Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استانها_رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: آئین افتتاح شش مرکز پایلوت پزشکی از راه دور کشور به صورت ویدیو کنفرانس و با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد، دکتر پرویز یزدانپناه افزود: در استان ما نیز با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد برکت، ارتباط پزشکی از راه دور بین شهرستان لنده و کلینیک تخصصی شهید مفتح یاسوج برقرار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در راستای اجرای عدالت اجتماعی در حوزه سلامت در این برنامه برای اولین بار در شهرستان لنده صورت پذیرفت که بیماران حاضر در درمانگاه لنده توسط متخصصین یاسوج ویزیت و معاینه شده و تجویز لازم صورت می‌گیرد.

یزدان‌پناه ابراز کرد: معاینات قابل ارائه شامل تست فشار خون، معاینه ریه و بررسی نوار قلب، بررسی علایم حیاتی، مشاور از راه دور و رادیولوژی از راه دور است که به صورت تصویری و با استفاده تجهیزات نصب شده در مراکز مبدا(لنده)و مقصد (یاسوج) انجام گرفته و پزشک متخصص در یاسوج اقدام به تجویز دارو در سامانه مربوطه به صورت از راه دور می‌نماید.

وی افزود: برای اجرای این برنامه ابتدا در شهرستان لنده نیاز سنجی خدمت صورت گرفت و بر حسب نیاز های موجود، پزشکان متخصص در یاسوج مشخص شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ضمن قدردانی از حمایت‌های وزیر بهداشت و همکاری شرکت برکت تل، یادآور شد: امید است بتوانیم با توسعه این خدمت در سایر مناطق کم برخوردار و محروم استان به خصوص مارگون و بهمئی در راستای صرفه جویی هزینه های حمل و نقل و نگه داری بیمار گام های اساسی برداریم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این جلسه یادآور شد: کاهش مرگ و‌میر و اصلاح شیوه زندگی مرد از مهمترین اهداف این طرح است.

سعید نمکی خاطرنشان کرد: این طرح برای کاهش بیماری‌های غیر واگیر، در مدیریت منابع مالی و نیز در بحث‌های آموزشی بسیار مفید و تاثیرگذار است.

معاون درمان وزارت بهداشت نیز در ادامه گفت: دسترسی بیشتر بیماران مناطق دور افتاده و کم برخوردار به امکانات تخصصی_ پزشکی مستقر در مراکز استان‌ها و توزیع عادلانه ی امکانات بهداشتی و درمانی در مناطق فاقد پزشک متخصص از جمله اهداف اساسی این طرح است.

جزئیات بازگشایی دانشگاه‌های علوم پزشکی/ الزام دانشجویان ورودی جدید به تکمیل فرم خودارزیابی کروناپزشکیان خواستار اولویت بندی نیازهای آذربایجان شرقی در شرایط کمبود بودجه شدتوصیه‌های استاندار کرمان برای بازگشایی مدارس / دانشگاه علوم پزشکی بر ‌بهداشت‌ ‌مدارس نظارت کند

قاسم جان بابایی افزود: در این طرح پرونده الکترونیک شکل گرفته، خدمات دریافت می‌شود، دستور ارجاع، اعزام و نظر سنجی نیز توسط پزشک متخصص ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: در قدم اول پایلوت، شیوه نامه ای اجرایی را با هماهنگی حوزه های مختلف در وزارت بهداشت شکل دادیم و جلسات بسیار زیادی با انجمن ها و بردهای پزشکی برگزار نمودیم زیرا باید تمام خدمات پزشکی را از نظر استاندارد های قابل ارائه بررسی کرده و هماهنگی بسیاری با سازمان های بیمه گر و نظام پزشکی داشتیم که این اقدامات خود بسیار راه گشا بودند.

جان بابایی اضافه کرد: با ستاد اجرایی فرمان امام به مدت یک سال هماهنگی های زیادی انجام شد زیرا این مناطق برای این خدمات الکترونیک نیاز به زیر ساخت های لازم داشتند چون این خدماتی که انتخاب کردیم نقاط محرومی بودند.

معاون درمان وزارت بهداشت اذعان داشت: با ستاد اجرایی فرمان امام در مرحله اول 23 نقطه محروم در کشور را انتخاب نمودیم، شیوه نامه اجرایی را ابلاغ و دانشگاه های زابل، یاسوج، ایرانشهر، البرز، هرمز گان و لرستان زیر ساخت های مناطق مبدا و مقصد آنها ایجاد و آماده بهره برداری شدند.

وی تصریح کرد: این شیوه نامه، دانشگاه ها را وارد عرصه ای می کند که بتوانند هر چه زودتر این اقدام را عملی کرده و شرایط را به خصوص در ایام کرونا ساماندهی نماید.

جان بابایی در پایان خاطر نشان کرد: برای اجرای این طرح زیرساخت ها، تعرفه گزاری، راستی آزمایی، شناسایی خدمات قابل ارائه، استاندارد سازی، امنیت و حریم خصوص، اجتماعی سازی خدمات و نطارت، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و اعضای هیئت رئیسه این دانشگاه برگزار شد.

انتهای پیام/ش

R41452/P/S6,69/CT11 واژه های کاربردی مرتبط بهداشت و درمان بیشتر بخوانید... بخش بهداشت و درمان استان مرکزی نیازمند حضور نیروهای تازه‌نفس است اعتبارات حوزه بهداشت و درمان استان مرکزی باید افزایش یابد سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از دفتر استانی تسنیم در اصفهان بازدید کرد قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... بخش بهداشت و درمان استان مرکزی نیازمند حضور نیروهای تازه‌نفس است اعتبارات حوزه بهداشت و درمان استان مرکزی باید افزایش یابد سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از دفتر استانی تسنیم در اصفهان بازدید کرد واژه های کاربردی مرتبط بهداشت و درمان پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ راه‌اندازی پیشرفته‌ترین بیمارستان هسته‌ای ایران در استان بوشهر / شیب کاهشی بیماری کرونا در منطقه + فیلم ۲ گزارش ویدئویی| درددل مردم آبادان با رئیس مجلس/ اینجا ‌هیچ امکاناتی نداریم/ گلایه مردم از بلاتکلیفی ۲۰ساله بازارچه مرزی ۳ رئیس مجلس: موافقت لایروبی اروند‌رود از ‌عراق ‌اخذ شد/ مزایای مناطق آزاد بازمی‌گردد ۴ فرمانده نیروی زمینی ارتش در گفت‌وگو با تسنیم: ‌موشک‌هایمان‌ با قابلیت‌های منحصربه‌فرد‌ توان دفاعی ‌ایران را تأمین کرده‌ا‌ند‌ + فیلم ۵ ناگفته‌هایی از ‌اهتمام ویژه‌‌ "شهید سلیمانی" به حضور در گلزار شهدا‌/ حاج قاسم کدام شهید را مستجاب الدعوه می‌دانست؟ ۶ فرماندار آبادان از هوش رفت ۷ خبری خوش برای مردم سیستان و بلوچستان / پرونده گازرسانی به زاهدان امسال بسته می‌شود ۸ گفت‌و‌گوی خواندنی تسنیم با ‌پیرغلام حسینی / با دعای مادرم مداح ‌شدم /‌ مداحی در جوار حضرت رضا(ع) «تکرارنشدنی» است مهمترین اخبار استانها درد دل سازنده سکوهای نفتی با رئیس مجلس / قول قالیباف برای کمک به جوانان خرمشهری + فیلم تولیت آستان قدس: در عرصه ‌موشکی پیشرفت‌های خارق‌العاده‌ای داشته‌ایم /‌ عقب‌ماندگی‌ها را ‌در عدم ارتباط با آمریکا بگذاریم خلف وعده چندباره ترکمنستان برای بازگشایی مرز اینچه‌برون؛ صادرات گلستان به شدت اُفت کرد رئیس فراکسیون فرهنگیان: خصوصی سازی آموزش و پرورش ابهت و جایگاه معلمان را نشانه گرفته است مهمترین اخبار تسنیم رهبر انقلاب: خیانت امارات دیری نخواهد پایید/ نباید دانش‌آموز مدرسه دولتی شانس کمتری برای قبولی در کنکور داشته باشد قالیباف: مجلس در برنامه‌ هفتم توسعه توجه ویژه‌ای به استان خوزستان خواهد داشت مصاحبه| صباح زنگنه: "تنش آفرینی و برهم زدن توافق" سیاست بنیادین عربستان در لبنان است وال استریت ژورنال: پیروزی ترامپ در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا غیرمحتمل است پهلوگیری ۴۹۸ کشتی حامل فرآورده‌های نفتی در بندر خلیج فارس/ رشد ۶ درصدی صادرات نفتی در اوج تحریم‌ها درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بهداشت و درمان بهداشت و درمان بهداشت و درمان استان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی راه دور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۵۴۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پزشک متخلف در یکی از روستا‌های تالش دستگیر شد

مدیر شبکه بهداشت و درمان تالش گفت: پزشک متخلفی که در یکی از روستاهای تالش مدعی بود با دستگاهی همه بیماری ها را درمان می کند، دستگیر شد.

سعید رستمی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: گزارشی مبنی بر فعالیت غیر قانونی پزشکی که ظاهراً با ادعاهای واهی اقدام به معالجه اهالی یکی از روستاهای کوهستانی تالش می‌کرد، دریافت کردیم.

وی با بیان اینکه سریعاً مراتب در دستور کار کارشناسان نظارت شبکه بهداشت و درمان تالش قرار گرفت، افزود: با بررسی‌ها و تحقیقات تکمیلی مشخص شد خبر مذکور صحت دارد و این پزشک متخلف با استفاده از یک دستگاه اقدام به کلاهبرداری از اهالی این روستا می‌کند.

رستمی تصریح کرد: مراتب به اطلاع کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی گیلان رسانده شد و با دستور دادستان تالش و با حضور نیروهای فراجای این شهرستان این پزشک متخلف به اتهام فعالیت و مداخله غیر مجاز در امور پزشکی دستگیر و برای سیر مراحل قانونی پس از بازجویی اولیه در اختیار مقام قضائی قرار گرفت.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تالش در پایان از توجه و همکاری دادستان محترم و فرماندهی محترم فراجای شهرستان تالش در حوزه سلامت تشکر قدردانی نمود.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: چند درصد پزشکان زیرمیزی می‌گیرند؟ پروانه مطب ۹۶ پزشک متخلف باطل شد توبیخ پزشک متخلف بخاطر دریافت وجه مازاد از بیمار

دیگر خبرها

  • روند کاهشی دمای هوای کهگیلویه و بویراحمد در شبانه روز آینده
  • بهره برداری از سردرب دانشگاه یاسوج
  • پزشک متخلف در یکی از روستا‌های تالش دستگیر شد
  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری وارد فرودگاه یاسوج شد
  • بیمارستانی برای درمان محرومین/ اینجا خدمت حال و هوای دیگری دارد
  • افتتاح و راه‌اندازی ۳ خانه بهداشت در میناب
  • ایجاد ۶۷ مرکز جدید دندانپزشکی در دولت سیزدهم
  • وزیر علوم به یاسوج سفر می‌کند
  • رسیدگی به هزار و ۳۵۸ پرونده تخلف در تعزیرات کهگیلویه و بویراحمد
  • هدیه وزارت بهداشت به بانوان زاهدانی؛ افتتاح اولین پایگاه اورژانس بانوان