Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: باید برای ساخت یادمان شهدای گمنام در شهرستان‌ها، از محل های مردمی یا دولتی، اعتبار اختصاص یابد تا این امر به فراموشی سپرده نشود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، اقبال عباسی عصر امروز در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، اظهار داشت: باید آثار و فرهنگ دفاع مقدس را تقویت کرد، رزمندگان دفاع مقدس جان و مال خود را در این راه گذاشتند تا جمهوری اسلامی و ولایت فقیه در جامعه حاکم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به لزوم ساخت یادمان برای شهدا، افزود: وظیفه راه و شهرسازی ساخت جاده دسترسی به یادمان شهدا است، گویا این وظیفه فراموش شده و جلسه بعدی مدیرکل راه و شهرسازی باید علت اینکه در طول سه سال با آغاز برنامه ششم توسعه، مسیر یادمان شهدای گمنام را نساخته را مشخص کند، به این معنا که اقدامات یا عدم اقدامات لازم در خصوص جاده دسترسی را گزارش دهد.

ویژه برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس در استان کرمان اعلام شد؛ برگزاری 98 برنامه هفته دفاع مقدس در استان27 هزار پیشکسوت دوران دفاع مقدس در استان مرکزی تجلیل می‌شوندبزرگداشت 40 سالگی دفاع مقدس در ایلام با استفاده از فضای مجازی استستاد پاسداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در بنیاد شهید تشکیل می‌شود

عباسی ادامه داد: باید اعتبارات مورد نیاز را از هر محل به این پروژه اختصاص یابد، همچنین فرمانداران شهرستان‌هایی که اعتبار مورد نیاز برای ساخت یادمان شهدای گمنام را اختصاص نداده‌اند باید توضیحات لازم را ارائه دهند.

وی تاکید کرد: باید برای ساخت یادمان شهدا در شهرستان‌ها، از محل های مردمی یا دولتی، اعتبار اختصاص یابد و این امر به فراموشی سپرده نشود.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس از 31 شهریورماه، تصریح کرد: فرمانداران و شهرداران، فضاسازی محیط و مدیران دستگاه‌ها در محیط های داخلی و بیرونی اداره خود، این امر را مدنظر قرار دهند.

وی گفت: دستگاه‌ها اسناد، مدارک، تصاویر و یا اقداماتی که در دوران دفاع مقدس را انجام داده‌اند، تهیه و به بنیاد حفظ آثار برای تهیه کتابچه ارسال کنند.

عباسی از شهرداری شهرکرد به عنوان بهترین دستگاه‌ در همکاری با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در ساخت محوطه مجموعه فرهنگی دفاع مقدس تشکر کرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس در هفته دفاع مقدس در دستور کار است، تصریح کرد: دستگاه‌های حاکمیتی و دولتی در صورت امکان، از پیشکسوتان اداره خود در این دوران، چه به صورت مجازی یا تلفنی یا مکاتبه‌ای تجلیل کنند، همچنین فرمانداران شهرستان‌ها این مورد را مدنظر قرار دهند.

وی تاکید کرد: بنیاد حفظ آثار قصد دارد کتابی را برای شهدای استان تهیه، تدوین و چاپ کند، چنانچه دستگاهی می‌تواند، کمک کند، در غیر اینصورت، برای کمک به هزینه‌های تهیه کتاب، تعدادی از کتاب‌ها خریداری شود.

عباسی با اشاره به برگزاری نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس، تصریح کرد: با توجه به بحث کرونا و محدودیت‌های این امر، پیشنهاد می‌شود نمایشگاه با محوریت سپاه و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود، از طرفی دستگاه‌های مرتبط همچون شهرداری، جهاد کشاورزی، هلال احمر و... همکاری لازم را با سپاه در برگزاری این نمایشگاه داشته باشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با افتتاح سالن مرکز فرهنگی دفاع مقدس، دستگاه‌های مختلف می‌توانند مراسمات مهم خود را در آن سالن برگزار کنند، همچنین رزمندگان و ایثارگران می‌توانند مراسمات شخصی خود را در آن سالن برپا کنند تا از این طریق، کمکی به بنیاد حفظ آثار و مرکز فرهنگی دفاع مقدس شود.

انتهای پیام/7540/ش

R7540/P/S6,54/CT11 بیشتر بخوانید... محرومیت‌زدایی و خدمت‌رسانی محور برنامه‌های بزرگداشت دفاع مقدس در استان مرکزی است همزمان با چهل سالگی دفاع مقدس ۳۲برنامه در چهارمحال و بختیاری اجرا می‌شود ۱۰۰ هزار رزمنده مازندرانی در هفته دفاع مقدس تجلیل می‌شوند قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... محرومیت‌زدایی و خدمت‌رسانی محور برنامه‌های بزرگداشت دفاع مقدس در استان مرکزی است همزمان با چهل سالگی دفاع مقدس ۳۲برنامه در چهارمحال و بختیاری اجرا می‌شود ۱۰۰ هزار رزمنده مازندرانی در هفته دفاع مقدس تجلیل می‌شوند پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ راه‌اندازی پیشرفته‌ترین بیمارستان هسته‌ای ایران در استان بوشهر / شیب کاهشی بیماری کرونا در منطقه + فیلم ۲ خبری خوش برای مردم سیستان و بلوچستان / پرونده گازرسانی به زاهدان امسال بسته می‌شود ۳ گزارش ویدئویی| درددل مردم آبادان با رئیس مجلس/ اینجا ‌هیچ امکاناتی نداریم/ گلایه مردم از بلاتکلیفی ۲۰ساله بازارچه مرزی ۴ رئیس مجلس: موافقت لایروبی اروند‌رود از ‌عراق ‌اخذ شد/ مزایای مناطق آزاد بازمی‌گردد ۵ فرماندار آبادان از هوش رفت ۶ فرمانده نیروی زمینی ارتش در گفت‌وگو با تسنیم: ‌موشک‌هایمان‌ با قابلیت‌های منحصربه‌فرد‌ توان دفاعی ‌ایران را تأمین کرده‌ا‌ند‌ + فیلم ۷ درد دل بانوی جهادگر خرمشهری با رئیس مجلس / خون دادیم، جوان دادیم، اسیر دادیم، چرا به ما خیانت می‌کنند؟ + فیلم ۸ شیراز در وضعیت هشدار؛ نگران بازگشایی مدارس هستیم مهمترین اخبار استانها درد دل سازنده سکوهای نفتی با رئیس مجلس / قول قالیباف برای کمک به جوانان خرمشهری + فیلم بنیاد مستضعفان تفاهم‌نامه همکاری پیشرفت و آبادانی بخش زهکلوت را با استانداری کرمان امضا کرد‌ قدر‌دانی تولیت آستان قدس از پیشرفت‌های خارق‌العاده‌ ایران در‌ عرصه ‌موشکی‌ / عقب‌ماندگی‌ها را ‌‌به حساب ‌عدم ارتباط با آمریکا نگذاریم خلف وعده چندباره ترکمنستان برای بازگشایی مرز اینچه‌برون؛ صادرات گلستان به شدت اُفت کرد مهمترین اخبار تسنیم تأکید آیت‌الله خامنه‌ای درباره مدارس دولتی/ گزاره‌ای برای آغاز نجات عدالت آموزشی افزایش فاصله بین بستری و مرگ بیماران کرونایی در کشور/ لزوم استفاده از شیوه آموزش از راه دور برای دانش‌آموزان و دانشجویان تناقض گویی روحانی؛ از ماجرای دلار تا بی‌اطلاعی از گرانی بنزین هلگا اشمید: طرف‌های برجام مصمم به حفظ آن هستند قالیباف: مجلس در برنامه‌ هفتم توسعه توجه ویژه‌ای به استان خوزستان خواهد داشت درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استاندار چهارمحال و بختیاری یادمان شهدای گمنام دفاع مقدس در استان برای ساخت یادمان بنیاد حفظ آثار هفته دفاع مقدس اختصاص یابد شهرستان ها دستگاه ها رئیس مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۵۵۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر مطهر ۲ شهید دفاع مقدس پس از ۴۰ سال تفحص شد

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، امیر سرتیپ «سلیمان کامیابی» جانشین معاونت نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح و سردار «جمال شاکرمی» فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام، با حضور در منزل شهید «محمدشفیع فیضی‌زاده» از تازه تفحص‌شده دوران هشت سال دفاع مقدس، خبر شناسایی هویت‌ این شهید والامقام را به خانواده‌اش اعلام کردند.

بیشتر بخوانید: پیکر شهید جاویدالاثر ایلامی پس از ۴۱ سال شناسایی شد

شهید «محمدشفیع فیضی‌زاده» سال ۱۳۲۷ در روستای «چشمه پهن» بخش کارزان شهرستان سیروان متولد شد. وی با آغاز جنگ تحمیلی به‌عنوان بسیجی از طرف سپاه ایلام به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل اعزام شد و هشتم مرداد سال ۱۳۶۲ در منطقه مهران، در عملیات «والفجر سه» بر اثر اصابت ترکش مستقیم دشمن به درجه رفیع شهادت نائل آمد و به جمع شهدای جاویدالاثر استان ایلام پیوست، تا این‌که این‌روزها پس از ۴۱ سال گمنامی، سرانجام پیکرش تفحص و هویت وی از طریق آزمایش دی.ان.ای شناسایی شد.

همچنین پیکر مطهر شهید «جهانگیر بیات» از شهدای جاویدالاثر دوران دفاع مقدس نیز پس از ۴۲ سال کشف و شناسایی شد.

جهانگیر بیات، فرزند جهان‌شاه، به‌عنوان بسیجی از کرج به جبهه اعزام و در سال ۱۳۶۱ در عملیات والفجر مقدماتی در منطقه فکه بر اثر اصابت ترکش مستقیم به درجه رفیع شهادت نائل آمد و به جمع شهدای جاویدالاثر پیوست.

مسئولین استان البرز با حضور در منزل این شهید، خبر تفحص و شناسایی پیکر شهید بیات را به بازماندگانش اعلام کردند. برنامه‌های تشییع و خاکسپاری نیز متعاقبا اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229032 برچسب‌ها دفاع مقدس

دیگر خبرها

  • اختصاص ۲۰ میلیارد تومان تجهیزات به هنرستان‌های چهارمحال و بختیاری
  • استقبال از پیکر مطهر دو شهید گمنام دفاع مقدس
  • استقبال از ۲ شهید گمنام در فرودگاه کرمان
  • میزبانی دانشگاه قم از یک لاله‌ گمنام دفاع مقدس
  • ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های آموزشی بوشهر اختصاص می‌یابد
  • ضعف شدید در حوزه روایت‌گری انقلاب اسلامی
  • پیکر مطهر ۲ شهید دفاع مقدس پس از ۴۰ سال تفحص شد
  • تغییر در میزبانی استان کرمان از شهدای گمنام
  • درخشش در سومین جشنواره ملی افتخار من
  • افتخار دستگاه آموزشی آران و بیدگل ۳۶ شهید معلم است