Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان نایب رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران استان اصفهان گفت: مسئله تحریم‌ها، واردات کاغذ و گرانی ارز، در مجموع شرایطی را ایجاد کرده که دیگر هیچ‌کس حاضر نیست امتیاز چاپخانه‌ای که سابق بر این چیزی در حدود ۶۰ میلیون تومان ارزش داشت را، بخرد و در این حوزه سرمایه‌گذاری کند.

رضا کیوانفر در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ویروس کرونا بر روی چاپخانه‌هایی که در شهر و در سطح پایین کار می‌کردند به بیماری زمینه‌ای مهم‌تری به نام گرانی کاغذ افزوده شد و نه‌تنها در کم‌ و زیاد شدن تعداد و ساعت کاری کارگران اثر گذاشت بلکه بسیاری از آن‌ها را نیز به تعطیلی کشاند، اما به چاپخانه‌های بزرگ بیرون شهر آسیب زیادی نرساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه هنوز آمار دقیقی از تعداد چاپخانه‌هایی که در استان اصفهان به ورطۀ تعطیلی کشانده شده‌اند، نداریم، ادامه داد: قیمت یک بند کاغذ از ۲۵ هزار تومان به ۵۰۰ هزار تومان رسیده و فضا به‌گونه‌ای شده که هر کس با یک کامپیوتر و دستگاه کپی و پرینت مشغول انجام کار چاپ است، به همین دلیل دیگر هیچ‌کس حاضر نیست امتیاز چاپخانه که سابق بر این ۶۰ میلیون تومان ارزش داشت را بخرد و در این حرفه سرمایه‌گذاری کند.

نایب رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران اصفهان که خود نیز چاپخانه‌اش را تعطیل کرده است، تصریح کرد: در بحث کاغذ اکنون کم و کسری وجود ندارد، اما به‌تبع با بالا رفتن نرخ دلار، قیمت آن به حدی گران شده که دیگر قدرت خرید را از مشتری گرفته است.

کیوانفر با اشاره به نیاز دستگاه‌های چاپ به نوسازی و به‌روزرسانی یادآور شد: در حال حاضر قیمت ماشین چاپ از ۱۰۰ میلیون تومان به دو میلیارد رسیده و گرانی ارز و تحریم‌ها کار را به‌جایی رسانده که چاپخانه‌داران توان به‌روزرسانی و نوسازی دستگاه‌های خود را ندارند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری چاپخانه داران روز صنعت چاپ ویروس کرونا گرانی کاغذ استانی اقتصادی چاپخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۵۳۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صد و شصت و دومین کاغذ خبر ایسکانیوز منتشر شد

کاغذ خبر عنوان مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های ایسکانیوز است که در پایان هر روز منتشر می‌شود.

برای دریافت فایل پی‌دی‌اف حاوی لینک مطالب می‌توانید اینجا

کلیک کنید.

بالگردها در آسمان، پلیس روی زمین؛ حلقه فشار بر دانشگاه‌های آمریکا سخت‌تر می‌شود ساز کوک دانشگاه و صنعت برای تأمین امنیت غذایی/ هزار دانشجوی طرح پویشی به هلدینگ زر می‌روند آمریکا دیگر مقصد آرمانی محققان نیست/ تغییر الگوی مهاجرتی دانشمندان کاهش سهم آموزش و پرورش از بودجه ۱۴۰۳ / ۶۳ درصد منابع دانشگاه فرهنگیان با کسر از حقوق دانشجومعلمان تأمین می‌‎شود

«مست عشق» ویترین سینمای ایران را تغییر داد/ می‎‌توان برای حسن فتحی ایستاده دست زد

احمدوند: در نمایشگاه کتاب برنامه‌های ویژه‌ای برای فلسطین تدارک دیدیم/ کلیه ناشران در فضای مسقف جانمایی شدند پوست الکترونیک کشسانی که حس لامسه به روبات‌ها می‌دهد

کد خبر: 1229557 برچسب‌ها کاغذ خبر

دیگر خبرها

  • امارات واردات سیمان ایران را ممنوع کرد
  • سبزیجات در مدار گرانی+جدول
  • راهنمای طراحی و چاپ حرفه ای کاتالوگ در چاپخانه تهران
  • ۸۰ درصد جمعیت اصفهان جزو جامعه کارگری هستند
  • بازار خودرو روی دور تند گرانی افتاد/ آخرین قیمت پژو، سمند، شاهین، کوییک، دنا و تارا + جدول
  • صد و شصت و دومین کاغذ خبر ایسکانیوز منتشر شد
  • قیمت پراید «عجیب» شد/ گرانی بی‌سابقه قیمت خودرو در بازار
  • نرخ‌گذاری دلار کانال‌های تلگرامی در روز تعطیل/ خرید و فروشی نیست
  • آثار تاریخی مکشوفه در گذر کمرزرین، گویاترین زبان تاریخ اصفهان است
  • تورم و گرانی مسکن زنگ خطر بحران را به صدا درآورد؛ 3 تصویر از افزایش قیمت مسکن