Web Analytics Made Easy - Statcounter

تصاویر ماهواره‌ای منتشر شده توسط یک اندیشکده آمریکایی نشان می‌دهد، تعداد بسیار زیادی از نیروها و خودروی‌های نظامی کره شمالی علی‌رغم محدودیت‌های کنونی این کشور برای مبارزه با ویروس کرونا برای یک مانور نظامی بزرگ آماده شده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، تصاویر ماهواره‌ای تحلیل شده توسط وبسایت "نورث 38"، اندیشکده‌ای که در امور کره شمالی متخصص است، آرایش نیروها و خودروهای نظامی در "زمین آموزش مانور میریم" در حومه پیونگ‌یانگ، پایتخت کره شمالی در روز دوشنبه را نشان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در گزارش وبسایت نورث 38 آمده است: به شدت انتظار می‌رود کره شمالی 10 اکتبر سال جاری میلادی (19 مهرماه) به مناسبت هفتاد و پنجمین سالروز تاسیس حزب کارگران کره شمالی یک مانور نظامی بزرگ برگزار کند. این تصاویر نخستین سند و مدرک از در جریان بودن تمرین‌ها برای این مانور است.

تاسیسات "میریم" معمولا توسط نیروها برای تمرین سبک درخواست‌ شده رژه در مانورهای نظامی کره شمالی استفاده می‌شود که معمولا در میدان کیم ایل سونگ پیونگ‌یانگ در مقابل مقامات عالی‌رتبه از جمله کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی برگزار می‌شوند.

در گزارش وبسایت نورث 38 آمده است: 10 اکتبر یکی از تعطیلات مهم و بزرگ برای کره شمالی است اما آمادگی‌ها برای این مانور نسبت به سال‌های گذشته با تاخیر آغاز شده که علت آن احتمالا برنامه‌های مقابله با پاندمی کرونا یا شرایط بد آب و هوایی بوده است.

کره شمالی در ماه‌های اخیر حدود 100 گاراژ دائمی در تاسیسات "میریم" ساخته و مشاهده نوع خودروهایی که احتمالا در این مانور شرکت خواهد داشت را تقریبا غیرممکن کرده است.

در ادامه این گزارش آمده است: تعداد زیادی رد لاستیک در منطقه تازه بتن ریزی شده در این تاسیسات حاکی از فعالیت شدید در داخل و اطراف این گاراژهاست.

کره شمالی از چنین مانورهایی برای نمایش زرادخانه رو به رشد موشک‌های بالستیک خود استفاده کرده اما از زمان آغاز یک دیپلماسی بین‌المللی در سال 2018 میلادی، چنین موشک‌هایی نمایش داده نشده‌اند.

کره شمالی اعلام کرده که هیچ مورد تایید شده‌ای از ابتلای به ویروس کرونا ندارد اما برای جلوگیری از شیوع احتمالی این ویروس مرزهای خود را بسته و قرنطینه‌های طولانی و سفت و سخت اعمال کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کره شمالی کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۵۸۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده‌های عملی نشده شهرداری و دولت درباره خودروهای برقی در حمل و نقل عمومی/ برقی شدن ناوگان به این زودی شدنی است؟ (فیلم)

عصر ایران ــ‌ بعد از بارها رونمایی از خودروهای برقی، هنوز این خودروها وارد ناوگان حمل و نقل پایتخت نشده‌اند. شهرداری تهران آذر، دی و اسفند گذشته از خودروها و تاکسی‌های برقی رونمایی کرد.

گزارش را این‌جا ببینید

شهردار تهران گفته بود با ورود این خودروها یک شروع جدید را جشن می‌گیریم. شهرداری 2500 دستگاه اتوبوس، ۱۰ هزار ون و ۲۷ هزار و ۵۰۰ دستگاه تاکسی برقی از چین خریده است. با وجود وعده‌های متعدد معلوم نیست کی این خودروها به ناوگان می‌رسند؟ این گزارش را در این باره ببینید. 

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: شهرداری : ورود اتوبوس و تاکسی برقی به تهران تا ۱۴۰۳ زاکانی: چهره ترافیکی شهر تهران سال آینده تغییر می کند

دیگر خبرها

  • تلاش ایلان ماسک برای افزایش فروش تسلا در سفر سرزده به چین
  • تنها نماینده اوکراینی الاصل کنگره آمریکا با تخصیص کمک به اوکراین مخالف است
  • محمود عباس: حمله به رفح بزرگ‌ترین فاجعه تاریخ فلسطین خواهد بود
  • هشدار آنروا: اسرائیل در تدارک عملیات نظامی بزرگ در رفح است
  • تولید خودروهای برقی تویوتا استارت نخورد
  • وعده‌های عملی نشده شهرداری و دولت درباره خودروهای برقی در حمل و نقل عمومی/ برقی شدن ناوگان به این زودی شدنی است؟ (فیلم)
  • اولین زیردریایی نظامی ساخت چین تحویل پاکستان شد
  • برنامه امسال وزارت صمت برای جهش بزرگ تولید خودرو/ تیراژ تولید روزانه ۵۰۰۰ دستگاه خودرو رسید
  • لهستان عبور خودروهای نظامی اوکراین از خاک خود را ممنوع کرد
  • رهبران مقاومت در غزه آماده نبرد در رفح هستند