Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان ها_ مرجع تقلید شیعیان گفت: حوزه های علمیه و مجامع دیگر علمی باید از صحیفه سجادیه توشه‌ بیشتری بردارند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت الله نوری همدانی مرجع تقلید شیعیان در پیامی به کنگره بین المللی امام سجاد(ع) اظهار داشت: امروز یکی از وظایف ما معرفی ابعاد مختلف شخصیت ائمه معصومین علیهم السلام است و حوزه های علمیه و مجامع دیگر علمی باید از صحیفه سجادیه توشه‌ بیشتری بردارند، متن این بیانیه بدین شرح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 بسم اللّه الرحمن الرحیم

الحمد لله ربّ العالمین و صلّی الله علی جمیع الأنبیاء و المرسلین و الأئمة الهداة المهدیین سیّما خاتم الأنبیاء و خاتم الأوصیاء(علیهما آلاف التحیّة و الثناء) بهم نتولّی و من أعدائهم نتبرّیء الی الله.

با سلام و تحیت به حضور محترم شرکت کنندگان کنگره حضرت سیدالساجدین علیه السلام که با هدف معرفی شخصیت آن حضرت در حال برگزاری است و تسلیت ایام شهادت حضرت امام حسین علیه السلام و یارانش و شهادت حضرت زین العابدین علیه السلام.

امروز یکی از وظایف ما معرفی ابعاد مختلف شخصیت ائمه معصومین علیهم السلام است و در این میان وجود مبارک حضرت سجاد علیه السلام سراسر زندگی‌اش درس‌ها و حکمت‌هایی است که بسان مشعل فروزان برای جوامع بشری موثر خواهد بود.

اخلاقیات، عبادات، توجه به اجتماع، عملکردسیاسی، صبر و استقامت در مقابل با حوادث که منجر به برچیده شدن خاندان اموی شد که بنای از بین بردن اصل اسلام را داشته‌اند و  آن چنان کردند که دوره‌ زندگی امام سجاد علیه السلام سخت ترین و خفقان‌ بارترین دوره‌ ائمه علیهم السلام بود و همه اینها از جریانات برجسته دوران آن حضرت است.

«دانشنامه صحیفه سجادیه» منتشر شددعای عید قربان در صحیفه سجادیه + متن و صوتتأکید مجدد رهبر انقلاب به استفاده از "دعا" برای دفع بلا/ صوت دعای هفتم صحیفه سجادیه با نوای محمود کریمی

خطبه بلند آوازه آن امام که ارکان حکومت اموی را لرزاند و تا آینده بشر فرهنگ آل رسول صلی الله علیه و آله و سلم را استوار ساخت و بساط ظلم و ستم را درهم کوبید و آن ادیب و سخنور عرب آن امام را این گونه توصیف می‌کند: «امَّا علىُّ بن الحسین بن علىّ فلم أرَ الخارجىَّ فى أمره إلّا کالشیعىِّ و لم أرَ الشّیعىَّ إلّا کالمعتزلىِّ و لم أرَ المعتزلىَّ إلّا کالعامىِّ و لم أر العامىَّ إلّا کالخاصىِّ و لم أجد أحداً یَتمارى فى تَفضیلِه و یَشُکّ فى تقدیمه»

و یا مجموعه صحیفه سجادیه که زبورآل محمد(ص) شهرت یافت. اثری که بی شک چراغ راه هدایت برای سالکان مسیر حق و عارفان حقیقی بوده و در زدودن رذائل و برجسته کردن فضایل موثر است و بند بند دعاهای صحیفه سجادیه چگونه بندگی ارتباط با خدا را می آموزد، که علامه امینی صاحب کتاب ارزشمند الغدیر می‌گوید عالم بزرگ اهل سنت در نامه ای که در پاسخ اهدا صحیفه سجادیه برایم ارسال کرد نوشت: نه تنها امام زین العابدین بلکه سایر ائمه شیعه را نیز از این اثر ارزشمند شناختم.

این اثر گرانسنگ یکی از کرامات آن حضرت است که عقول بشر را در درک معانی و معارف آن عاجز کرده است و این اثر آن چنان بود که حاکمان اموی را در محدود کردن آن امام عزیز زمین گیر کرد.

این جلسه ارزشمند می تواند در گسترش این اثر ماندگار تأثیرگذار باشد و حوزهای علمیه و مجامع دیگر علمی باید از این صحیفه توشه‌ بیشتری بردارند. اینجانب خود را بسیار کوچک‌تر از آن می‌دانم که درباره مقام و مرتبه امام سجاد علیه السلام سخنی گفته یا مطلبی را به رشته تحریر در آورم.

در پایان لازم می‌دانم از همه عزیزان برگزار کننده خصوصاً نماینده محترم ولی فقیه در آن استان و تمامی میهمانان محترم، فرهیختگان و اندیشمندانی که در این مجمع حضور دارند تشکر کرده و توفیق همگی را از خداوند سبحان مسئلت می‌ کنم.

انتهای پیام/452/ح

R7854/P/S6,62/CT12 بیشتر بخوانید... آیت‌الله نوری همدانی: بهترین موضوع برای ساختن جامعه ترویج فریضه الهی امربه‌معروف است آیت‌الله نوری همدانی: شهادت حاج قاسم خون تازه‌ای ‌در رگ‌های مقاومت جاری کرد / اخراج ‌آمریکا از منطقه ‌انتقام سخت ‌خواهد بود‌ انتقاد شدید آیت‌الله نوری همدانی از گرانی‌های بازار / نگران وضعیت معیشت مردمیم / راه نجات ‌سازش با آمریکا ‌نیست‌ قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... آیت‌الله نوری همدانی: بهترین موضوع برای ساختن جامعه ترویج فریضه الهی امربه‌معروف است آیت‌الله نوری همدانی: شهادت حاج قاسم خون تازه‌ای ‌در رگ‌های مقاومت جاری کرد / اخراج ‌آمریکا از منطقه ‌انتقام سخت ‌خواهد بود‌ انتقاد شدید آیت‌الله نوری همدانی از گرانی‌های بازار / نگران وضعیت معیشت مردمیم / راه نجات ‌سازش با آمریکا ‌نیست‌ پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ حضور رئیس مجلس در شهرک طالقانی بندر ماهشهر / قالیباف پای درد دل و گلایه‌های اهالی شهرک نشست + فیلم ۲ راه‌اندازی پیشرفته‌ترین بیمارستان هسته‌ای ایران در استان بوشهر / شیب کاهشی بیماری کرونا در منطقه + فیلم ۳ خبری خوش برای مردم سیستان و بلوچستان / پرونده گازرسانی به زاهدان امسال بسته می‌شود ۴ کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع)| آیت‌الله ‌نوری‌همدانی: خطبه بلندآوازه ‌امام سجاد(ع) ‌ارکان حکومت اموی را لرزاند ۵ گزارش ویدئویی| درددل مردم آبادان با رئیس مجلس/ اینجا ‌هیچ امکاناتی نداریم/ گلایه مردم از بلاتکلیفی ۲۰ساله بازارچه مرزی ۶ نماینده زاهدان: افغانستان حق‌آبه ایران را نمی‌دهد/ به وزیر کشور اعتراض کردم ۷ گردنه پای‌آستان کوهدشت مسدود می‌شود؛ تردد رانندگان از محور جایگزین ۸ امام جمعه همدان: نباید دانش‌آموزی از تحصیل محروم شود / انتقاد ‌از ‌اجرای سند ۲۰۳۰ در آموزش و پرورش مهمترین اخبار استانها حضور رئیس مجلس در شهرک طالقانی بندر ماهشهر / قالیباف پای درد دل و گلایه‌های اهالی شهرک نشست + فیلم کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع)| آیت‌الله ‌نوری‌همدانی: خطبه بلندآوازه ‌امام سجاد(ع) ‌ارکان حکومت اموی را لرزاند بنیاد مستضعفان تفاهم‌نامه همکاری پیشرفت و آبادانی بخش زهکلوت را با استانداری کرمان امضا کرد‌ قدر‌دانی تولیت آستان قدس از پیشرفت‌های خارق‌العاده‌ ایران در‌ عرصه ‌موشکی‌ / عقب‌ماندگی‌ها را ‌‌به حساب ‌عدم ارتباط با آمریکا نگذاریم مهمترین اخبار تسنیم عراقچی: هیچ‌یک از اعضای برجام آمریکا را عضو برجام نمی‌داند/ همه اعضا برای حفظ برجام متفق‌القول هستند/ هیچ اعتمادی به اینستکس و اروپایی‌ها نداریم ماکرون: دولت لبنان تا دو هفته دیگر تشکیل خواهد شد تأکید آیت‌الله خامنه‌ای درباره مدارس دولتی/ گزاره‌ای برای آغاز نجات عدالت آموزشی مسکو: مشارکت‌کنندگان در برجام تلاش آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌های ایران را غیرقانونی دانستند افزایش فاصله بین بستری و مرگ بیماران کرونایی در کشور/ لزوم استفاده از شیوه آموزش از راه دور برای دانش‌آموزان و دانشجویان درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آیت الله نوری همدانی علمیه و مجامع بیشتری بردارند صحیفه سجادیه علیه السلام امام سجاد ع ترین اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۵۷۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

المپیاد علمی سراسری طلاب حوزه‌های علمیه پاکستان برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با سالروز شهادت معلمِ شهید مرتضی مطهری و ایام بزرگداشت مقام معلم، مسابقه علمی با شرکت طلاب مدارس علمیه پاکستان برگزار شد.

در این رویداد علمی بیش از ۲۵۰۰ طلبه در سطوح مقدماتی، متوسط و عالی به رقابت پرداختند.المپیاد علمی بصورت همزمان در ۵ ایالت پاکستان و در ۳۵ مرکز و با شرکت بیش از ۲۵۰۰ طلبه خواهر و برادر برگزار شد. لازم به ذکر است این المپیاد توسط معاونت آموزش نمایندگی جامعه المصطفی در پاکستان برنامه ریزی و اجرا شد.

به گفته معاون آموزش نمایندگی پاکستان این رقابت علمی با استقبال خوب مدیران، اساتید و طلاب حوزه‌های علمیه پاکستان همراه بود و این نمایندگی در نظر دارد در سالهای آینده در سطح کمی و کیفی بالاتری این المپیاد را برگزار نماید.

در جلسه هماهنگی برگزاری این برنامه علمی، حجت الاسلام دادسرشت نماینده جامعة المصطفی در پاکستان تاکید کرد که هدف این نمایندگی تقویت حوزه‌های علمیه پاکستان و رشد علمی طلاب و ارتقای کیفیت آموزش آنهاست که یکی از راههای مؤثر آن برگزاری اینگونه مسابقات است.

مدیران و اساتید مدارس پاکستان نیز ضمن تاکید بر ادامه چنین برنامه‌هایی آن را باعث ایجاد فضای رقابت سالم علمی بین طلاب مدارس دانستند.

در روزهای پیش رو نتیجه المپیاد علمی اعلام و طی مراسمی در شهر اسلام آباد پایتخت پاکستان از طلاب برتر تجلیل بعمل خواهد آمد.

کد خبر 6096100 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • دوره شیخ صدوق دوره انتقال از عصر حضور ائمه(ع) به دوره غیبت
  • مذاهب اسلامی برای کسب فیض به محضر امام صادق(ع) شرفیاب می شدند/ امام صادق(ع) مورد تأیید تمام مذاهب اسلامی هستند
  • شیخ صدوق بیش از هزار سال پرچمدار مکتب امام صادق(ع) و سایر اهل بیت(ع) بوده است
  • عزاداری سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در حوزه علمیه آخوند همدانی
  • امام صادق(ع) نهضت علمی بزرگی را در جهان اسلام پی‌ریخت
  • المپیاد علمی سراسری طلاب حوزه‌های علمیه پاکستان برگزار شد
  • حوزه علمیه مدیون امام جعفر صادق (ع) است
  • وعده صادق آب به خانه مورچه ریخت/ نمایش باطن حقوق بشر آمریکایی
  • امام(ره) فصل جدیدی در تاریخ را از فیضیه رقم زدند / امام صادق(ع) منظومه جامع فکر تمدنی اسلامی را ارائه کردند
  • ایران با تلاش معلمین و استادان به قطب علمی منطقه تبدیل شده است