Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی غفاری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: میزان اشتغال ایجاده شده پارک علم و فناوری گلستان پارسال ۱۲۶ نفر بود که در پنج ماهه نخست امسال این تعداد به ۱۸۲ شغل جدید رسید.

وی بیان کرد: یکی از مشکلات مهم شرکت های دانش بنیان گلستان، نبود فضای مناسب برای توسعه فعالیت ها و آغاز کار شرکت های جدید است که امیدواریم این مشکل با واگذاری زمین ها و ساختمان های بلااستفاده ارگان های دیگر به خصوص دانشگاه های استان برطرف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خواستار تسریع در انتقال دانشکده علوم دانشگاه گلستان به سایت سرخنکلاته و واگذاری یکی از ساختمان‌های این دانشکده به پارک علم و فناوری شد.

رییس پارک علم فناوری گلستان با اشاره به کمبود شدید فضای استقرار واحدهای فناور و شرکت‌های دانش بنیان در استان گفت: بر اساس سرانه جمعیتی، پارک علم و فناوری گلستان باید ۱۴ هزار و ۶۰۰ مترمربع فضای دفتری و تولیدی داشته باشد اما این فضا در حال حاضر هزار و ۶۰۰ مترمربع در تملک و هزار و ۴۰۰ مترمربع استیجاری است.

غفاری ادامه داد: گلستان از لحاظ برخورداری از فضای اداری و تولیدی شرکت های دانش بنیان در رده ۲۸ و از لحاظ تعداد شرکت با ۳۵ شرکت دانش بنیان در رده بیستم کشور قرار دارد.

وی اظهار داشت: گلستان از حیث ساخت اپلیکیشن و ارایه آن در کافه بازار رتبه دوم و از نظر فروش جایگاه هشتم تا نهم کشور را دارد.

وی بیان کرد: یکی از بهترین اماکن دارای قابلیت فعالیت شرکت های دانش بنیان، زمین بلااستفاده سایت قدیم دانشگاه علوم کشاورزی و منابع گرگان است و با افتتاح پردیس جدید این دانشگاه در شهر سرخنکلاته، بسیاری از واحدهای آن  تخلیه شده و در صورت واگذاری به پارک علم و فناوری، شرایط برای گسترش فعالیت شرکت دانش بنیان استان ایجاد می شود.

به گفته وی اکنون ۱۴۶ واحد فناوری در استان گلستان فعال هستند،

برچسب‌ها وزارت علوم تحقیقات و فناوری اشتغال زایی گلستان پارک علم و فناوری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری اشتغال زایی گلستان پارک علم و فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری اشتغال زایی گلستان پارک علم و فناوری شرکت های دانش بنیان پارک علم و فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۵۳۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مالکیت فکری ستون اصلی «اقتصاد دانش بنیان»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، روح اله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور امروز در رویداد گرامیداشت روز جهانی مالکیت فکری با عنوان «دیدار پایدار» که در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد، گفت: مالکیت فکری در خلق ارزش و مزیت رقابتی نقش اساسی دارد.

وی گفت: اگر خواهان احداث بنای اقتصاد دانش‌بنیان در کشور هستیم، باید مالکیت فکری را به عنوان ستون اصلی این بنا در نظر بگیریم.

 وی در ادامه تصریح کرد: ارزش ذاتی اقتصاد دانش‌بنیان، در تبدیل علم و فناوری به دارایی‌های فکری نهفته است. این دارایی‌ها، که شامل اختراعات، طرح‌های صنعتی، علائم تجاری و ... می‌شوند، هویت و اعتبار یک شرکت دانش‌بنیان را شکل می‌دهند.

معاون علمی رئیس جمهور با بیان اینکه بیش از ۹۸ درصد ارزش بازار ۱۰۰ شرکت بزرگ دنیا ریشه در دارایی‌های نامشهود آنها دارد، خاطرنشان کرد: ما در ایران در حوزه مالکیت فکری با چالش‌های متعددی روبرو هستیم و باید با شتابی فزاینده برای رفع این موانع تلاش کنیم.

دهقانی از برگزاری دوره‌های آموزشی مشترک با سازمان جهانی مالکیت فکری (وایپو) در ایران خبر داد و ابراز امیدواری کرد که با کسب تجارب بین‌المللی در این زمینه، شاهد ارتقای جایگاه مالکیت فکری در کشور باشیم.

وی در پایان سخنان خود با تأکید بر اهمیت ارزش‌گذاری دارایی‌های نامشهود شرکت‌های دانش‌بنیان، گفت: امیدواریم با عزم راسخ معاونت علمی و فناوری در این زمینه، شاهد استقرار یک نظام کارآمد برای ارزیابی و اعتباردهی این دارایی‌ها باشیم.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مالکیت فکری ستون اصلی «اقتصاد دانش بنیان»
  • رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب شد
  • ایجاد دفتر فراجا در بنیاد ملی نخبگان؛ علت چیست؟!
  • انتصاب رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی
  • انتصاب رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان رضوی
  • چرایی ایجاد دفتر «فراجا» در بنیاد ملی نخبگان/۲ بال علم و فناوری «وعده صادق»
  • رشد ۱۰۰ درصدی دانش‌بنیان‌ها در بورس/علم و فناوری دو بال عملیات «وعده صادق»
  • رشد صد درصدی دانش‌بنیان‌ها در بورس/علم و فناوری دو بال عملیات وعده صادق
  • «اشتغال تخصصی و گردش مالی» نوع تقسیم‌بندی دانش‌بنیان‌ها و حمایت‌ها را مشخص می‌کند/ سازوکار‌های حمایتی متناسب‌تر شدند + فیلم
  • شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور کرمانشاه توسعه می‌یابند