Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-08@22:26:41 GMT

رئیس شورای امنیت خواب آمریکا را آشفته کرد

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۵۹۱۱۳

رئیس شورای امنیت خواب آمریکا را آشفته کرد

رئیس نیجری شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد: با وجود مخالفت حداکثری میان اعضای شورای امنیت با اقدام آمریکا در زمینه بازگردانی تحریم های سازمان ملل علیه ایران، هیچ‌گونه اقدام بیشتری در این راستا انجام نمی‌دهد.

قدس آنلاین: به گزارش رویترز، رئیس نیجری دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل برای ماه سپتامبر روز سه شنبه گفت که از این بیانیه که اقدام بیشتری درباره طرح آمریکا برای بازگردانی تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران نمی‌وان انجام داد، حمایت می‌کند، چراکه هیچ اتفاق نظری میان ۱۵ عضو شورای امنیت وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا پیش از این در ۲۰ اوت گفته بود روندی سی روزه را برای بازگردانی تمام تحریم های بین المللی علیه ایران تحت عنوان اسنپ بک(مکانیسم بازگردانی سریع تحریم ها) را  از طریق شکایت به شورا و متهم کردن ایران به نقض توافق هسته ای آغاز کرده است.
اما دایان تریانسیا دیجانی، سفیر اندونزی در سازمان ملل که رئیس دوره ای شورای امنیت در ماه اوت بود گفت که او در موقعیتی نیست که اقدام بیشتری انجام دهد چراکه ۱۳ عضو شورا مخالفت‌شان را اعلام کرده بودند.
ابدو اباری، سفیر نیجر در سازمان ملل بدون اعلام اقدامی مبنی بر ارائه پیش نویس قطعنامه ای تحت روند اسنپ بک برای تداوم لغو تحریم های ایران، اظهار کرد: ما از این تصمیم که ماه پیش از سوی رئیس شورای امنیت اعلام شد حمایت می‌کنیم.
پمپئو روز پنج شنبه در توییتر گفت که واشنگتن چنین قطعنامه ای را وتو خواهد کرد، اگرچه نشانه ای از این که آیا آمریکا خودش چنین متنی را ارائه خواهد داد یا نه، در اظهاراتش نبود. او افزود که تحت روند اسنپ بک، " اگر هیچ قطعنامه ای ارائه نشود، تحریم ها علیه ایران در ۲۰ سپتامبر بازخواهند گشت".
۱۳ عضو شورای امنیت این طور استدلال می کنند که تلاش واشنگتن برای اعمال تحریم های سازمان ملل علیه ایران از آن جا که آمریکا از یک مکانیسم در توافق هسته‌ای استفاده می‌کند و در سال ۲۰۱۸ از این توافق خارج شده، بی اثر است.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: شورای امنیت مایک پمپئو مکانیسم ماشه شورای امنیت علیه ایران سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۵۹۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرملین: پاشینیان با پوتین دیدار می‌کند

دستیار رئیس‌جمهور روسیه گفت: پوتین و پاشینیان پس از آخرین دیدارشان در دسامبر ۲۰۲۳ عملاً صحبت نکرده‌اند. بنابراین، اهمیت زیادی برای این دیدار دوجانبه قائل هستیم.

به گزارش مشرق، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه، یک روز پس از مراسم تحلیف، امروز با نیکول پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان دیدار خواهد کرد.

یوری اوشاکوف، دستیار رئیس‌جمهور روسیه در این باره به خبرنگاران اطلاع داد.

او گفت که اخیراً تماس‌های روسیه و ارمنستان در سطوح مختلف به میزان قابل‌توجهی کاهش یافته و «مسائل مشکل‌ساز» انباشته شده است.

به گفته اوشاکوف، انتظار می‌رود که رهبران دو کشور در جریان مذاکرات، آشکارا درباره این موضوعات گفتگو کنند.

دستیار رئیس‌جمهور روسیه افزود: پوتین و پاشینیان پس از آخرین دیدارشان در دسامبر ۲۰۲۳ عملاً صحبت نکرده‌اند. بنابراین، یک بار دیگر تأکید می‌کنم که اهمیت زیادی برای این دیدار دوجانبه قائل هستیم. به نظر من این به روشن شدن بسیاری از مسائل کمک می‌کند.

اوشاکوف درباره مشکلات موجود در روابط روسیه و ارمنستان گفت: ایروان در حال توسعه روابط با کشورهای غربی به صورت نمایشی است، گزینه‌های مختلفی را برای پیوستن به اتحادیه اروپا بررسی می‌کند و روابط ارمنستان در راستای خطوط ناتو در حال تشدید است.

گفتنی است، نخست‌وزیر ارمنستان در ماه فوریه اعلام کرد که مشارکت کشورش در سازمان پیمان امنیت جمعی، که روسیه شامل آن می‌شود، عملاً متوقف شده است.

به گفته وی، سازمان پیمان امنیت جمعی وظایف خود را در رابطه با ارمنستان در مناقشه با جمهوری آذربایجان انجام نداد. بعداً پاشینیان گفت که احتمال خروج ارمنستان از این سازمان را رد نمی‌کند.

دمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد: کرملین آماده گفت‌وگو با ایروان در مورد موضوع سازمان پیمان امنیت جمعی است و امیدوار است که اختلافات بین دو کشور در دیدار شخصی پوتین و پاشینیان حل شود.

منبع: تسنیم

دیگر خبرها

  • کرملین: پاشینیان با پوتین دیدار می‌کند
  • ازسرگیری مذاکرات رفع تحریم ها نزدیک است؟ | یک دیدگاه متفاوت درباره مثلث ایران، آژانس و آمریکا
  • رد ادهاهای رژیم اسرائیل درنامه ایران به شورای امنیت
  • گروه‌های مقاومت در پاسخ مشروع ایران به رژیم اسرائیل دخیل نبودند
  • ایروانی: هیچ یک از گروه‌های مقاومت در اقدام مشروع ایران علیه اسرائیل دخیل نبودند
  • نامه ایران به شورای امنیت در رد ادعاهای بی اساس اسرائیل
  • نقش فعال ایران در ارتقای صلح و امنیت بین‌الملل
  • دیدار رئیس اقلیم کردستان با دبیر شورای عالی امنیت ملی
  • محرمانگی قرارداد با چین به دلیل تحریم‌ها است
  • نویسنده گزارش جعلی بی‌بی‌سی چه کسی است؟ /دست به دست شدن یک سوژه میان منافقین، موساد و انگلیسی‌ها