Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها _ رئیس کل دادگستری استان همدان گفت: شورا و شهرداری گزارشی کامل از ساخت و سازهای غیرمجاز و تخریب باغات به دادگستری بدهد تا ما هم یک کارگروه قوی برای آن تشکیل دهیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، رئیس کل دادگستری استان همدان شامگاه سه‌شنبه با حضور در صحن شورای اسلامی شهر همدان ضمن شنیدن نظرات و پیشنهاد‌های اعضای شورا به تشریح برخی از اقدامات دادگستری استان همدان پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شورای شهر همدان، شورایی بی‌حاشیه

عدالتخواه با اشاره به این که شورای اسلامی شهر همدان بدون حاشیه است اظهار داشت: همین موضوع باعث خیر و برکت بر شهر همدان شده است.

وی افزود: چیزی که در بدو ورود به همدان می‌توان مشاهده کرد توسعه یافتگی متوازن است و این امر در مقایسه با سایر مراکز استان‌ها به وضوح دیده می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان همدان عنوان کرد: زیبایی همدان در غرب کشور مانند نگین می‌درخشد و این اتفاق محصول تعامل و همکاری خوب شهروندان، شورای اسلامی شهر و مدیریت شهری است.

عدالتخواه با اشاره به این که کمترین مصوبه خلاف قانون را شورای شهر همدان داشته است گفت: شورای همدان از شوراهای مطلوب در سراسر کسور است.

شورا گزارشی از تخریب باغات همدان به دادگستری بدهد

وی با اشاره به این که بهترین قضات را برای کمیسیون ماده 100 شهرداری انتخاب کردیم تاکید کرد: جز معدود استان‌هایی هستیم که برای کمیسیون‌های شبه قضایی از جمله کمیسیون ماده 100 گروه بازرسی تشکیل دادیم.

رئیس کل دادگستری استان همدان در رابطه با اظهارات نرگس نورالله‌زاده عضو شورای شهر همدان مبنی بر وجود ساخت و سازهای غیر مجاز و تخریب باغات و لزوم احکام قضایی بازدارنده اظهار داشت: شورا و شهرداری گزارشی کامل از ساخت و سازهای غیرمجاز و تخریب باغات به دادگستری بدهد تا ما هم یک کارگروه قوی برای آن تشکیل دهیم.

بازخوانی حاشیه‌های یک پروژه| توضیحات مشاور "اسکای مال" اعضای شورای شهر همدان را قانع کردشورای شهر همدان بر سر دوراهی قانون و بی‌قانونی / گودبرداری پروژه اسکای مال بدون مجوز شهرداری‌در صحن شورای شهر همدان تاکید شد؛ تعیین مرز بافت تاریخی شهر توسط متخصصان و خدمات‌دهی به مسکن‌های مهر

 

عدالتخواه در رابطه با صحبت‌های رضوان سلماسی و مریم روانبخش دو عضو دیگر شورای اسلامی شهر همدان مبنی بر بازدارنده نبودن احکام قطع اشجار و نیز استفاده از کارشناسان فضای شبز به عنوان ضابط قضایی برای جلوگیری از قطع در ختان نیز عنوان کرد: قوانین مربوط به قطع اشجار قدیمی است و بازدارنده نیست. قضات ما سعی می‌کنند از احکام حایگزین استفاده کنند، اما احکام جایگزین باید با میل و رضایت فرد باشد.

وی با اشاره به این که بر اساس قانون نمی‌توان از کارشناسان فضای سبز به عنوان ضابط قضایی استفاده کرد در رابطه با صحبت‌های حمید بادامی نجات نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان و نیز با نامه دادستان همدان در مورد شورای اجتماعی محلات گفت: شورای شهر همدان برای شورای اجتماعی محلات یک گردش‌کار تهیه کند تا کمیته‌ای از کارشناسان بین شورا و دادستان اعلام نظر کنند.

شورای اجتماعی محلات را در شورای عالی استان‌ها تصویب می‌کنیم

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان پیش از سخنان رئیس کل دادگستری استان در رابطه با نامه دادستان همدان پیرامون شورای اجتماعی محلات و ایراد به انتخابات این شورا اظهار کرد: نامه‌ای که دادستان همدان در رابطه با شورای اجتماعی محلات ارسال کرده لازم الاجرا است.

حمید بادامی نجات افزود: ما نیز مستندات و ادله خود را برای ادامه‌دار بودن روند تشکیل شورای اجتماعی محلات و جلب رضایت دستگاه قضایی و دادستان ارسال می‌کنیم تا این مسئله حل شود و مانع از مشارکت شهروندان در تصمیمات مدیریت شهری نشود.

وی با تاکید بر این که دادستان همدان نیز موافق مشارکت شهروندان در تصمیمات مدیریت شهری است عنوان کرد: ایراد  دادستان محترم به این موضوع ایراد حقوقی است و ما نیز باید تلاش کنیم بحث شورای اجتماعی محلات را در شورای عالی استان‌ها تبدیل به قانون کنیم.

تغییر 8 رئیس دادگستری شهرستان‌های استان

اما رئیس کل دادگستری استان همدان در ادامه به تشریح اقدامات دادگستری استان همدان پرداخت و اظهار داشت: در جلسه‌ای که سه‌شنبه هفته گذشته با رئیس قوه قضاییه به صورت خصوصی داشتیم نیز به تشریح این اقدامات پرداختیم که با نظر مثبت آیت‌الله رئیسی همراه بود.

عدالتخواه با بیان این که در مدت حضورم در استان همدان در پست‌های متعدد 107 مسئولیت تغییر یافت گفت: در این مدت 8 رئیس دادگستری شهرستان‌های استان تغییر کردند.

وی افزود: در انتخاب افراد جوان‌گرایی، انقلابی و متعهد بودن را در نظر گرفتیم و به غیر از شهرستان بهار همه رؤسای دادگستری شهرستان‌های استان در همان شهرستان ساکن هستند.

اعتقادی به مجازات حبس ندارم

رئیس دادگستری استان همدان با اشاره به این که اعتقادی به مجازات حبس ندارم تاکید کرد: یک فرد جوان را نباید به خاطر یک جرم سطحی زندانی کنیم و این نکته مورد تایید مقام معظم رهبری و رئیس قوه قضائیه نیز قرار دارد.

بیشترین آمار عفو زندانیان متعلق به همدان است

عدالتخواه با بیان این که بیشترین آمار عفو را داریم عنوان کرد: یک هزار و 500 نفر از زندانیان استان در نوبت عفو قرار دارند.

وی تصریح کرد: در عید غدیر سال گذشته یک عفوی داشتیم اما در عید غدیر امسال تعداد عفوی‌ها به 230 نفر رسید.

وی تاکید کرد: در این مدت سامانه ساآب (سامانه ارزیابی آرای بدوی)، سامانه ساتک ( سامانه ارزیابی تفهیم اتهام)، سامانه سادو ( سامانه ارزیابی دفاعیات وکلا)، سامانه سانک ( سامانه ارزیابی نظرات کارشناسان) بدون یک ریال هزینه در دادگستری همدان برای نخستین بار در کشور طراحی و راه‌اندازی شد.

انتهای پیام/747/ی

R41405/P/S6,75/CT7 بیشتر بخوانید... دوراهی اخلاق و منفعت طلبی؛ اعضای شورای شهر همدان منافع عموم مردم را بر منافع خویشان ترجیح دهند گزارش تسنیم از نشست شورای شهر همدان/ مخالفت اعضای شورا با راه‌اندازی دبیرخانه خواهرخواندگی‌ وضعیت معیشتی پاکبانان مورد توجه شهرداری و شورای شهر همدان باشد قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... دوراهی اخلاق و منفعت طلبی؛ اعضای شورای شهر همدان منافع عموم مردم را بر منافع خویشان ترجیح دهند گزارش تسنیم از نشست شورای شهر همدان/ مخالفت اعضای شورا با راه‌اندازی دبیرخانه خواهرخواندگی‌ وضعیت معیشتی پاکبانان مورد توجه شهرداری و شورای شهر همدان باشد پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ حضور رئیس مجلس در شهرک طالقانی بندر ماهشهر / قالیباف پای درد دل و گلایه‌های اهالی شهرک نشست + فیلم ۲ راه‌اندازی پیشرفته‌ترین بیمارستان هسته‌ای ایران در استان بوشهر / شیب کاهشی بیماری کرونا در منطقه + فیلم ۳ خبری خوش برای مردم سیستان و بلوچستان / پرونده گازرسانی به زاهدان امسال بسته می‌شود ۴ گزارش ویدئویی| درددل مردم آبادان با رئیس مجلس/ اینجا ‌هیچ امکاناتی نداریم/ گلایه مردم از بلاتکلیفی ۲۰ساله بازارچه مرزی ۵ کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع)| آیت‌الله ‌نوری‌همدانی: خطبه بلندآوازه ‌امام سجاد(ع) ‌ارکان حکومت اموی را لرزاند ۶ نماینده زاهدان: افغانستان حق‌آبه ایران را نمی‌دهد/ به وزیر کشور اعتراض کردم ۷ فرمانده نیروی زمینی ارتش در گفت‌وگو با تسنیم: ‌موشک‌هایمان‌ با قابلیت‌های منحصربه‌فرد‌ توان دفاعی ‌ایران را تأمین کرده‌ا‌ند‌ + فیلم ۸ بررسی وضعیت ‌کرونا در ایران| ۱۵ استان در وضعیت قرمز کرونایی/ ۱۱ استان به مرحله هشدار رسیدند + جدول و نمودار مهمترین اخبار استانها حضور رئیس مجلس در شهرک طالقانی بندر ماهشهر / قالیباف پای درد دل و گلایه‌های اهالی شهرک نشست + فیلم کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع)| آیت‌الله ‌نوری‌همدانی: خطبه بلندآوازه ‌امام سجاد(ع) ‌ارکان حکومت اموی را لرزاند بنیاد مستضعفان تفاهم‌نامه همکاری پیشرفت و آبادانی بخش زهکلوت را با استانداری کرمان امضا کرد‌ قدر‌دانی تولیت آستان قدس از پیشرفت‌های خارق‌العاده‌ ایران در‌ عرصه ‌موشکی‌ / عقب‌ماندگی‌ها را ‌‌به حساب ‌عدم ارتباط با آمریکا نگذاریم مهمترین اخبار تسنیم عراقچی: هیچ‌یک از اعضای برجام آمریکا را عضو برجام نمی‌داند/ همه اعضا برای حفظ برجام متفق‌القول هستند/ هیچ اعتمادی به اینستکس و اروپایی‌ها نداریم ماکرون: دولت لبنان تا دو هفته دیگر تشکیل خواهد شد تأکید آیت‌الله خامنه‌ای درباره مدارس دولتی/ گزاره‌ای برای آغاز نجات عدالت آموزشی مسکو: مشارکت‌کنندگان در برجام تلاش آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌های ایران را غیرقانونی دانستند افزایش فاصله بین بستری و مرگ بیماران کرونایی در کشور/ لزوم استفاده از شیوه آموزش از راه دور برای دانش‌آموزان و دانشجویان درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس کل دادگستری استان همدان شورای اسلامی شهر همدان شورای اجتماعی محلات شورای شهر همدان سامانه ارزیابی دادستان همدان تخریب باغات راه اندازی اعضای شورا امام سجاد آیت الله استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۵۷۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاضی‌القضات جدید قزوین منصوب شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، با حکم حجت الاسلام محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه، حجت الاسلام علی مصطفوی‌نیا به عنوان رئیس جدید دادگستری کل استان قزوین منصوب شد.

پیش از این علی شعبانی رئیس کل دادگستری استان قزوین بود.

‌رئیس کل جدید دادگستری قزوین در سابقه کاری خود رئیس کلی دادگستری سیستان و بلوچستان و دادستانی رشت را نیز در کارنامه دارد.

 

مراسم تکریم و معارفه فردا یکشنبه 9 اردیبهشت برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • لایحه عفاف و حجاب به کجا رسید؟
  • بازداشت ۵ نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت به اتهام رشوه
  • دستگیری 5 نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت
  • فرزین برای ارائه گزارش عملکرد منابع و مصارف نظام بانکی در سال ۱۴۰۲ به کمیسیون اقتصادی می رود
  • تخریب ۳۰۰ قنات جنوب سیستان و بلوچستان در سیل اخیر
  • دستگیری یکی از اعضای شورای شهر سردشت
  • برپایی نمایشگاه «در آستان بقیع»/ تصاویری از حرم‌های مطهر ائمه(ع) قبل و بعد از تخریب
  • درخواست رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برای تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر
  • قاضی‌القضات جدید قزوین منصوب شد