Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-02@02:39:53 GMT

اپل به فناوری اینترنت نسل پنج وارد شد

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۵۴۸۹۰

اپل به فناوری اینترنت نسل پنج وارد شد

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اینترنت از نسل ۱ تا ۵ به تدریج گسترش یافته و در هر نسل یک امکان به امکانات قبلی افزوده شده است تا آن را نسبت به قبل متمایز کند.

برای مثال در اینترنت ۱G تنها امکان تماس تلفنی وجود داشت که در ۲G علاوه بر تماس، امکان ارسال پیام نیز به آن افزوده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نسل‌های بعدی امکان ارسال ویدئو با سرعت بالاتر نیز فراهم شد که سرعت در همه آن‌ها مهمترین فاکتور محسوب می‌شود.

نسل پنجم با اینترنتی فوق سریع، می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در پیشرفت‌های علمی و فناوری کشور داشته باشد. می‌توان به جرئت گفت بیش از نیمی از مردم جهان به دلیل امکانات فوق‌العاده گوشی‌های هوشمند، از اینترنت همراه استفاده می‌کنند بنابراین برخورداری از اینترنت نسل پنجم لازمه زندگی امروزی است.

حال شرکت اپل برای رفع نیاز مصرف کنندگان خود و پیروزی در رقابت با سایر برند‌ها از تامین کنندگان خود خواستار ساخت حداقل ۷۵ میلیون گوشی آیفون به همراه ساعت هوشمند جدید، آی پد و اسپیکر‌های هوشمند در طرح‌های کوچک‌تر شده است.

شرکت آیفون قصد دارد ماه آینده چهار مدل جدید از گوشی‌های تولید خود را با طراحی متفاوت و با قابلیت پشتیبانی از اینترنت نسل پنجم رونمایی کند. اما این انتظار وجود دارد که گوشی‌های در سطح پایین‌تر با این قابلیت زودتر وارد بازار شوند. 

بنا بر شنیده‌ها اپل انتظار دارد محصولات آیفون‌های نسل بعد در سال ۲۰۲۰ به بیش از ۸۰ میلیون دستگاه برسد.

به گفته IMT حداقل سرعت پیش بینی شده برای اینترنت نسل پنجم ۲۰ گیگابایت در ثانیه است که این سرعت واقعا شگفت آور است. بروز آن موجب تحول بزرگی در علم و فناوری خواهد شد، چیزی که شاید برای ما محسوس و قابل درک نباشد.

بیشتر بخوانید:

هم‌جوشی هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء؛ تحولی عظیم در آینده جهان

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اینترنت پرسرعت آیفون شرکت اپل اینترنت نسل نسل پنجم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۵۴۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اینترنت 4G نوکیا به ماه می‌رود

ایتنا - شرکت نوکیا مشغول توسعه سیستم ارتباطات LTE/۴G برای ماه است و نخستین قطعه از شبکه احتمالا در اواخر سال جاری میلادی به این سیاره ارسال شود.
قرار است طی ماموریت IM-۲ شرکت Inituitive Machine سخت افزاری برای یک نسخه ساده از شبکه ارتباط اینترنتی به فضا پرتاب شود و روی قطب جنوب ماه فرود بیاید.

تجهیزات نوکیا که در اصل یک جعبه شبکه ارتباطی است، لندر ماه Nova-C را با کاوشگر MAPP و ابزار جهنده Micro-Nova ساخت همین شرکت مرتبط می کند و به این ترتیب قابلیت های شبکه اینترنتی در مسافت های کوتاه و طولانی آزموده می شود.

تیری کلاین رییس Bell Labs Solutions Research در نوکیا در بیانیه ای اعلام کرد: ارتباطات نیز مانند سرپناه، غذا و تجهیزات حیاتی بخشی مهم از هر ماموریتی است که به مریخ انجام می شود. با ایجاد یک شبکه اختصاصی در فضا، ما از همان فناوری‌های پیشرفته‌ای بهره می‌بریم که میلیاردها تلفن هوشمند را روی زمین به هم متصل می‌کنند.

در سال ۲۰۲۰ میلادی ناسا قراردادهایی با ۱۴ شرکت امضا کرد تا فناوری های نوین برای پشتیبانی از برنامه آرتمیس را توسعه دهند. نوکیا ۱.۴۱ میلیون دلار دریافت کرد تا نخستین شبکه سلولی روی ماه را بسازد. این شرکت به جای توسعه فناوری های جدید، سخت افزارهای فعلی را برای محیط ماه سازگار کرد.

اگر همه چیز طبق برنامه ریزی پیش برود، شبکه ۴G/LTE نوکیا روی ماه پهنای باند بیشتری نسبت به سیستم های فرکانس بسیار بالا(UHF) فراهم می کند که برای ارتباطات فضایی توسعه یافته اند. این امر نه تنها ارتباطات بین فضانوردان بلکه برای سیستم های رباتیک خودران روی ماه را تسریع می کند. علاوه بر آن شبکه مذکور به تدریج برای مریخ سازگار می شود و در آینده به ۵G ارتقا می یابد.

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۰۰ برابری سرعت اینترنت با اجرای موفق پروژه فیبرنوری
  • رایتل پرسرعت‌ترین سیم‌کارت کشور
  • گوشی شیائومی 14 SE ماه آینده عرضه می‌شود
  • (ویدیو) امکان تماس تصویری بدون نیاز به اینترنت در ایران!
  • ناسا یک پیام از فاصله ۲۲۵ میلیون کیلومتری زمین دریافت کرد
  • اینترنت 4G نوکیا به ماه می‌رود
  • اینترنت ۴G نوکیا به ماه می رود
  • ۲۳ کیلومتر شبکه فیبر نوری منازل در پلدختر اجرا شد
  • پرتاب به آینده با اینترنت ۵.۵G | چینی ها استارت زدند
  • واردات ۵۰۰ هزار گوشی تلفن همراه در یک ماه