Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان؛   ارسلان زارع  روز سه شنبه پس از بیانات رهبر معظم انقلاب در ارتباط تصویری با سی و چهارمین اجلاس مدیران و روسان آموزش و پرورش سراسر کشور در جمع اعضای شورای آموزش و پرورش گیلان با اشاره به اینکه وضعیت بازگشایی مدارس نسبت به مهرماه سال گذشته متفاوت است، افزود: به سبب شیوع کرونا و نیز تراکم جمعیتی گیلان به یقین مراودات اجتماعی و تراکم جمعیت مولفه‌ای اثرگذار در انتقال ویروس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بر ضرورت کسب آمادگی لازم برای برنامه‌ریزی متناسب با وضعیت سفید، زرد یا قرمز بودن شهرستان‌ها تأکید و تصریح کرد: استفاده از ابزارها و روش‌های مختلف توسط معلمان در جهت آموزش به دانش‌آموزان طی سال تحصیلی گذشته با همراهی صدا و سیما جای قدردانی دارد.

نماینده عالی دولت در گیلان با تأکید بر بهره‌گیری بیشتر از فضای مجازی و سامانه شاد در مسیر آموزش به دانش‌آموزان طی سال تحصیلی پیش‌رو اظهار کرد: باتوجه به آسیب‌شناسی‌های صورت گرفته و تقویت زیرساخت‌ها، دانش‌آموزان امسال با شرایط بهتری از فضای مجازی در جهت آموزش بهره‌مند می‌شوند.

استاندار گیلان با بیان اینکه براساس نظرات کارشناسان، آموزش حضوری در انتقال مفاهیم به ویژه در دروس پایه نسبت به فضای مجازی مطلوب‌تر است، گفت: نوع برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای باشد که از کلاس‌های حضوری نیز بهره‌گیری شود.

وی بر ضرورت اطمینان بخشی به اولیاء دانش‌آموزان در خصوص امن بودن محیط مدارس از حیث رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تأکید و تصریح کرد: استفاده رهبر معظم انقلاب در بیانات امروزشان از اصطلاح «معلمان افسران سپاه پیشرفت کشور هستند» برای این قشر زحمتکش و فرهنگیان  بسیار روحیه بخش است.

زارع نقش معلمان در روزهای مقابله با کرونا علاوه بر وظایف اصلی آموزشی در آگاهی بخشی عمومی به خانواده‌ها را بسیار اثرگذار دانست و اظهار داشت: باتوجه به تأکید رهبر معظم انقلاب باید مفاهیم عمومی سند تحول بنیادین در کلاس‌های بدو خدمت، نشست‌های انجمن اولیاء و مربیان و به ویژه برای رده‌های مدیریتی و تصمیم‌گیر آموزش و پرورش استان به خوبی تبیین شود.

وی بر لزوم توجه به ارتقاء سطح مدارس دولتی در کنار توجه به تقویت شاخص‌های مدارس غیردولتی به عنوان یاری‌گر دولت تأکید و خاطرنشان کرد: باتوجه به سابقه درخشان علمی گیلان انتظار می‌رود هرساله در رتبه‌های برتر کنکور، دانش‌آموزان گیلانی بدرخشند و در این راستا نیازمند اهتمام بیشتر مجموعه آموزش و پرورش استان هستیم.

زارع میزان شکایت‌ها از دریافت وجوه از اولیاء در مدارس دولتی طی سال تحصیلی گذشته را حداقلی عنوان و همراهی بیش از گذشته با اولیاء دانش‌آموزان را از انتظارات خود ذکر کرد.

نماینده عالی دولت در گیلان همچنین با تأکید بر نظارت بیشتر بر سرویس مدارس و انتخاب رانندگان گفت: در فرآیند بازگشایی مدارس در شهرستان‌های سفید یا زرد استان، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی با جدیت باید مدنظر قرار گیرد.

 گیلان در حال حاضر  جزو استان های قرمز از لحاظ وضعیت کروناست.

استان گیلان با دو و نیم میلیون نفر جمعیت دارای حدود ۴۰۰ هزار دانش آموز است.

برچسب‌ها رشت استانداری گیلان گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت استانداری گیلان گیلان رشت استانداری گیلان گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۵۵۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور

نادر کریمی‌بیرانوند ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران در سنندج اظهار داشت: در اجرای طرح «شهید محمودوند» که در راستای شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل  اجرا می شود، سال گذشته ۶۰ هزار تارک و بازمانده از تحصیل به چرخه آموزش بازگشتند.

 مدیرکل حوزه متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش، مهارت‌آموزی دانش‌آموزان را یک عامل مهم در رشد ساحت اقتصادی و اشتغال عنوان کرد و گفت: تا وقتی که دانش‌آموزان مهارت ورود به بازار کار را کسب نکنند نمی‌توانند در این امر تاثیرگذار باشند.

وی با بیان اینکه مدارس شبانه‌روز اوقات فراغت خوبی برای دانش آموزان در خود دارد، بیان کرد: استان کردستان یک استان پیشرو در مهارت آموزی مدارس شبانه روز است و در همین راستا نمایشگاه طرح‌های خوداتکایی مدارس شبانه روز استان در محل نمایشگاه‌های دائمی از امروز برپا می‌شود.

کریمی بیرانوند از تصویب آیین‌نامه مهارت‌آموزی برای دانش‌آموزان متوسطه خبر داد و افزود: در ساختار آموزشی نیز تغییراتی داده شده و ساعات درسی مهارت آموزش داده خواهد شد.

مدیرکل حوزه متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در این اقدام دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم در طول سه سال تحصیلی خود ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی را در قالب درس‌های خود می‌گذرانند. 

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • اجرا آموزش فرهنگ ترافیک در ۱۰ مدرسه همدان 
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت
  • کودک لاهیجانی «شهر یار» حوزه آموزش پسماند شد
  • بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور
  • نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان کردستان برپا شد
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری
  • زنگ سلامت در مدارس دامغان به صدا درآمد
  • بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم
  • آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت