Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@19:58:22 GMT

گندم مهرگان ایلام مرغوب‌ترین بذر کشور است

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۵۹۰۹۲

گندم مهرگان ایلام مرغوب‌ترین بذر کشور است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ کامران سلیمان پور مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی ایلام گفت: بذر غنی شده گندم مهرگان تولید استان ایلام ، یکی از معدود بذر‌های منحصربه فرد ، باکیفیت و از جمله مرغوب‌ترین بذر در کل کشور می باشد.

او بیان کرد: این رقم از بذر گندم که اصلاح و غنی شده با انواع مواد معدنی مورد نیاز بدن انسان است ، در استان ایلام تولید و به نقاط مختلف کشور نیز صادر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلیمان پور افزود: وزارت کشاورزی در حال توسعه این بذر با توجه به مرغوبیت بالای آن در سطح کشور است و مولفه‌های آرد و نان باکیفیت استان از محل این بذر تامین شده است.

او مطرح کرد: عمده بذر‌های تولیدی در استان ایلام از مرغوبیت بالایی برخودار هستند که بذر گونه مهرگان یکی از مرغوب‌ترین بذر‌های کشور محسوب می‌شود.

سلیمان پور اظهار کرد: آرد تولید شده استان ایلام به علت مرغوبیت و غنای بالای این محصول ، در برخی استان‌ها نیز به فروش می‌رسد و در غنی سازی آرد استان از مواد معدنی چون آهن و اسید فولیک به آن اضافه شده است.

او بیان کرد: پنج واحد کارخانه تولیدی آرد فعال در استان وجود دارد که تجهیزات آن‌ها بروز شده و یک کارخانه جدید دیگر هم در منطقه صالح آباد به بهره برداری رسیده است.

مدیر عامل غله و خدمات بازرگانی استان ایلام مطرح کرد: نظارت بر کیفیت و سلامت آرد یک موضوع چند وجهی است که متولی آن فقط ما نیستیم و دستگاه‌های دیگری نیز متناظر با این شرکت بر سلامت نان دخیل هستند، نکته قابل توجه اینکه استان ایلام در زمینه تولید آرد مرغوب و با کیفیت جزو ۱۰ استان برتر کشور است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر / ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تولیدات کشاورزی بذر مرغوب استان ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۵۹۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازسازی گذرگاه آبی مرکزی شهر ایلام

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ محمدحسن نامی در فرودگاه شهدای ایلام در بدو ورود به این استان، اظهار کرد: حوزه پیشگیری از حوادث غیرمترقبه یکی از موضوعاتی است که در سفر رییس سازمان مدیریت بحران کشور مورد توجه قرار گرفت.
وی افزود: اقداماتی که موجب خواهد شد از خسارت‌های جدی در زمینه سیلاب، زلزله، فرونشست زمین و آتش سوزی با توجه به جغرافیای کوهستانی و سبز استان ایلام جلوگیری شود در این سفر دیده شده است.
معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور تشریح کرد: در این سفر از چند مسیر رودخانه‌ای و گذرگاه آبی در سطح استان از جمله گذرگاه مرکزی شهر ایلام بازدید خواهد شد.
نامی تصریح کرد: با توجه به این که برخی از قسمت‌های این مسیل‌ها و گذرگاه‌های آبی در سطح شهر ایلام فرو ریخته است؛ تلاش خواهد شد که بازسازی این گذرگاه‌های آبی در سطح شهر ایلام انجام شود.
وی ادامه داد: بازدید از شهر سرابله و سایر مناطق استان که نیاز به بررسی در زمینه مدیریت بحران و کاهش مخاطرات در سوانح و حوادث غیرمترقبه دارند از دیگر برنامه‌های سفر به استان ایلام است.
سعید هژبری، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام نیز در این خصوص، اظهار کرد: بازدید از مسیل‌هایی که در سیل‌های سال گذشته مورد آسیب قرار گرفته، بررسی صدا‌های زیرسطحی شهر سرابله، بازدید از وضعیت ساخت و ساز‌های غیر ایمن و سازه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری و پیشگیری از بحران در حوزه حریق و آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع از برنامه‌های سفر معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به استان است.
دیدار با استاندار ایلام، سفر به شهرستان بدره و بازدید از تونل کبیرکوه از دیگر بخش‌های این سفر است.
ادای احترام به شهدای گمنام، دیدار با استاندار ایلام و سفر به شهرستان بدره و بازدید از سد و نیروگاه سیمره و بازدید از تونل کبیرکوه از دیگر برنامه‌های سفر معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به استان ایلام است.

دیگر خبرها

  • تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان
  • صعود تیم مهاباد به دور دوم مسابقات بسکتبال لیگ دسته دو کشور
  • کلنگ احداث درمانگاه تخصصی در مهرگان به زمین خواهد خورد
  • نیاز کشور به گندم برای تولید نان ۱۲ میلیون تن است
  • تولید گندم را به ۱۹ میلیون تن می رسانیم
  • بازسازی گذرگاه آبی مرکزی شهر ایلام
  • یک دوئل مرغوب ایرانی در جام حذفی
  • هزینه ۸۰۰ میلیارد تومانی در حوزه زیرساخت های اربعین
  • هشدار به کشاورزان ، برای مبارزه با آفات علیه سن گندم
  • رشد تولید گندم در استان یزد