Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، این طرح با اعتباری بالغ بر ۹۰ میلیارد ریال ساختمان دانشکده معماری، شهرسازی و هنر دانشگاه ارومیه است که در طی چند مرحله از سال ۱۳۴۰ به متراژ حدود ۱۰ هزار مترمربع احداث شده است.

رئیس دانشگاه ارومیه در آئین بهره برداری از این طرح گفت: بخشی از این ساختمان توسط وزارت آموزش و پرورش به دانشگاه ارومیه واگذار شده بود که با توجه به قدمت ساختمان و ضرورت استفاده از فضاها و همچنین سیاست‌های وزارت علوم، بحث مقاوم سازی این دانشکده در دستور کار دانشگاه ارومیه قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحیم حب نقی اضافه کرد: با هماهنگی‌های انجام شده و بازدیدهای گروه‌های فنی از وزارت، پروژه مقاوم سازی دانشکده معماری و شهرسازی و هنر دانشگاه ارومیه به عنوان یکی از بزرگترین پروژه‌ای مقاوم سازی وزارت علوم به تصویب رسید.

وی افزود: با حمایت‌های اداره کل طرح‌های عمرانی وزارت علوم، این پروژه پس از طی مراحل بررسی‌های فنی و طراحی سیستم مقاوم سازی، عملیات اجرایی پروژه در فاز اول به متراژ ۵۰۰۰ مترمربع از اواخر سال ۱۳۹۶ آغاز شد.

حب نقی گفت: طی مراحل مقاوم سازی، تمام فونداسیون ساختمان و همچنین ستون‌ها، تیرها، اتصالات و اجزای سازه‌ای فاز اول مطابق طراحی، مقاوم سازی گردید تا به عنوان ساختمانی، هماهنگ با استانداردهای روز به شمار آید.

وی افزود: طی مراحل مقاوم سازی به دلیل قدمت ساختمان و در راستای تأمین تمام استانداردهای ایمنی و مطابقت با مباحث مدیریت سبز، تعمیرات اساسی تأسیسات این فاز از جمله به روزرسانی موتورخانه مرکزی، استفاده از سیستم‌های تأسیسات مکانیکی و برقی روز، همانند پست برق کامپکت و سیستم اعلام و اطفا حریق در دستور کار قرار گرفت.

رئیس دانشگاه ارومیه یادآور شد: نهایتاً با انجام مقاوم سازی و تعمیرات اساسی، این ساختمان به عنوان یکی از ساختمان‌های با لحاظ استانداردهای روز مدیریت سبز قابل قبول تعریف شده است.

وی ادامه داد: این پروژه با هزینه کرد حدود ۴۶ میلیارد ریال در مبحث مقاوم سازی و حدود ۴۰ میلیارد ریال در بحث تعمیرات اساسی و در کل با جمع حدود ۸۶ میلیارد ریال در طی مدت زمان اجرایی ۱۶ ماه آماده بهره برداری شده است.

حب نقی افزود: با توجه به نیاز دانشگاه ارومیه به فضاهای کالبدی، عملیات مقاوم سازی فاز دوم این پروژه نیز همچون گذشته با حمایت‌های وزیرآغاز شد و دانشگاه ارومیه به عنوان یکی از دانشگاه‌های پیشرو در مبحث مقاوم سازی وزارت علوم مورد حمایت قرار گیرد.

کد خبر 5013166

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه ارومیه معماری محرم 99 هفته دولت ویروس کرونا مراسم عزاداری ماه محرم شیراز بوشهر عاشورا آمار کرونا کرمانشاه مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین گرگان مجلس شورای اسلامی قزوین دانشگاه ارومیه میلیارد ریال مقاوم سازی وزارت علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۵۱۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) دانشگاه شیراز در سال‌های قبل از انقلاب

دانشگاه شیراز که پیش‌تر دانشگاه پهلوی نام داشت، یکی از دانشگاه‌های مادر، جامع و دولتی ایران است که در سال ۱۳۲۵ در شیراز تاسیس گردید.

به گزارش انتخاب، دانشگاه شیراز با تأسیس دانشکده فنی با هدف آموزش متخصصان علوم پزشکی با یک برنامه چهار ساله در سال ۱۳۲۵ تأسیس شد. در ابتدا مؤسسه عالی بهداشت نامیده شد، در سال ۱۳۲۹ به یک دانشکده پزشکی تبدیل شد. در سال ۱۳۳۲ آموزشکده پرستاری نمازی و دانشکده‌های کشاورزی و هنر و علوم تأسیس شد.

با افزودن دانشکده مهندسی و دانشکده دامپزشکی در سال ۱۳۳۳، به وضعیت دانشگاه ارتقاء یافت و دانشگاه پهلوی نامیده شد. سپس دانشکده دندانپزشکی در سال ۱۳۴۸، دانشکده تحصیلات تکمیلی و کالج الکترونیک در سال ۱۳۴۸، و دانشکده‌های حقوق و آموزش در سال ۱۳۴۹ به دانشگاه اضافه شدند. در سال ۱۳۳۹، شاه، رئیس دانشگاه پنسیلوانیا، گیلورد هارول را دعوت کرد تا به ایران بیاید و مؤسسات آموزش عالی ایران را بازرسی کند.

هارول به درخواست شاه گزارشی را با عنوان الگویی برای یک دانشگاه جدید در ایران تهیه کرد و شاه متعاقباً تصمیم گرفت که دانشگاه پنسیلوانیا به دولت ایران در تبدیل دانشگاه شیراز به تنها نهادی در ایران که بر اساس سبک آمریکایی برای تحصیلات در مقاطع بالاتر کمک کند.

دیگر خبرها

  • زمان بازگشایی سامانه ثبت نام نهضت ملی مسکن برای متقاضیان بندرعباسی
  • مسیر دسترسی اراضی ۵۶۰ هکتاری در قم احداث می‌شود
  • پانوپتیکون و کاربرد آن در شهرسازی مدرن چیست؟
  • ساخت و بهسازی ۱۴۵ واحد مسکن مددجویی در بندرعباس
  • خصوصی‌سازی سرخابی‌ها نیاز به مراقبت بیشتری دارد/ بهترین نسخه اقتصادی برای فوتبال ایران رقم خورد
  • کار وزارت نیرو برای فرهنگ‌سازی مصرف برق به جایزه‌دادن کشید!
  • بهسازی ۲۱۰ کیلومتر از آسفالت آزادراه تبریز - زنجان
  • (عکس) دانشگاه شیراز در سال‌های قبل از انقلاب
  • آیت‌الله اعرافی: در ‌معماری و شهرسازی الگوهای ویژه نداریم
  • اجرای زیرسازی ۸۶ کیلومتر راه روستایی در استان اصفهان