Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر جنگ اسرائیل اعلام کرد، اسرائیل به رغم هرگونه توافق احتمالی بین آمریکا و امارات بر سر خرید جنگنده‌های اف-۳۵ برتری نظامی ویژه خود را در خاورمیانه حفظ خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بنی گانتس، وزیر جنگ اسرائیل اعلام کرد، برتری نظامی بخش مهمی از امنیت اسرائیل است.

او افزود: ما همچنین قراردادهایی را با آمریکا امضا می‌کنیم و همچنین می‌توانیم به سیستم‌های نظامی اصلی دست پیدا کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گانتس در گفت‌وگو با روزنامه اورشلیم پست بررسی آنچه اسرائیل از آمریکا در صورت فروش جنگنده‌های اف-۳۵ به امارات مطالبه خواهد کرد، رد کرد و گفت: ما آنچه می‌خواهیم می‌دانیم و آنچه می‌توانیم به منظور اطمینان از این‌که به صورت حرفه‌ای و استراتژیک همسو با تحولات خاورمیانه رفتار کنیم  را به دست می‌آوریم.

وزیر جنگ اسرائیل درباره نکته مثبت دستیابی کشورهای عرب حوزه خلیج به جنگنده‌های آمریکایی تاکید کرد: چیزی مثل ائتلاف احتمالی می‌تواند مثبت باشد. برخی می‌گویند بهتر است آنها سیستم‌های تسلیحاتی آمریکایی و نه روسی یا چینی داشته باشند اما دائما دو مسیر برای نگاه به مساله وجود دارد.

جارد کوشنر، مشاور ارشد ترامپ روز دوشنبه از احتمال فروش جنگنده‌های پیشرفته آمریکا به امارات دفاع کرد و گفت، آمریکا در عین حال برتری نظامی ویژه اسرائیل را حفظ می‌کند.

پیش از آن بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل گفته بود، توافق عادی سازی اسرائیل و امارات شامل فروش جنگنده‌های اف-۳۵ به امارات نمی‌شود.

انور قرقاش، وزیر مشاور امارات در امور خارجه نیز تاکید کرده است، توافق با اسرائیل باید هرگونه مانع در مسیر فروش اف-۳۵ به امارات را بردارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بنی گانتس عادی سازی روابط اسرائیل امارات جنگنده اف35 برتری نظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۵۵۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش تلویزیون اسرائیل از سوخو 35‌ های در راه ایران

بازدید 7 الحاق جنگنده‌‎های سوخو 35 به ناوگان نیروی هوایی ایران به شدت باعث نگرانی اسرائیل و آمریکا شده است. شبکه کان اسرائیل در گزارشی به جزئیات معامله خرید جنگنده‌های سوخو 35 توسط ایران از روسیه و تاثیر آن بر رویارویی ایران و اسرائیل پرداخت. این گزارش را با زیرنویس فارسی می‌بینید.

دیگر خبرها

  • جزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو
  • وزیر خارجه رژیم صهیونیستی: اگر به توافق برسیم، عملیات در رفح تعلیق می‌شود
  • اسرائیل : در صورت دستیابی به توافق تبادل اسرا، عملیات رفح را به تعویق می‌اندازیم
  • اسرای اسرائیلی خطاب به نتانیاهو: هر چه زودتر برای آزادی ما توافق کن!
  • تاکسی هوایی امارات تا پایان 2025 به راه می افتد
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • هشدار صنعا به آمریکا درباره هرگونه حماقت علیه یمن
  • امضای دو توافقنامه همکاری میان وزرای دفاع روسیه و قرقیزستان
  • گزارش تلویزیون اسرائیل از سوخو 35‌ های در راه ایران
  • لاپید: بنی گانتس و آیزنکوت از کابینه نتانیاهو استعفا کنند