Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@18:54:39 GMT

نظام اداری استان کرمان پویایی ندارد/ در شرایط متوسط کشوری قرار داریم

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۵۸۹۱۶

نظام اداری استان کرمان پویایی ندارد/ در شرایط متوسط کشوری قرار داریم

‍‍‍‍‍‍

گروه استان‌ها-رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان گفت: عدم اجرای درست و نبود بستر اجتماعی مهمترین دلیل عدم تحقق برخی برنامه‌های توسعه در استان است. - اخبار استانها -

جعفر رودری رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان در بازدید از دفتر خبرگزاری تسنیمکرمان، با بیان اینکه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در هر استانی به لحاظ تدوین، بررسی و تهیه نقشه راه نقش راهبری توسعه را به عهده دارد اظهار داشت: از این جهت هم عملکرد خود این سازمان و هم تاثیرگذاری که بر روی سایر دستگاه‌ها دارد بسیار تعیین کننده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی دبیری بسیاری از کارگروه‌ها و کمیته‌های توسعه‌ای در استان را به عهده دارد گفت: دبیری بسیاری از ستادها از جمله ستاد اقتصاد مقاومتی، شورای توسعه و برنامه‌ریزی و شورای راهبری و توسعه استان کرمان را که سه رکن اصلی سیاست‌گذاری برنامه‌های توسعه استان هستند به عهده این سازمان است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته تلاش شد تا به سمت تدوین یک چشم‌انداز و هدف روشن در استان پیش برویم افزود: در این راستا افق 20 ساله چشم‌انداز توسعه استان در قالب مطالعات آمایش سرزمین تدوین و مشخص شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان از دفتر تسنیم در کرمان بازدید کرد + تصاویرپروژه‌های اقتصاد مقاومتی استان کرمان زمینه اشتغال یک سوم بیکاران استان را فراهم می‌‌کند78 هزار میلیارد تومان منابع برای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استان کرمان نیاز است

وی با بیان اینکه هم جهت‌گیری‌های توسعه بلند مدت و هم جهت‌گیری‌های بخشی در استان مشخص شده است ادامه داد: در استان کرمان اسناد توسعه بخشی، از جمله سند توسعه بخش کشاورزی، صنعت و معدن و خدمات و فرابخشی چون جمعیت و اشتغال تهیه شده و در حال حاضر نقشه راه خوبی در حوزه توسعه در استان کرمان پیش رو داریم.

رودری برنامه ششم توسعه را در حقیقت برش و گام سوم سند چشم انداز توسعه استان عنوان کرد و افزود: هدف‌گذاری خوبی در استان انجام شده و خوراک تمامی جلسات کارشناسی استان کرمان به نوعی برگرفته از این نقشه راه است.

وی با بیان اینکه یکی از خلاءهایی که وجود دارد این است که اطلاع‌رسانی جامع و درستی از این نقشه راه کلانی که در استان وجود دارد انجام نشده است گفت: مسئله دیگری هم که وجود دارد این است که فضای کلی که در استان دنبال می‌شود خیلی بر مبنای برنامه محوری نیست.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی تاثیر زیادی در موفقیت این برنامه به عهده دارند افزود: در هر برنامه چهار مرحله مهم تهیه و تنظیم، تصویب، اجرا و نظارت وجود دارد.

وی با بیان اینکه همیشه برنامه‌های ما تا مرحله تدوین و تصویب به خوبی پیش می‌رود تصریح کرد: بیشترین ضعف و دلیل عدم موفقیت برنامه‌ها در عدم اجرای درست آنها است.

رودری با عنوان اینکه اجرای هر برنامه مهم‌تر از تهیه و تدوین آنهاست ادامه داد: مهمترین موضوعی که وجود دارد همراهی و بستر اجتماعی برای اجرایی یک برنامه است.

وی با بیان اینکه عوامل تاثیرگذار در عدم اجرای برنامه‌ها در استان رصد شده است گفت: اینکه تا چه اندازه بستر اجتماعی اجرای این برنامه‌ها در سطح جامعه وجود دارد در اجرای برنامه و تحقق اهداف آن بسیار مهم است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان ادامه داد: در اتاق فکری که در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان داریم به دنبال این هستیم تا مباحث اجتماعی را هم پوشش دهیم و در این راستا در کنار کارشناسان اقتصادی افراد متخصص حوزه اجتماعی، جامعه شناسی و روانشناسی نیز حضور دارند.

وی با بیان اینکه نظام اداری ما در کشور با یک عدم پویایی روبه‌روست و کارایی لازم را ندارد گفت: اگر شاخص‌های بین‌المللی را در این حوزه رصد کرده و سیستم اداری کشور را با آن مقاسه کنیم می‌بینیم که جایگاه خیلی مناسبی نداریم و استان کرمان هم در این حوزه شرایط بهتری نداشته و در متوسط کشوری قرار دارد.

رودری با اشاره به اینکه این مسئله در شورای راهبری و توسعه مدیریت استان دنبال می‌شود افزود: در این راستا مراودات بین دستگاه‌ها را نیز از نظر ارتباطات کاری رصد کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه زمانی که عملکرد سیستم اداری مطرح می‌شود، عملکرد دستگاه‌ها در مقابل و در ارتباط با هم نیز مطرح است ادامه داد: دستگاه‌های اداری مانند حلقه‌های زنجیر به هم متصل هستند و عملکرد مناسب همه آنها در کنار هم نتیجه و خروجی مطلوب را به ما می‌دهد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان با عنوان اینکه در طول سال بیش از 900 هزار مکاتبه و استعلام بین دستگاه استان انجام می‌شود گفت: بخشی از این مکاتبات که به موضوعات اقتصادی، دریافت مجوزها و ... بر می‌گردد به چند دستگاه خاص منحصر می‌شود و صدور مجوز در آنها اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه هدف ما این است تا در نهایت به یک فضای کسب و کار مناسب در استان برسیم افزود: راه‌اندازی پنجره واحد سرمایه‌گذاری در استان کرمان نیز در همین راستاست.

رودری با اشاره به اینکه انتظارات از سیستم اداری استان خیلی بالاتر است گفت: در این شرایط خاصی که در کشور به ویژه در حوزه معیشتی حاکم است نیاز به تلاش مضاعف است تا بتوان کارهایی انجام داد.

وی با بیان اینکه در سال پایانی دولت هستیم و تلاش ما بر این است که کارها تا لحظه آخر دنبال شده و وقفه‌ای در آن ایجاد نشود افزود: به دنبال آن هستیم تا برنامه‌های استان در حوزه اشتغال، سرمایه گذاری، توسعه و معیشت مردم تا آخرین لحظه دنبال شود.

انتهای پیام/511/ش

R7860/P/S6,67/CT15 واژه های کاربردی مرتبط استان کرمان بیشتر بخوانید... بنیاد مستضعفان تفاهم‌نامه همکاری پیشرفت و آبادانی بخش زهکلوت را با استانداری کرمان امضا کرد‌ پنجره واحد الکترونیکی در کرمان استقرار یافت فرصت ۱۰ روزه استاندار برای اعلام دلایل عقب‌ماندگی پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استان کرمان قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... بنیاد مستضعفان تفاهم‌نامه همکاری پیشرفت و آبادانی بخش زهکلوت را با استانداری کرمان امضا کرد‌ پنجره واحد الکترونیکی در کرمان استقرار یافت فرصت ۱۰ روزه استاندار برای اعلام دلایل عقب‌ماندگی پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استان کرمان واژه های کاربردی مرتبط استان کرمان پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ حضور رئیس مجلس در شهرک طالقانی بندر ماهشهر / قالیباف پای درد دل و گلایه‌های اهالی شهرک نشست + فیلم ۲ کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع)| آیت‌الله ‌نوری‌همدانی: خطبه بلندآوازه ‌امام سجاد(ع) ‌ارکان حکومت اموی را لرزاند ۳ گزارش ویدئویی| درددل مردم آبادان با رئیس مجلس/ اینجا ‌هیچ امکاناتی نداریم/ گلایه مردم از بلاتکلیفی ۲۰ساله بازارچه مرزی ۴ راه‌اندازی پیشرفته‌ترین بیمارستان هسته‌ای ایران در استان بوشهر / شیب کاهشی بیماری کرونا در منطقه + فیلم ۵ خبری خوش برای مردم سیستان و بلوچستان / پرونده گازرسانی به زاهدان امسال بسته می‌شود ۶ رئیس کل دادگستری همدان: شورای شهر گزارش تخریب باغ‌ها را ارائه دهد ۷ رئیس مجلس: مردم خوزستان حس محرومیت و تبعیض دارند / مردم این منطقه با سختی و مشقت زندگی می‌کنند / این سفرها مچ‌گیری نیست ۸ گفت‌وگوی صریح و شفاف فعالان اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی خوزستان با رئیس مجلس / هجمه فرقه‌های ضاله به جوانان ماهشهری مهمترین اخبار استانها رئیس مجلس: مردم خوزستان حس محرومیت و تبعیض دارند / مردم این منطقه با سختی و مشقت زندگی می‌کنند / این سفرها مچ‌گیری نیست فرمانده مرزبانی ناجا: اشراف کامل بر معاندان داریم / ‌پشتیبان کولبران هستیم / کشف ۵۶ تن مواد مخدر در ۵ ماهه امسال گفت‌وگوی خواندنی تسنیم با رکورددار پرش طول بانوان کشور / دندانپزشکی که با حداقل امکانات قهرما‌ن شد + فیلم روایت مدیرکل آموزش و پرورش بوشهر از دیدار تصویری با مقام معظم رهبری + فیلم مهمترین اخبار تسنیم رئیس مجلس: مردم خوزستان حس محرومیت و تبعیض دارند / مردم این منطقه با سختی و مشقت زندگی می‌کنند / این سفرها مچ‌گیری نیست عراقچی: هیچ‌یک از اعضای برجام آمریکا را عضو برجام نمی‌داند/ همه اعضا برای حفظ برجام متفق‌القول هستند/ هیچ اعتمادی به اینستکس و اروپایی‌ها نداریم گفت‌وگوی صریح و شفاف فعالان اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی خوزستان با رئیس مجلس / هجمه فرقه‌های ضاله به جوانان ماهشهری اهانت نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص)/ ماکرون: اقدام شارلی ابدو را محکوم نمی‎‌کنم اعتراض پاکستان به اهانت نشریه فرانسوی به ساحت پیامبر گرامی اسلام(ص) درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان کرمان استان کرمان رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان اقتصاد مقاومتی استان کرمان توسعه استان رئیس مجلس دستگاه ها برنامه ها نقشه راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۵۸۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منظور: ایران گام‌های مهمی برای کاهش موثر خطر بلایا برداشته است

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس اعلام سازمان برنامه و بودجه کشور، داوود منظور در «نشست مدیریت نوآورانه برای مقابله با حوادث و سوانح برای دستیابی به توسعه پایدار» که در حاشیه هشتادمین نشست سالیانه اسکاپ در بانکوک انجام شد، اظهار کرد: تعداد و شدت سوانح طبیعی در سال ۲۰۲۳ افزایش یافت و این نشانگر ضرورت استفاده از ابزاری برای سازگاری با این شرایط جدید است.

وی با بیان اینکه گنجاندن مسائل مربوط به کاهش خطر بلایا در برنامه‌ریزی و بودجه‌ریزی توسعه کشورها و ارتقای مدیریت اطلاعات بلایا صرفاً یک تلاش فنی نیست، افزود: این در درجه اول یک موضوع سیاستی و فرآیند حاکمیتی است. دولت‌ها نقشی محوری به عنوان تصمیم‌گیرندگان کلیدی ایفا می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند که طرح‌ها و برنامه‌های توسعه ملی، محلی و بخشی نه تنها آسیب‌پذیری و خطر جدیدی ایجاد نمی‌کند، بلکه به طور مهمی به کاهش خطرات موجود و افزایش انعطاف‌پذیری افراد و سیستم‌ها کمک می‌کند.

معاون رئیس‌جمهور ادامه داد: من به عنوان رئیس سازمان برنامه و بودجه جمهوری اسلامی ایران، بر این باورم که گنجاندن بحث کاهش خطر بلایا و مقاوم‌سازی در تمام ابعاد برنامه‌های توسعه ملی، بخشی و محلی و ارتقای مدیریت اطلاعات و داده‌ها مربوط به خطرات بلایا، برای دستیابی به جامعه‌ای امن‌تر و توسعه تاب‌آور، فراگیر و پایدار ضروری است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: برای دستیابی به اهدافمان، چند اقدام حیاتی باید انجام شود. ما باید توانایی‌های خود را برای درک بهتر، ارزیابی و نظارت بر خطرات بلایا به شیوه‌ای سازگار با خطرات متعدد بهبود بخشیم. این امر امکان پیش‌بینی مؤثرتر و هشدار زودهنگام خطرات و بلایا را فراهم می‌کند.

منظور بیان کرد: مایلم ابتکار مهم دبیرکل سازمان ملل متحد در مورد «هشدار اولیه برای همه» و چهار مؤلفه حیاتی آن را برجسته کنم، اما همچنان نیاز به «پیش‌بینی و هشدار اولیه بر اساس تأثیر بلایا» وجود دارد تا ما را قادر سازد که نه‌تنها وقوع خطرات را به‌موقع و دقیق‌تر پیش‌بینی نموده و هشدار دهیم، بلکه اثرات منفی احتمالی و تلفات و خسارات خطرات را نیز پیش‌بینی کنیم.

وی تصریح کرد: انجام اقدامات لازم از قبل برای کاهش تلفات و خسارات احتمالی، مستلزم تعهد و مشارکت همه بخش‌ها و بازیگران توسعه اقتصادی- اجتماعی برای ارائه داده‌ها و اطلاعات لازم در مورد انواع آسیب‌پذیری‌های فیزیکی، اجتماعی، اقتصادی و زیست‌محیطی برای اندازه‌گیری خطرات، زیان‌ها و آسیب‌های احتمالی است.

معاون رئیس‌جمهور گفت: برای دستیابی به چنین دستاوردی، ما باید رویکرد توسعه مبتنی بر ریسک را اتخاذ و به کار ببریم و اطمینان حاصل کنیم که همه ابتکارات توسعه از طریق بررسی دقیق خطرات بالقوه برای محافظت از جوامع، زیرساخت‌های حیاتی و دستاوردهای محیطی طراحی شده‌اند. به‌علاوه، تلاش‌ها باید در جهت برطرف کردن عوامل زیربنایی عامل بلایا باشد. از جمله شهرنشینی سریع و بدون برنامه، تخریب محیط زیست و نابرابری‌های اجتماعی، برای ایجاد جامعه‌ای انعطاف‌پذیرتر.

منظور ادامه داد: در نهایت، گنجاندن مباحث مربوط به خطر بلایا در سیاست‌گذاری کاربری زمین ضروری است تا با ارزیابی ریسک وقوع فاجعه، تدوین و اجرای سیاست‌هایی برای کاهش خطر در مناطق شهری و روستایی ممکن شود.

وی بیان کرد: از طریق این اقدامات هماهنگ، می‌توانیم زمینه توسعه پایدار و مقاوم در برابر تغییرات آب و هوایی را فراهم کنیم و از ایمنی و رفاه جوامع خود برای نسل‌های آینده محافظت کنیم.

معاون رئیس‌جمهور گفت: جمهوری اسلامی ایران گام‌های مهمی برای اطمینان از کاهش مؤثر خطر بلایا و گنجاندن موضوع‌های مرتبط در مباحث مدیریت برنامه‌ریزی و بودجه‌ریزی ملی، محلی و بخشی برداشته است.

منظور تاکید کرد: بدین منظور باید یک گروه کاری دائمی در زمینه علم، سیاست‌گذاری، پیوند اقدام برای مدیریت و کاهش خطر بلایا تحت نظارت سازمان برنامه و بودجه کشور به عنوان عالی‌ترین نهاد برنامه‌ریزی و بودجه‌ریزی در کشور ایجاد شود.

کد خبر 6088876 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • استاندار آذربایجان‌شرقی: مردم سالاری نظام جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است
  • ساختمان‌های اداری باقیمانده در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بازسازی و تکمیل می‌شود
  • ارائه ۸۲ تیم مشاوره به خانواده‌های شهدا و مجروحین حادثه تروریستی کرمان 
  • برگزاری نخستین همایش خوشنویسی «کاتبان وحی» + تصویر
  • تحول در هوش مصنوعی در کشور با ایجاد اپراتور اختصاصی
  • عضو هیأت علمی دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان استاد نمونه کشوری شد
  • رئیس سازمان نظام روانشناسی: انتشار اسامی روان‌شناس‌نماها نتیجه خوبی نداشت
  • رئیس سازمان برنامه و بودجه: آمادگی تأمین انرژی پایدار مورد نیاز کشور‌های منطقه و اروپا را داریم
  • منظور: ایران گام‌های مهمی برای کاهش موثر خطر بلایا برداشته است
  • اجرای برنامه هفتم توسعه نیازمند اهتمام ویژه