورودی دانشگاه علوم سیاسی (سیانس پو) پاریس را مسدود کردند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، خبرگزاری رویترز نوشت: دانشجویان فرانسوی در حالی که شعار حمایت از فلسطینی‌ها را سر داده بودند، پرچم‌های فلسطین را در پنجره‌ها و ورودی ساختمان این دانشگاه به اهتزاز درآوردند.

تعدادی از دانشجویان چفیه‌هایی به رنگ سیاه و سفید که به نماد ابراز همبستگی با غزه تبدیل شده است، بر سر داشتند.

رویترز به نقل از یک دانشجوی ۲۲ ساله در مقطع کارشناسی ارشد مطالعات حقوق بشر و انسانی دانشگاه سیانس پو نوشت: وقتی که ما اتفاقاتی را که در آمریکا و اکنون در استرالیا رخ می دهند، مشاهده می کنیم واقعا امیدواریم که این اتفاقات در فرانسه نیز رخ دهند. جهان آکادمیک باید نقش خود را در این زمینه ایفا کند.

دانشجویان فرانسوی از دانشگاه علوم سیاسی پاریس خواستند جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کنند.

یک دانشجوی ۲۰ ساله دیگر نیز که در مقطع کارشناسی رشته مدیریت دولتی در این دانشگاه تحصیل می کند، گفت: بسیار خرسند هستیم که دانشجویان در دانشگاه های بیشتری بسیج می شوند.

این معترض فرانسوی گفت: امیدواریم این اعتراضات به همه دانشگاه ها و خارج از آن گسترش یابد... ما تا وقتی که نسل‌کشی غزه پایان نیافته تسلیم نمی شویم.

رویترز نوشت دانشگاه سیانس پو به درخواست این رسانه برای اظهارنظر پاسخی نداده است.

برخی از رسانه های فرانسوی گزارش دادند: چهارشنبه شب، پلیس فرانسه گروهی از دانشجویان را که مقابل این دانشگاه را مسدود کرده بودند، متفرق کرد. سیاستمداران چپ‌گرا، این اقدام دانشجویان را محکوم کردند.

دور تازه درگیری بین پلیس و دانشجویان بر سر جنگ غزه روز پنجشبه در دانشگاه های آمریکا در گرفت و ابهاماتی را درباره شیوه برخورد با دانشجویان با توسل به قوه قهریه به منظور سرکوب دانشجویان برانگیخت.

اعتراضات دانشجویی در آمریکا از زمان بازداشت های گسترده در دانشگاه کلمبیا در هفته گذشته شدت گرفته است. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دانشجویان فرانسوی ورودی دانشگاه «سیانس پو» پاریس را مسدود کردند+ عکس
  • دانشجویان فرانسوی ورودی دانشگاه «سیانس پو» پاریس را مسدود کردند
  • دانشجویان فرانسوی ورودی دانشگاه علوم سیاسی (سیانس پو) پاریس را مسدود کردند
  • دانشجویان فرانسوی هم به اعتراضات ضداسرائیلی پیوستند
  • دانشجویان فرانسوی هم به اعتراضات ضد اسرائیلی پیوستند
  • سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا| شکست سنگین شهرداری گرگان در بیروت
  • واکنش تند بیروت به فرود یک هواپیما با عبارت حک‌شده «تل‌آویو»
  • ۱۶۵۰ عملیات حزب‌الله لبنان علیه رژیم صهیونیستی طی ۲۰۰ روز
  • فردا: مصاف نخست شهرداری گرگان در خانه الریاضی
  • ابراز اطمینان مکرون از پاک‌سازی رود سِن تا المپیک