Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیخ خالد عبدالوهاب ملا سه‌شنبه شب در دهمین کنگره امام سجاد (ع) که در بندرعباس درحال برگزاری است، داشت: امامانی از جهان اهل سنت مثل زهری مثل مالک و شافعی و دیگران همه معتقدند که امام سجاد پیشوایی بزرگ و با عظمت است،

وی ادامه داد: وقتی در رابطه با هر کدام از اهل بیت امام علی(ع)، امام حسن(ع) و امام حسین(ع) صحبت می‌کنیم صحبت از ائمه اهل بیت(ع) سببی از اسباب هدایت انسان است و این معنا و مفهوم چه بسا از نظر مسلمانان دور می‌ماند به ویژه در این زمان که زمان تلاطم افکار است لذا ذکر سلام و درود در نمازها هم ما را به این مضمون و به این معنا هدایت می‌کند که سخن از آنها سخن از مسیر و طریق هدایت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس جماعت علمای عراق افزود: مالک بن انس می‌گوید امام سجاد(ع) بخاطر زیادی و کثرت عبادتش به زین العابدین و زینت عبادت کنندگان ملقب شد، باید زندگی علمی او زندگی عبادی او زهد او و تقوای او را مورد دقت قرار بدهیم، لذا در سرگذشت صالحان گذشته درس عبرتی برای صاحبان اندیشه است اینها داستان دروغین نبود بلکه وحی آسمانی است.

شیخ ملا توضیح داد:  یکی از عالمان اهل سنت به نام ابن جوزی در کتابش به نام صفت صفوه می گوید: هنگامی که امام سجاد(ع) را برای غسل دادن اوردند و غسال مشغول غسل او شد در پشت او اثرات سیاهی دیدند افراد پیرامون تعجب کردند که اینها چیست؟ معلوم شد که اینها اثر آذوقه‌هایی است که در شب‌های تاریک برای نیازمندان و یتیمان و فقرا می بُرد.

وی اضافه کرد: یکی از استادان اهل سنت که استاد ما بود در خصوص اثری که از امام سجاد(ع) به یادگار مانده و به نام صحیفه سجادیه معروف است، می‌گفت در هر مقطعی از مقاطع این دعا و هر عبارتی از عبارات این دعا می‌توان رساله‌هایی برای مقطع کارشناسی ارشد یا دکترا نوشت.

رییس جماعت علمای عراق با طرح این سوال که؛ رسالت و تکلیف ما در این همایش‌ها چیست؟ بیان داشت: ما در بحران‌های زیادی زندگی می کنیم که جهان ما انسان‌ها و مسلمانان را فرا گرفته، لذا امروزه نبرد ما با دشمنان پنهان و آشکار است که هر دوی آنها دست به یکی کرده‌اند تا ما را از بین ببرند، آزار بدهند متفرق کنند و فتنه‌انگیزی کنند.

شیخ ملا در پایان خاطرنشان کرد: از خداوند مهربان می خواهیم به حرمت این امام که این گرفتاری‌ها را از جامعه مسلمانان برطرف کند و این ویروس کرونا را ریشه‌کن و همه ببماران را شفا عنایت بفرماید و همه شهدا را مورد رحمت و مغفرت قرار بدهد.

دهمین کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) که با شعار «امام سجاد(ع)، اسوه معنویت، عقلانیت و مقاومت» و با پیام آیت‌الله‌ نوری همدانی سه‌ شنبه شب درسالن اجتماعات حوزه علمیه خواهران بندرعباس آغاز شد، با سخنرانی حجت‌الاسلام سید هاشم موسوی نماینده مقام معظم رهبری و رییس مرکز اسلامی انگلیس ادامه دارد.

در این بخش از کتاب «شبی که T۲ معراج شد»؛ روایت خاطرات پاسدار شهید خلیل تختی نژاد، دومین شهید مدافع حرم استان هرمزگان) با حضور مادر این شهید رونمایی و از خانواده این شهید تجلیل شد.

برچسب‌ها امام سجاد هرمزگان عراق امام حسین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: امام سجاد هرمزگان عراق امام حسین امام سجاد هرمزگان عراق امام حسین امام سجاد ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۵۶۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریان حکمت عراق ۲هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی اهدا کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، دفتر جریان حکمت ملی عراق در تهران، تعداد ۲۰۰۰ نسخه کتاب را برای استفاده اعضا و مخاطبان با پیوستن به پویش «اهدای کتاب، اهدای دانایی» به کتابخانه‌های عمومی کشور اهدا کرد.

«حبیب خدا؛ روایت تصویری از ۲۳ سال حضور آیت‌الله شهید سیدمحمدباقر حکیم در ایران»، «روابط اجتماعی در اسلام؛ ابعاد و اصول (جلد اول)» از مجموعه سخنرانی‌های حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعمار حکیم؛ «حکومت اسلامی در اندیشه و عمل» اثر آیت‌الله شهید سیدمحمدباقر حکیم، «شرح عهدنامه امام علی (ع) به مالک اشتر؛ آئین حکومت‌داری در اسلام» اثر حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعمار حکیم، «شرح رساله حقوق (جلد اول)» از مجموعه درس‌گفتارهای حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعمار حکیم و «حوزه علمیه بنیانی برخاسته از اسلام و تمدن» اثر آیت‌الله شهید سیدمحمدباقر حکیم عناوین کتب اهدایی به کتابخانه‌های عمومی کشور است.

کد خبر 6090159 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • حضور سجاد گنج زاده به عنوان مدرس در کمپ تمرینی ووهان
  • مطهری امام
  • زیارت اماکن مقدس عراق در هوای بارانی + فیلم
  • روایت هجرت اجباری ابوالرضا(ع) از مدینه به عراق
  • مظفری در جایگاه پنجم رقابت ماده ۸۰۰ متر قرار گرفت
  • جریان حکمت عراق ۲هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی اهدا کرد
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • همایش بین‌المللی نهج‌البلاغه و حمایت از فلسطین
  • ترتیل صفحه 240 کلام الله مجید+ صوت
  • امام جمعه نجف اشرف: اوضاع جهان به نفع اسلام پیش می رود