Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@01:47:35 GMT

هلال احمر ۱۴۸۵ مصدوم سوانح ترافیکی را نجات داد

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۵۷۶۲۳

هلال احمر ۱۴۸۵ مصدوم سوانح ترافیکی را نجات داد

مهدی ولی پور روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا اظهار داشت: این تعداد عملیات رهاسازی یا نجات فنی با تلاش شبانه روزی امدادگران و نجاتگران هلال احمر از از ابتدای فروردین تا پایان روز ۳۱ مرداد ۱۳۹۹، در محورهای برون شهری سراسر کشور انجام شده است.

وی ادامه داد: این شمار عملیات رهاسازی مصدومان سوانح ترافیکی از میان خودروهای تصادفی یا واژگون شده در حوادث جاده ای از میان آهن و شیشه از نظر تعداد نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ کاهش ۶۶ درصدی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به انجام بیشترین عملیات نجات فنی در سوانح ترافیکی اضافه کرد: این سلسله عملیات رهاسازی مصدومان سوانح ترافیکی به ترتیب در استان های کرمان با ۱۵۶ مورد،  قزوین  با ۹۶ مورد و فارس  با ۸۹ مورد و با استفاده از ست های نجات «هیدرولیک» آرواره های نجات و «پنوماتیک» فک های بادی انجام شده است.

ولی پور در پاسخ به این سوال که امدادگران و نجاتگران هلال احمر مستقر در پایگاه های امداد و نجات جاده ای و بین شهری چه خدماتی را به مصدومان حوادث رانندگی و ترافیکی ارائه می کنند، گفت: وظیفه اصلی نجاتگران؛ نجات فنی افراد گرفتار در خودروها بر اثر تصادفات جاده ای و ترافیکی و جستجوی افراد آسیب دیده است و این نیروهای امدادرسان به عنوان پشتیبان سازمان اورژانس کشور وظیفه انتقال مصدومین به مراکز درمانی و بیمارستانی را به عهده دارند و در مواردی نیز امکان اسکان اضطراری در راه ماندگان حوادث و سوانح جاده ای را فراهم می کنند.

این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر توضیح داد: ست های نجات «هیدرولیک» آرواره های نجات و «پنوماتیک» فک های بادی هستند که از آن ها در انجام عملیات امداد و نجات در حوادث و سوانح جاده ای و ترافیکی، حوادث سنگین از قبیل واژگونی قطار و سقوط هواپیما و آواربرداری زلزله استفاده می کنند.

وی اظهار داشت: همچنین ست های نجات «هیدرولیک» شامل قیچی، فک و جک و ست های نجات «پنوماتیک» شامل جک های بادی، سیلندرهای نجات تلسکوپی و سیستم تثبیت کننده خودروهای سانحه دیده در حوادث جاده ای است که برای برداشتن قطعات سنگین وزن در ابعاد مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

ولی پور از مردم خواست تا در صورت قرار گرفتن در وضعیت‌های اضطراری و پیچیده انواع حوادث و سوانح با شماره ۱۱۲ مرکز پاسخگویی فوری به انواع حوادث در سراسر کشور تماس بگیرند.

ارائه خدمات امداد و نجات، اسکان و تغذیه اضطراری در زمان وقوع حوادث و سوانح، ارائه آموزش های امداد و کمک های اولیه به اقشار مختلف جامعه، برنامه ریزی و اقدام در جهت آمادگی مقابله با حوادث و سوانح، ارسال محموله های کمک های بشردوستانه به کشورهای آسیب دیده و متاثر از حوادث طبیعی، غیرطبیعی و اعزام عوامل امدادی در داخل و خارج از کشور از جمله وظایف این سازمان راهبردی وابسته به جمعیت هلال احمر است.

سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیش از ۳۰ سال تجربه در زمینه آمادگی و پاسخگویی سوانح در داخل و خارج از کشور به عنوان یکی از بخش‌های اصلی جمعیت هلال احمر وظیفه دارد با امکانات گسترده عملیاتی، پشتیبانی، مخابراتی، امداد هوایی، جاده ای، دریایی، کوهستان و شهری، عملیات امداد و نجات را در فصول مختلف سال و برای خدمات رسانی به آسیب دیدگان و متاثرین از انواع حوادث و سوانح احتمالی در سراسر کشور اجرا کند.

برچسب‌ها حوادث رانندگی سازمان اورژانس کشور تصادفات جاده ای سازمان امداد و نجات هلال‌ احمر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حوادث رانندگی سازمان اورژانس کشور تصادفات جاده ای سازمان امداد و نجات هلال احمر حوادث رانندگی سازمان اورژانس کشور تصادفات جاده ای سازمان امداد و نجات هلال احمر جمعیت هلال احمر سوانح ترافیکی حوادث و سوانح امداد و نجات ست های نجات جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۵۷۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حوادث هفته گذشته کشور ۱۶۹ کشته و ۳۰۰۰ مصدوم داشت

جعفر میعادفر با اشاره به حوادث مهمی که در هفته گذشته در کشور رخ داده است، گفت: از هشتم تا چهاردهم اردیبهشت امسال، ۶۴۵ حادثه ویژه به اورژانس کشور ارجاع داده شد که نسبت به هفته گذشته، افزایش ۱۱ درصدی را شاهد هستیم. از این تعداد حوادث، ۲۳۳حادثه ترافیکی و ۴۱۲ حادثه غیرترافیکی داشتیم که به ترتیب افزایش ۴۸ درصدی و کاهش دو درصدی را شاهد بودیم.

رئیس سازمان اورژانس کشور ادامه داد: در این بازه زمانی، ۲۹۳۶ نفر نیز مصدوم شدند. همچنین متاسفانه ۱۶۹ نفر نیز در حوادث رخ داده جان خود را از دست دادند.

میعادفر با اشاره به جزییات حوادث ترافیکی گفت: در مجموع ۳۶ درصد حوادث اعلام شده به اورژانس از نوع ترافیکی بودند اما ۴۵ درصد زخمی‌ها مربوط به همین ۲۷ درصد حوادث ترافیکی بود.

وی درباره مصدومانی که به مراکز درمانی منتقل شدند نیز گفت: ۲۶۵۶ نفر به مراکز درمانی منتقل شدند که ۴۲ درصد از مصدومان انتقالی را مصدومان تصادفات تشکیل داده‌اند.

رئیس سازمان اورژانس کشور ادامه داد: همچنین۲۸۰ نفر در محل خدمات درمانی دریافت کردند که ۷۱ درصد از آن ها مجروحان تصادفی بودند که در مجموع ۱۴۳ نفر هستند.

میعادفر گفت: طی هفته گذشته، ۳۲ مورد زمین لرزه نیز در کشور رخ داد که بزرگترین آن ها در دوازدهم و سیزدهم اردیبهشت در حوالی کرمان و رفسنجان بود که به بزرگی ۴.۶ ریشتر رخ داد و خوشبختانه خسارت جانی و مالی در پی نداشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ورود خودروهای جدید به هلال احمر
  • حوادث هفته گذشته کشور ۱۶۹ کشته و ۳۰۰۰ مصدوم داشت
  • برنامه الحاق ناوگان لجستیکی جدید هلال احمر به استان‌های کشور
  • تصادف در جاده اردبیل _ سرچم / ۲ فوتی و ۸ مصدوم
  • برنامه الحاق ناوگان لجستیکی جدید جمعیت هلال احمر به استان‌های کشور
  • ۲۱ استان کشور متأثر از سیل و آبگرفتی
  • برخورد پژو با ستون پل در جاده خدابنده ۲ فوتی گذاشت
  • امدادرسانی هلال احمر به بیش از ۱۹۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی
  • تصادف زنجیره‌ای در آزادراه قزوین _ زنجان ۱۰ مصدوم به‌جا گذاشت
  • امدادرسانی هلال احمر به ۸۰۰ نفر متأثر از وقوع سیل در کشور