Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@01:28:07 GMT

آیت‌الله مقتدایی به مدیریت بیت تاریخی امام خمینی (ره) منصوب شد

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۵۴۲۴۶

آیت‌الله مقتدایی به مدیریت بیت تاریخی امام خمینی (ره) منصوب شد

‍‍‍‍‍‍

گروه استان‌ها- در مراسمی با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدی عراقی رئیس دفتر مقام معظم رهبری در قم، آیت‌الله مقتدایی به مدیریت بیت تاریخی امام خمینی (ره) در قم منصوب شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، در مراسمی با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدی عراقی رئیس دفتر مقام معظم رهبری در قم، آیت الله مقتدایی به مدیریت بیت تاریخی امام خمینی (ره) در قم منصوب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام والمسلمین محمدی عراقی در این مراسم که در محل بیت تاریخی امام خمینی(ره) در قم برگزار شد با تسلیت ایام سوگواری ماه محرم گفت: یکی از ثمرات و برکات وجود مبارک امام حسین(ع) این انقلاب اسلامی است که امام فرمودند "ما هر چه داریم از محرم و صفر است".

وی افزود: خدا را شکر می‌کنیم که نعمت بزرگ انقلاب اسلامی را به برکت پیروی از اهل بیت(ع) و به ویژه سیدالشهدا(ع) به ما دادند، همه مناسبتهای انقلاب اسلامی توام با مناسبت های مذهبی بوده است و نسل جدید باید این را بداند که 15 خرداد سال 42 دوازدهم ماه محرم بوده است و سحرگاه دوازدهم ماه محرم امام راحل(ره) را از این بیت دستگیر کردند و واقعه مهم 1342 آغاز شد که در آخر هم به پیروزی انقلاب اسلامی منجر شد.

270 هزار گردشگر داخلی و خارجی از بیت امام(ره) در خمین بازدید کردند‌برپایی نمایشگاه دائمی و مصور «آینه انقلاب» در بیت امام راحل در قم به روایت تصویرشورای اداری مشترک استان مرکزی و خمین در دهه فجر در بیت امام(ره) در خمین برگزار می‌شود

محمدی عراقی بیان کرد: نقاط اوج انقلاب اسلامی مربوط به امام حسین(ع) بوده است و این جمله امام راحل(ره) عین حقیقت است که "ما هر چه داریم از محرم و صفر است".

وی گفت: هدف از این جلسه در درجه نخست تجدید یاد آن بزرگانی است که بر محور این بیت شریف واقعا بوده‌اند و در این خانه خدمت کرده‌اند و در طول تاریخ این خانه‌های گلی و محقر منشاء خدمت ها و حرکت های بزرگ الهی بوده است.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در قم تصریح کرد: این سنت الهی است و انسان های بزرگ این گونه بوده‌اند که همواره مورد ابتلا واقع می‌شدند و خوشبختانه در انقلاب اسلامی ایران به برکت هدایت‌های امام و رهبری دشمنان نتوانسته‌اند کاری انجام دهند چرا که همیشه خطر بزرگتر بعد از انقلاب ها بوده است و شیاطین متوسل به خدعه می‌شوند و بعد از رحلت پیامبر اسلام(ص) هم این اتفاق افتاد و نهضت بزرگ آن حضرت به انحراف کشیده شد و حکومت‌های  بنی امیه و بنی عباس به وجود آمدند.

محمدی عراقی افزود: حضرت ابراهیم(ع) بعد از آن امتحانات دشوار به مقامت امامت رسیدند و پاداش بلای عظیم رسول خاتم و صبر بر این بلا این است که تا قیامت این پرچم برافراشته است و این سلسله زنجیروار مصیبت‌ها و بلاها و سختی ها همه برای تقرب به سمت خدا است.

وی گفت: در هر حال خوشبختانه این شجره نبوت و امامت ادامه پیدا کرده است و امروز نیز در دوران غیبت امام عصر(عج) علما پرچمدار انبیا هستند و نقطه اوج و گل سر سبد علمای دین امام راحل بوده‌اند که از این خانه کوچک حرکت انقلابی خود را آغاز کردند.

 رئیس دفتر مقام معظم رهبری در قم خاطرنشان کرد: حفظ این انقلاب اگر از اصل آن سخت‌تر نباشد آسان‌تر هم نیست و مهم‌ترین نقش را در این زمینه یاران صدیق و باوفا و با استقامت امام راحل دارند که در آن خط و در آن مسیر واقعی اسلام و انقلاب امتحانات زیادی داده‌اند و ثابت قدم بوده‌اند و آیت‌الله مقتدایی یکی از این یاران صدیق است که امروز شاهد تشریف فرمایی ایشان برای مدیریت این بیت شریف هستیم.

انتهای پیام/452/ح

R7854/P/S6,62/CT12 بیشتر بخوانید... شبکه های استانی تلویزیون در بیت امام(ره) قم|ششمین رزمایش کمک مومنانه بسیج فرهنگیان در بیت امام راحل برگزار شد ویژه‌برنامه‌های بیت امام(ره) در ایام رحلت بنیانگذار انقلاب / برگزاری مراسم در فضای باز بیت با رعایت بهداشت قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... شبکه های استانی تلویزیون در بیت امام(ره) قم|ششمین رزمایش کمک مومنانه بسیج فرهنگیان در بیت امام راحل برگزار شد ویژه‌برنامه‌های بیت امام(ره) در ایام رحلت بنیانگذار انقلاب / برگزاری مراسم در فضای باز بیت با رعایت بهداشت پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ راه‌اندازی پیشرفته‌ترین بیمارستان هسته‌ای ایران در استان بوشهر / شیب کاهشی بیماری کرونا در منطقه + فیلم ۲ فرمانده نیروی زمینی ارتش در گفت‌وگو با تسنیم: ‌موشک‌هایمان‌ با قابلیت‌های منحصربه‌فرد‌ توان دفاعی ‌ایران را تأمین کرده‌ا‌ند‌ + فیلم ۳ گزارش ویدئویی| درددل مردم آبادان با رئیس مجلس/ اینجا ‌هیچ امکاناتی نداریم/ گلایه مردم از بلاتکلیفی ۲۰ساله بازارچه مرزی ۴ رئیس مجلس: موافقت لایروبی اروند‌رود از ‌عراق ‌اخذ شد/ مزایای مناطق آزاد بازمی‌گردد ۵ ناگفته‌هایی از ‌اهتمام ویژه‌‌ "شهید سلیمانی" به حضور در گلزار شهدا‌/ حاج قاسم کدام شهید را مستجاب الدعوه می‌دانست؟ ۶ خبری خوش برای مردم سیستان و بلوچستان / پرونده گازرسانی به زاهدان امسال بسته می‌شود ۷ قائم مقام باشگاه شهر خودرو: تدارک باشکوهی در صورت خداحافظی رحمتی خواهیم دید/ استارت سرمربی برای حضور در دوره‌های مربیگری ۸ فرماندار آبادان از هوش رفت مهمترین اخبار استانها درد دل سازنده سکوهای نفتی با رئیس مجلس / قول قالیباف برای کمک به جوانان خرمشهری + فیلم گزارش ویدئویی| روایت تسنیم از آیین ۵۰۰ ساله‌ بنی‌اسد ‌در پیشوا / آئینی که آغاز قیام ۱۵ خرداد سال ۴۲ مردم پیشوا بود رصد ۲۴ ساعته آسمان ایران از سوی پدافند هوایی با ‌تجهیزات ‌پیشرفته دفاعی / اجازه ‌تجاوز را به دشمن ‌‌نمی‌دهیم رئیس مجلس: موافقت لایروبی اروند‌رود از ‌عراق ‌اخذ شد/ مزایای مناطق آزاد بازمی‌گردد مهمترین اخبار تسنیم رهبر انقلاب: خیانت امارات دیری نخواهد پایید/ نباید دانش‌آموز مدرسه دولتی شانس کمتری برای قبولی در کنکور داشته باشد پهلوگیری ۴۹۸ کشتی حامل فرآورده‌های نفتی در بندر خلیج فارس/ رشد ۶ درصدی صادرات نفتی در اوج تحریم‌ها لبنان| آغاز رایزنی‌های ادیب برای تشکیل کابینه از فردا/ اسامی برخی از وزیران اعلام شد ماکرون: حزب‌الله نماینده ملت لبنان است نشست کمیسیون مشترک برجام آغاز شد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس دفتر مقام معظم رهبری در قم بیت تاریخی امام خمینی آیت الله مقتدایی انقلاب اسلامی محمدی عراقی بیت امام بیت امام ره ترین اخبار رئیس مجلس امام راحل بوده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۵۴۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کُرسی آینده‌پژوهی یونسکو به قزوین آمد

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) از تخصیص کرسی آینده‌پژوهشی یونسکو به این دانشگاه برای نخستین‌بار در کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، سیدعلی قاسم‌زاده امروز -دوشنبه دهم اردیبهشت- در نشست با محمدرضا حسنی آهنگر، رئیس دانشگاه جامع امام حسین (ع) اظهار کرد: در حوزه‌های پژوهشی و علمی دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ٰره) رشد خوبی داشته و در آخرین رتبه‌بندی تایمز این دانشگاه رتبه سوم دانشگاه‌های جامع کشور و رتبه نهم دانشگاه‌های کل کشور را کسب کرده است.

وی افزود: در حوزه دانشگاه‌های قاره آسیا نیز دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ٰره) در رتبه‌های ۲۰۰ تا ۲۵۰ قرار دارد که رتبه‌بندی دقیق آن نیز به زودی اعلام خواهد شد و این رتبه در طول دوران فعالیت این دانشگاه کم‌نظیر بوده است.

نماینده عالی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در استان قزوین با بیان اینکه در حوزه بین‌المللی رشد خوبی در جذب دانشجویان خارجی و تنوع رشته‌ها داشتیم، خاطرنشان کرد: در حوزه فعالیت‌های بین‌المللی در اتحادیه مختلف علمی به ویژه شبکه آموزشی اروپایی اراسموس، کشورهای جاده ابریشم، اتحادیه خزر و اتحادیه کشورهای اسلامی فعال شدیم. برای نمونه بخش دانشجویی اتحادیه کشورهای خزر را به عهده گرفتیم.

قاسم‌زاده از تخصیص کرسی آینده‌پژوهشی یونسکو به دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) خبر داد و تاکید کرد: در حال حاضر ۱۱ نفر دانشمند یک‌درصدی (جزو یک‌درصد دانشمندان برتر جهان) در این دانشگاه داریم که چند نفر از مدیران نیز جزو همین دانشمندان یک‌درصدی هستند، همچنین در جایزه ملی ثریا در چهار رشته و حوزه جوایز به دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) رسید.

وی با اشاره به طراحی و اجرای برنامه تحول پژوهشی و علمی در این دانشگاه ادامه داد: در حوزه‌های توسعه کشاورزی کم‌آب‌بر، فلزات غیرکانی و شیشه، چشمه نور (شتابگرها)، ایران‌شناسی، هوش مصنوعی و فن‌آوری‌های نو مأموریت‌های ملی ویژه به دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی واگذار شده است.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) از کسب رتبه دوم کشوری توسط تیم رباتیک این دانشگاه خبر داد و گفت: از زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم ۱۰ رشته آموزشی و علمی جدید در این دانشگاه راه‌اندازی شده که عمده آنها در سطح ارشد و دکتری قرار دارند. رشته‌های شتابگر ذرات و علم داده‌ها هم از رشته‌های انحصاری دانشگاه به حساب می‌آیند.

قاسم‌زاده با اشاره به توانمندی‌های دانشگاه جامع امام‌حسین (ع) اضافه کرد: دانشگاه امام‌حسین (ع) در رتبه‌بندی جایگاه دوم دانشگاه‌های کشور را به دست آورده که افتخار ارزشمندی برای دانشگاه امام‌حسین (ع) محسوب می‌شود که دانشگاه نمونه و تراز انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه دانشگاه امام‌حسین (ع) الگوی دانشگاه‌های حکمت‌بنیان به شمار می‌رود، گفت: بازدید از دانشگاه امام‌حسین (ع) و تماشای دستاوردهای این دانشگاه در دستور کار ما قرار دارد که یکی از اردوهای دیدنی راهیان پیشرفت ما خواهد بود.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) اجرای طرح بانوی اسوه را از طرح‌های فرهنگی مهم این دانشگاه دانست و تاکید کرد: این طرح برای نخستین بار در سه حوزه دانشجویی، کارمندی و استادی نخستین‌بار در دانشگاه ما طراحی و به وزارت علوم ابلاغ و در نهایت اجرا شد.

قاسم‌زاده ادامه داد: امسال هم برای نخستین‌بار از استادان بین‌المللی برتر تقدیر می‌کنیم که در این برنامه استاد برتر حوزه بین‌الملل را معرفی می‌کنیم تا انگیزه‌ای شود که اساتید با توجه به رسالت دانشگاه فعالیت داشته باشند.

وی از فعالیت ۴۰ استاد تمام در این دانشگاه خبر داد و گفت: در واقع ۱۸۰ نفر دانشیار داریم و بقیه اساتید ما استاد تمام به حساب می‌آیند. پیش از دولت سیزدهم ۱۳ مربی داشتیم که تعداد آنها به چهار نفر کاهش یافته است.

کد خبر 749049

دیگر خبرها

  • نامه محرمانه ساواک درباره عروس بزرگ امام(ره)
  • دستور ساواک برای بازرسی از عروس امام (ره)+ سند
  • توازن قدرت جدید در جهان برخاسته از تئوری‌های امام راحل است
  • بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است
  • تجدید میثاق وزیر آموزش و پرورش و معلمان با آرمان‌های امام راحل
  • ماجرای جنجالی اهانت به امام خمینی (ره) در کتاب درسی هند؟
  • مطهری امام
  • اهانت به امام خمینی(ره) در کتاب درسی هند؟
  • ناشر هندی بابت اقدام وهن‌آمیز به امام خمینی(ره) عذرخواهی کرد
  • کُرسی آینده‌پژوهی یونسکو به قزوین آمد