Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-امام جمعه موقت تهران گفت: کار بر روى صحیفه سجادیه یک ضرورت است و باید اعتراف کنیم که آن‌چنان که باید، این کتاب بلند که برادر قرآن، زبور آل محمد(ص) و انجیل اهل بیت است به نسل ما معرفى نشده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، آیت‌الله احمد خاتمی در آیین افتتاحیه دهمین کنگره بین المللی امام سجاد علیه السلام اظهار داشت: همواره دشمنان انقلاب اسلامى از راه‌هاى متعددى در صدد ضربه زدن به نظام اسلامى در عرصه‌هاى مختلف نظیر روانى، سیاسى و اقتصادى هستند و روشى را که از آغاز انقلاب به دنبال داشتند و همچنان ادامه دارد، مبارزه فرهنگى با نظام مقدس جمهورى اسلامى ایران می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

افتتاحیه دهمین کنگره بین المللی امام سجاد (ع) در بندرعباس از دریچه دوربین تسنیم + تصاویرکنگره بین‌المللی امام سجاد (ع)| رئیس جماعت اهل سنت عراق: ادعیه امام سجاد(ع) قابلیت تحریر رساله‌های مختلف را دارندکنگره بین‌المللی امام سجاد (ع)| ابعاد ‌کنگره ‌گسترده‌تر شد‌ / امام سجاد (ع) با زبان دعا فسادهای دوران را افشا کردند

وی افزود: مقام معظم رهبرى چندین دهه است که مبارزه فرهنگى را با تعابیر مختلف نظیر تهاجم فرهنگى یا شبیخون همه جانبه فرهنگى، به همگان هشدار می‌دهند که یکى از راه‌هاى مقابله با این تهاجم، همین کارى است که عزیزان ما در این نشست دنبال می‌کنند، یعنى معرفى الگوهاى صادق و سرمشق‌هایى که همراهى با آنان یقیناً انسان را به ساحل نجات و سربلندى می‌رساند. 

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: حدیث "انی تارک فیکم الثقلین کتاب الله و عترتی" یعنى به همان اندازه که ما براى احیاى قرآن، این کتاب بزرگ آسمانى، تلاش می‌کنیم، جهت معرفى عترت نیز (سلام الله علیهم اجمعین) باید تلاش بسیارى داشته باشیم.

وی ضمن تشکر و قدردانى از کسانى که جهت برگزارى سمینار بزرگداشت حضرت امام سجاد(ع) تلاش کرده‌اند، تصریح کرد: چندمین نشستى است که این جمع به دنبال معرفى چهره نورانى حضرت امام سجاد(ع) است و نکته مهمى که در وهله نخست، در مورد امام سجاد(ع) مطرح است، معرفى چهره حماسى حضرت است.

آیت الله خاتمی خاطرنشان کرد: هرگز از یادم نمی‌رود که در اولین سفرى که راه براى کربلا باز شده بود، مشاهده کردم پیرمردى که درحال معرفى خیمه گاه امام حسین(ع) و یارانش بود، خیمه امام سجاد(ع) را با نام خیمه امام زین العابدین(ع) بیمار معرفى کرد؛ از این موضوع بسیار ناراحت شدم که کسانى که درحال معرفى این واقعه بزرگ هستند، خود درک درستى از بیاناتشان ندارند.

وی ادامه داد: در پى این غصه بود که بعد از برگشت به ایران، کتابى به نام "سیماى حماسى امام سجاد(ع)" در حدود 100 صفحه نوشتم که در پى اثبات این سخن است که حضرت زین العابدین(ع) در واقعه کربلا بیمار بوده اما بى حال نبوده است و آنچه که مطرح بود این است که باید در پى معرفى این چهره حماسى و با نشاط بود.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: نکته دوم کار بر روى صحیفه سجادیه است و باید اعتراف کنیم که آن‌چنان که باید، این کتاب بلند که برادر قرآن، زبور آل محمد(ص) و انجیل اهل بیت است به نسل ما معرفى نشده است.

آیت الله خاتمى تصریح کرد: کتاب‌ها و شرح‌هایى به زبان عربى موجود است که میتوان به "المعجم المفهرس لالفاظ" که معجم الفاظ است، "فهارس ریاض السالکین" که معجم موضوعى این کتاب است و شرح "فی ظلال الصحیفه السجادیه" اثر مرحوم مغنیه، اشاره کرد.

وى اضافه کرد: همچنین ترجمه‌هاى خوبى من جمله "ترجمه مرحوم فیض الاسلام" و شرحى که اخیراً آیت الله مکارم با جمعى از علما شروع کرده‌اند، تحت عنوان "عرفان اسلامى" که تاکنون سه جلد از این کتاب منتشر شده، موجود است. در مجموع از این قبیل فعالیت‌ها در باب معرفى صحیفه سجادیه انجام شده است اما باید بیش از قبل، این کتاب نورانى را معرفى کرد.

امام جمعه موقت تهران اظهار کرد: مورد آخر که جا دارد در این همایش برنامه ریزى براى معرفى جامع آن صورت بگیرد، رساله حقوق امام سجاد(ع) است که از پنجاه و یک حق در حق الله شروع می‌شود و با حقوق اهل ذمه به پایان میرسد.

وى تاکید کرد: البته معارف امام زین العابدین(ع) تنها محدود به این موارد نیست و معارف بلند فراوانى وجود دارد ولى این دو تحفه غنیمتى یعنى صحیفه سجادیه و رساله حقوق امام سجاد(ع) جاى پیگیرى و معرفى بیشترى دارد.

انتهای پیام/868/ش

R7555/P1377/S6,58/CT11 بیشتر بخوانید... آیت‌الله خاتمی: هیچ‌کس در پی تعطیلی عزاداری‌های محرم نیست / حفظ سلامت عزاداران ‌واجب است خاتمی: خسته نشان دادن ملت ایران یک تحریف است/ دولتمردان نشاط کشور را در عمل نشان دهند آیت‌الله خاتمی در گفت‌وگو با تسنیم: نماز جمعه مقتدر فرهنگی پشتیبان همیشه انقلاب اسلامی است قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... آیت‌الله خاتمی: هیچ‌کس در پی تعطیلی عزاداری‌های محرم نیست / حفظ سلامت عزاداران ‌واجب است خاتمی: خسته نشان دادن ملت ایران یک تحریف است/ دولتمردان نشاط کشور را در عمل نشان دهند آیت‌الله خاتمی در گفت‌وگو با تسنیم: نماز جمعه مقتدر فرهنگی پشتیبان همیشه انقلاب اسلامی است پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ حضور رئیس مجلس در شهرک طالقانی بندر ماهشهر / قالیباف پای درد دل و گلایه‌های اهالی شهرک نشست + فیلم ۲ کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع)| آیت‌الله ‌نوری‌همدانی: خطبه بلندآوازه ‌امام سجاد(ع) ‌ارکان حکومت اموی را لرزاند ۳ گزارش ویدئویی| درددل مردم آبادان با رئیس مجلس/ اینجا ‌هیچ امکاناتی نداریم/ گلایه مردم از بلاتکلیفی ۲۰ساله بازارچه مرزی ۴ راه‌اندازی پیشرفته‌ترین بیمارستان هسته‌ای ایران در استان بوشهر / شیب کاهشی بیماری کرونا در منطقه + فیلم ۵ خبری خوش برای مردم سیستان و بلوچستان / پرونده گازرسانی به زاهدان امسال بسته می‌شود ۶ رئیس کل دادگستری همدان: شورای شهر گزارش تخریب باغ‌ها را ارائه دهد ۷ رئیس مجلس: مردم خوزستان حس محرومیت و تبعیض دارند / مردم این منطقه با سختی و مشقت زندگی می‌کنند / این سفرها مچ‌گیری نیست ۸ گفت‌وگوی صریح و شفاف فعالان اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی خوزستان با رئیس مجلس / هجمه فرقه‌های ضاله به جوانان ماهشهری مهمترین اخبار استانها رئیس مجلس: مردم خوزستان حس محرومیت و تبعیض دارند / مردم این منطقه با سختی و مشقت زندگی می‌کنند / این سفرها مچ‌گیری نیست گفت‌وگوی صریح و شفاف فعالان اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی خوزستان با رئیس مجلس / هجمه فرقه‌های ضاله به جوانان ماهشهری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه‌: وفاداری مردم کردستان به نظام و رهبری ثابت شده است ‌هدیه شهردای مشهد ‌به مردم دشتیاری / مدرسه چهار کلاسه در روستای "کلانی" احداث می‌شود‌ مهمترین اخبار تسنیم رئیس مجلس: مردم خوزستان حس محرومیت و تبعیض دارند / مردم این منطقه با سختی و مشقت زندگی می‌کنند / این سفرها مچ‌گیری نیست عراقچی: هیچ‌یک از اعضای برجام آمریکا را عضو برجام نمی‌داند/ همه اعضا برای حفظ برجام متفق‌القول هستند/ هیچ اعتمادی به اینستکس و اروپایی‌ها نداریم گفت‌وگوی صریح و شفاف فعالان اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی خوزستان با رئیس مجلس / هجمه فرقه‌های ضاله به جوانان ماهشهری اهانت نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص)/ ماکرون: اقدام شارلی ابدو را محکوم نمی‎‌کنم اعتراض پاکستان به اهانت نشریه فرانسوی به ساحت پیامبر گرامی اسلام (ص) درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کنگره بین المللی امام سجاد امام جمعه موقت تهران آیت الله خاتمی صحیفه سجادیه رئیس مجلس امام سجاد ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۵۸۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام جمعه قم: با اجرای طرح نور انصافاً تغییر ایجاد شده

امام جمعه قم گفت: باید تلاش شود که در زمینه امر به معروف و نهی از منکر و عفاف و حجاب که از دغدغه‌های مهم مقام معظم رهبری است در سطح استان هم‌افزایی صورت گیرد.

به گزارش تسنیم، آیین تودیع و معارفه دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر استان قم با حضور آیت‌الله سید محمد سعیدی در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد.

آیت‌الله سعیدی با اشاره به در پیش بودن شهادت امام صادق علیه‌السلام اظهار داشت: ایشان در زمانی بودند که بعد از پیامبر (ص) احکام اسلام دچار خلل و انحراف شده و مذاهب مختلفی در شیعیان و اهل‌سنت تشکیل شده بود و با فعالیت امام صادق علیه‌السلام مذهب شیعه که همان مذهب پیامبر اکرم و سلوک ایشان بود به‌عنوان مذهب جعفری نامیده شد.

وی با اشاره به در پیش بودن دهه کرامت بر لزوم تبیین شخصیت و جایگاه حضرت معصومه (س) تأکید کرد و گفت: حضرت معصومه (س) دختر نمونه آل الله بودند که باوجوداینکه ازدواج نکرده بودند تأثیرگذاری زیادی داشتند و این حرم مطهر یک نمونه از تأثیرات ظاهری ایشان است.

امام‌جمعه قم با تقدیر از زحمات و تلاش‌های حجت‌الاسلام گرجی در جایگاه دبیری ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر استان قم افزود: فعالیت‌های حجت‌الاسلام گرجی در ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر قم جامع و ارزشمند بود و من از ایشان تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های فعالیت جدی در عرصه امربه‌معروف فراهم شده و دبیر جدید این ستاد باید بدون توجه به حواشی به انجام‌وظیفه و مأموریت خود بپردازد عنوان کرد: باید تلاش شود که در زمینه امر به معروف و نهی از منکر و عفاف و حجاب که از دغدغه‌های مهم مقام معظم رهبری است در سطح استان هم‌افزایی صورت گیرد.

آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه مردم به دنبال خروجی این تشکیلات و نهادها هستند افزود: این امکانات، استعدادها و ظرفیت‌ها باید خروجی ملموسی برای مردم داشته باشد و خروجی ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر اولاً باید کاهش ناهنجاری‌ها در جامعه باشد و ثانیاً باید با افرادی که جاهلانه و از روی ناآگاهی اقدام به ناهنجاری می‌کنند تذکر داده شود و با افرادی که از روی قصد و غرض به دنبال به‌هم‌ریختن زیست عفیفانه مردم هستند برخورد جدی شود.

وی با اشاره به پای‌کار آمدن نیروی انتظامی در اجرای طرح نور بر لزوم پشتیبانی از نیروی انتظامی تأکید کرد و گفت: با اجرای طرح نور انصافاً تغییر ایجاد شده بنابراین باید همه افراد و نهادهایی که مسئولیت دارند نیروی انتظامی و ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر را در زمینه اجرای قانون عفاف و حجاب یاری کنند.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه اقدامات فراوانی در زمینه عفاف و حجاب انجام شده است، تصریح کرد: باید فعالیت‌های ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر به‌خوبی اطلاع‌رسانی شود تا مردم در جریان امور قرار گیرند و جلوی بسیاری از شایعات و شبهه‌افکنی‌های دشمن گرفته شود.

در این نشست حجت‌الاسلام گرجی دبیر سابق ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر قم گزارشی از دوره دو سال و نیمه مسئولیت خود ارائه کرد.

همچنین حجت‌الاسلام کرباسی دبیر جدید ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر قم نیز بر مردم پایه بودن این ستاد تأکید کرد و گفت: وظیفه ستاد این است که زیر ساخت لازم را فراهم کند که مردم به میدان بیایند و کنش و وظیفه شرعی خود را که همان امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر است انجام دهند.

وی افزود: تلاش ما این است که در استان قم هم‌افزایی نهادهای مسئول در زمینه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر را بیش از گذشته رقم بزنیم و تجربه تشکیل قرارگاه ناظران در تهران را در قم نیز اجرایی کنیم.

دیگر خبرها

  • امام جمعه قم: با اجرای طرح نور انصافاً تغییر ایجاد شده
  • امام جمعه قم: برای امر به معروف و نهی از منکر هم‌افزایی کنید
  • امام جمعه اصفهان: گفتمان قرآنی باید در خانواده‌ها ایجاد شود
  • نامه رئیس دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) به دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا
  • حرکت آزادانه و شجاعانه دانشجویان غربی قابل تحسین است
  • ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای برگزار شد
  • رئیس مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما معرفی شد
  • آخرین وضعیت ساخت دو بزرگراه بروجردی و یادگار امام در تهران | میدان جی موقت بسته می شود
  • کنگره آمريکا دیوان بین‌المللی کیفری را تهدید کرد