Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@11:58:33 GMT

لزوم مدیریت پسماند روستاهای بالا دست سد ایلام

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۵۸۶۶۸

لزوم مدیریت پسماند روستاهای بالا دست سد ایلام

به گزارش خبرنگار مهر، خیرالله گراوند صبح چهارشنبه در جلسه مدیریت بحران شهرستان در ابتدا با تسلیت ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا امام حسین (ع) خواستار هماهنگی و همکاری دستگاه‌های اجرایی در مدیریت پسماند روستاهای بالا دست سد ایلام در بخش‌های مرکزی و سیوان به عنوان منبع اصلی تامین آب شرب شهر ایلام شد.

وی با بیان اینکه تامین سلامت شهروندان و توجه به محیط زیست یک اصل اساسی است، گفت: ضرورت دارد همه دستگاه‌های عضو ستاد بحران تمهیدات لازم را به منظور آمادگی مقابله با حوادث احتمالی اتخاذ نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گراوند بیان کرد: اقدامات پیشگیرانه برای کاهش خسارات و زیان‌های ناشی از بلایای طبیعی باید در دستور کار دستگاه‌ها قرار گیرد.

وی در پایان خواستار جمع آوری مصالح ساختمانی و نخاله‌های رها شده، پاکسازی معابر و جداول و بازگشایی مسیل رود خانه‌های داخل شهر توسط شهرداری شد.

کد خبر 5013735

منبع: مهر

کلیدواژه: مدیریت پسماند فرمانداری ایلام زباله محرم 99 هفته دولت ویروس کرونا مراسم عزاداری ماه محرم شیراز بوشهر عاشورا آمار کرونا کرمانشاه مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین گرگان مجلس شورای اسلامی شیوع کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۵۸۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم حضور به موقع در بحران‌های طبیعی/وقوع۳۰ آتش‌سوزی در مراتع سقز

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر توان صبح شنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران، بر آمادگی تمام ادارات، نهادها، ارگان‌ها و سازمان‌ها برای هر نوع مخاطرات احتمالی تاکید کرد.

وی با اشاره به گزارش‌های اداره منابع طبیعی بر وقوع ۳۰ فقره آتش سوزی در سال گذشته در سطح مراتع شهرستان و بیان اینکه این حریق‌ها به همت مردم، اطفا شد خواستار تقویت این ظرفیت شد.

وی بر تشکیل اکیپ‌های مردمی در تمام روستاها، استفاده از ظرفیت انجمن‌های مردم نهاد و زیست محیطی و همیاران طبیعت، احساس مسئولیت بیشتر، عدم آتش زدن بقایای محصولات کشاورزی بعد از برداشت، مدیریت به موقع چرای علف‌های هرز مراتع، مدیریت خاموشی‌ها، صرفه جویی حامل‌های انرژی و توجه به اخطارهای هواشناسی تاکید کرد.

رئیس ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان سقز در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به قطعی برق گسترده ناشی از بارش بی سابقه نزولات جوی و رانش زمین در سال گذشته از همکاری تمام ادارات و ارگان‌ها، مردم، نیروهای نظامی و انتظامی تشکر کرد.

تقویت زیرساخت‌های شهری برای هدایت آب‌های سطحی، تهیه تجهیزات پشتیبان برای جلوگیری از تداوم خدمات رسانی، ارتقای سطح هماهنگی، برگزاری مانورها و نگارش و تدوین سناریوهای احتمالی، تقویت آموزش‌ها، توزیع مناسب و استقرار تجهیزات و تکمیل شبکه جمع آوری آب‌های سطحی از دیگر مواردی بود که در این جلسه مطرح شد.

کد خبر 6089497

دیگر خبرها

  • لزوم حضور به موقع در بحران‌های طبیعی/وقوع۳۰ آتش‌سوزی در مراتع سقز
  • اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال از بودجه مدیریت بحران کشور به استان ایلام
  • قرارگاه مردم نهاد در سازمان مدیریت بحران کشور تشکیل شده است
  • مطالبات ساکنین پایین‌دست سد سیمره پرداخت شود
  • تصویب ۱۰ هزار میلیارد ریال برای استان ایلام
  • هشدار: شرایط پسماند در استان ایلام مناسب نیست
  • رهاسازی پسماند‌ها در رودخانه‌ها امری جبران ناپذیر است
  • لزوم کاهش مصرف کیسه‌ها و ظروف یکبار مصرف پلاستیکی
  • حل مشکل آب‌شرب روستاهای سیل‌زده در منطقه بلوچستان
  • لزوم ایجاد پد بالگرد هلال احمر در شرق گیلان