Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام بابائیان به تفرقه‌افکنی‌های استکبار جهانی برای بدبین کردن مردم نسبت به انقلاب و دستاوردهای نظام اشاره کرد و گفت:سردار سلیمانی سر دشمن فریاد کرد ما ملت امام حسینیم و با تمسک به فرهنگ حسینی زیر بار ذلت نمی‌رویم و عزت خود را حفظ می‌کنیم.

خبرگزاری شبستان- مازندران؛ نخستین محرمی است که ملت شریف ایران اسلامی همان ایرانی که برای بروز و ظهور اسلامیتش و همچنین دوام و بقایش جوانان زیادی از خون پاکشان گذشتند و به سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) اقتدا کردند، فرزند رشید و برومند خود سردار حاج «قاسم سلیمانی» را ازدست‌داده و با داغ فرزند خلف این سرزمین در آئین‌های ماه محرم در عزای امام حسین (ع) ویاران باوفای ایشان شرکت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عشق و ارادت مردم ایران به‌ویژه مازندرانی‌ها مردمان دیار «میرزا محمود فدایی تلاوکی» که در مسیر دلدادگی به امام حسین(علیه‌السلام) مقتلی منظوم را در قالب ترکیب‌بند و همچنین مراثی و نوحه‌ها مجموعا حدود8000بیت سروده است،  به سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) غیرقابل وصف است.

 

عاشقان حسینی هرساله در ایام سوگواری امام سوم شیعیان در سوگ آن حضرت  و ۷۲ یار مظلومش می‌نشینند . اما محرم امسال فرای از تفاوت‌هایی که به دلیل شیوع کرونا با سال‌های قبل دارد آن زمزمه‌ای است که از عزاداران حسینی شنیده می‌شود آری همان جمله کوتاه و معروف مالک اشتر علی«قاسم سلیمانی» با عنوان «ما ملت امام حسینیم» که بر سر زبان‌های اقشار مختلف مردم از کودک و نوجوان، جوان و میان‌سال و... جاری است. این جمله کلیدی و راهبردی که درک درست شهید سلیمانی از آموزه‌های عاشورایی، علوی و فاطمی را به رخ جهانیان می‌کشد می‌توان در شور و شعور مردم استان در مراسم‌های سوگواری محرم امسال دید.

 

باید بوسه زد بر پای عزادارانی که باوجود همه مشکلات مادی و معیشتی، ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی این‌چنین عاشقانه ارادت خود را به امام مظلوم حضرت حسین (ع) ادا کردند و یک‌صدا فریاد می‌زنند «ما ملت امام حسینیم».

 

حجت‌الاسلام «عباس بابائیان» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در پاسخ به این سؤال که چه شد جمله معروف شهید «قاسم سلیمانی» با عنوان«ما ملت امام حسینیم» چند ماه بعد از شهادت این رزمنده مجاهد، ورد زبان مردم شده  و در محرم نیز هیئت‌ها با محوریت این شعار عزاداری کردند، گفت: سردار سلیمانی فرمانده فقید سپاه قدس و سرباز مطیع ولایت این جمله را در پاسخ به رجزخوانی‌های دشمنان اسلام بیان کردند که معنای بسیاری مهمی به همراه دارد.

امام‌جمعه شهر امیرکلا بابیان اینکه این شهید والامقام به‌درستی در مکتب عاشورا درس آموخته بود، افزود: «ما ملت امام حسینیم» یعنی ما هم مثل امام حسین(ع) و اصحاب ویارانش اهل مبارزه و جهاد درراه خدا هستیم.

 

وی در پاسخ به این سؤال که چه چیزی سبب شده این جمله این‌گونه در اقشار مختلف جامعه تحولی ایجاد کند، اظهار کرد: شهید سلمانی ذوب در ولایت بود و با این جمله باارزش خود تلاش داشت به همگان بگوید ما ملت ادب و اخلاق هستیم وزندگی ما در مقام عمل حسینی است ‌؛ما ملت اهل سازش و ذلت پذیری نیستیم.

 

حجت‌الاسلام بابائیان به شیوع کرونا و اهمیت رعایت بهداشت به‌عنوان یک معروف مسلم در شرایط کنونی کشور اشاره کرد و افزود: ما ملت امام حسینیم یعنی ما ملت امربه‌معروف و نهی از منکر هستیم. یعنی ما ملتی هستیم که به وظیفه خود عمل می‌کنیم و منتظر بقیه نمی‌مانیم. یعنی ما ملتی هستیم که تا گسترش اسلام ناب محمدی(ص) در عالم، ساکت نخواهیم نشست.

 

وی به جان‌فشانی کادر پزشکی و درمانی در اوضاع کرونایی اشاره کرد و گفت: امروز جبهه‌ها تغییر ماهیت دادند روزگاری رزمندگان ما در برابر رژیم بعث عراق قد علم کردند امروز نوبت کرونا رسیده که جوانان و آینده‌سازان ما برای ریشه‌کنی این بیماری منحوس به خط شدند اینجاست که باید گفت ما ملت امام حسینیم یعنی ما ملت میدان‌های سخت کارزار هستیم. ما ملت مقاومت و ایستادگی در شرایط بسیار سخت هستیم. ما ملتی هستیم که برای رفع تحریم دست بیعت و مذاکره و سازش با آمریکا نمی‌دهیم.

 

حجت‌الاسلام بابائیان به پشتیبانی مردم از کادر درمانی با تولید و توزیع اقلام بهداشتی اشاره کرد و افزود: هرچند در این شرایط برخی با احتکار و گرانی تلاش دارند اقلام بهداشتی در کشور کمبود داشته باشد اما مردم ما ملتی هستند که به فساد و بی‌عدالتی اعتراض می‌کنند. و برای ظلم‌ستیزی حاضرند هزینه‌های زیادی بدهند.

 

وی بابیان اینکه ما ملت خدامحور و توحید محور هستیم و سکوت در برابر ظلم و ستم را تحمل نخواهیم کرد، اظهار کرد: مردم با اقامه عزای حسین(ع) با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی نشان دادند ما ملتی هستیم که از معرفت و فرهنگ حسینی برخورداریم و همچنین ما ملت شرف و آزادی و ضامن حفظ اسلام  و وفادار به اسلام و انقلاب و شهدا هستیم.

 

حجت‌الاسلام بابائیان به تفرقه‌افکنی‌های استکبار جهانی در رأس آن‌ها آمریکای جهان خوار برای بدبین کردن مردم نسبت به انقلاب و دستاوردهای نظام اشاره کرد و افزود:سردار سلیمانی سر دشمن فریاد کرد ما ملت امام حسینیم، بر خداوند توکل داریم از مرگ هیچ هراسی نداریم؛ ایثارگر و عاشق شهادت هستیم و حریف همه قدرت‌های استکباری می‌شویم. با تمسک به فرهنگ امام حسین(ع) همه قله‌های پیروزی را فتح خواهیم کرد.

 

وی با تأکید بر اینکه ما ملت اسلام و ارزش‌های اسلامی و مدافع سرسخت دین اسلام هستیم، ادامه داد:ما ملت تولی و تبری و پیرو ولایت رسول‌الله (ص) و ائمه اطهار (ع) هستیم.

 

امام‌جمعه امیرکلا اذعان کرد: ما ملت امام حسینیم یعنی ما ملتی هستیم که درراه خدا از تحریم اقتصادی و تسلیحاتی دشمن، کمی نفرات و قدرت دشمن ترسی نداریم. هرگز پشت رهبر و امام خود را خالی نمی‌گذاریم.و دست از دین و ارزش‌های آن برنمی‌داریم؛ زیر بار ذلت نمی‌رویم و عزت خود را حفظ می‌کنیم. و فریب وعده  وعید پوشالی دشمنان را نمی‌خوریم.

 

حجت‌الاسلام بابائیان به افزایش مشکلات معیشتی و اقتصادی کشور در پی شیوع کرونا اشاره کرد و عبور از این بحران‌ها را تحقق منویات رهبری(مدظله‌العالی) در حوزه اقتصاد مقاومتی و جهش تولید دانست و گفت: ما ملتی هستیم که برای حل مشکلات کشور خود نگاه به بیگانه نداریم. به چراغ سبز شیاطین، هرگز اعتماد نمی‌کنیم. با اندیشه‌های باطل و انحرافی در جامعه مقابله می‌کنیم. و کام دشمن را از لذت‌های ظاهری تلخ و ناکام خواهیم گذاشت.

 

وی بابیان اینکه شور حسینی باید باشعور حسینی و درک درست از قیام عاشورا همراه باشد، خاطرنشان شد: سردار شهید «قاسم سلیمانی» که به معنای واقعی کلمه عاشورایی بود اعتقاد داشت ما ملت امام حسینیم چون از غیرت دینی، اسلامی و ناموسی برخورداریم؛ دست از مبارزه با ظلم و ستم مستکبرین برنمی‌داریم و با خون سیل جاری می‌کنیم و کاخ قدرت‌های مستکبرین را ویران می‌کنیم. به ظلم‌پذیری از طرف دشمن نه بزرگ می‌گوییم.

 

حجت‌الاسلام بابائیان با تأکید بر اینکه عمیق‌ترین معنی این جمله کلید حاج قاسم سلیمانی این‌که بزرگ و کوچکمان برای یاری دین جان‌فشانی می‌کنیم با گریه دختران ۳ ساله کاخ یزیدیان زمان را ویران می‌کنیم و از همه امکانات و ابزار حتی طفل شش‌ماهه برای مقابله و شکست دشمنان استفاده خواهیم کرد، افزود: ما ملتی هستیم که اگر سرمان از بدن جدا گردد از قرآن و ولایت جدا نمی‌شویم. و تا آخرین قطره خون از ولایت دفاع می‌کنیم.

 

 

 

پایان پیام/286

منبع: شبستان

کلیدواژه: ما ملت امام حسینیم رعایت پروتکل های بهداشتی توزیع اقلام بهداشتی توطئه امریکا مبارزه با ظلم ظلم ستیزی عزاداری حسینی آیین عزاداری عزاداری محرم امربه معروف و نهی از منکر سردار قاسم سلیمانی هیات های عزاداری کرونا تحریم ما ملت امام حسینیم ما ملتی هستیم قاسم سلیمانی یعنی ما ملت امام حسین ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۵۵۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار فرمانده سپاه با ائمە جمعه بوکان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،سرهنگ سعیدی در دیدار با ماموستا احمدی امام جمعه بوکان ضمن تقدیر از زحمات وی گفت: کار و رسالت علماو ائمە رسالتی بسیار سنگین ارزنده و پرافتخار است و ما قدردان خدمات و تلاش‌های ارزنده شما در بسط و توسعه و ترویج فرهنگ اسلامی و قرآنی هستیم.   ماموستا احمدی امام جمعه بوکان نیز در این دیدار ضمن تبریک پیروزی غرورآفرین سپاه پاسداران و وعده صادق و تنبیه رژیم اشغالگر قدس گفت وجود سپاه و بسیج در کشور موجب آرامش و ایجاد امنیت در جامعه شده و باید قدردان این نعمت اللهی باشیم.   در ادامه فرمانده سپاه بوکان به همراه جمعی از فرماندهان نظامی با حضور در منزل امام جمعه سابق بوکان با ماموستا خلیفه زاده دیدار کردند.   ماموستا خلیفه زاده امام جمعه سابق بوکان در این دیدار ضمن قدردانی از حضور فرماندهان نظامی و سپاهی تصریح کرد: وحدت مسلمانان اهل تسنن و تشیع در کشور در سایه جمهوری اسلامی ایران و نظام مقدس و صمیمیت اقوام و مذاهب در همه عرصه ها، جلوه‌های زیبایی در همدلی مسلمانان را در ایران اسلامی خلق کرده است.   فرمانده سپاه بوکان نیز در این دیدار گفت: امامان جمعه در حفظ دوام و بقای آرمان‌های انقلاب اسلامی و صیانت از حقوق شهروندی نقش و مسئولیت دوچندان دارند.   در پایان از زحمات خدمات و تلاش‌های ارزنده و همچنین سوابق مبارزاتی و فعالیت‌های علمی و حوزوی ماموستا خلیفه زاده امام جمعه سابق بوکان تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • توافق سازش عربستان با اسرائیل در نقاط پایانی خود قرار دارد
  • رسانه صهیونیست هدف اصلی سفر بلینکن به ریاض را فاش کرد
  • دیدار فرمانده سپاه با ائمە جمعه بوکان
  • دیدار روسای اتحادیه های صنفی با امام جمعه شهرکرد
  • معلمان باید با خودسازی و تزکیه مأنوس باشند
  • فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • درخواست متفاوت یک امام جمعه بعد از بازگشت دوباره گشت‌ ارشاد | فیلم
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی
  • تلنگری به طرفداران گفتمان سازش