Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-07@16:27:41 GMT

هر ساله میلیون‌ها دلار برای واردات هلیوم صرف می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۵۹۲۹۳

هر ساله میلیون‌ها دلار برای واردات هلیوم صرف می‌شود

یک ‏‏عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به واردات میلیون‌ها دلاری هلیوم به کشور،گفت: کشور ما در منطقه ویژه پارس جنوبی سرمایه گاز هلیوم بزرگی دارد و هیچ کس تاکنون برای استخراج آن برنامه‌ای نداشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهرداد عباد با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت:

"مملکت ما در منطقه ویژه پارس جنوبی سرمایه گازی بزرگی داره به اسم هلیوم، و هیچ کسی تا الان برای استخراج اون برنامه‌ای نداشته.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر سال میلیون‌ها دلار برای واردات گاز صرف می‌شود. از همه بدتر اینکه این مخازن گازی با قطر مشترک هست و این کشور ظرف چند سال گذشته چهار کارخانه راه اندازی کرده است. "

کد خبر 442021

منبع: ایمنا

کلیدواژه: گاز گرفتگي گازطبیعی گازوئیل گازرسانی واردات شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۵۹۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکستان: دیکته خارجی را درباره پروژه مشترک گازی با ایران نمی‌پذیریم

معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه پاکستان با ابراز امیدواری از پیامدهای مثبت سفر اخیر رئیس جمهور ایران به پاکستان تاکید کرد: اسلام‌آباد درباره پیشبرد پروژه مشترک گازی با تهران هیچ گونه فشار یا دیکته خارجی را نمی‌پذیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سناتور محمد اسحاق دار در جریان کنفرانس خبری خود در اسلام‌آباد در پاسخ به پرسشی درخصوص راهبرد این کشور برای غلبه بر بحران انرژی و سرنوشت خط لوله گاز ایران گفت: پاکستان متعهد به تامین نیازهای کشور براساس منافع ملی است‌.‌

وی تاکید کرد: هرگونه تصمیم درباره پیشبرد پروژه مشترک گازی با ایران مطابق با تصمیم دولت پاکستان خواهد بود زیرا ما یک کشور آزاد و مستقل هستیم و تحت تاثیر ملاحظات خارجی قرار نخواهیم گرفت‌.

معاون نخست وزیر پاکستان با ابراز خرسندی از پیامدهای مثبت سفر اخیر آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران به پاکستان و رویکرد صادقانه ۲ کشور در دیدارها و رایزنی‌های متقابل برای تحکیم روابط فی‌مابین، اظهار داشت: پروژه خط لوله گاز سابقه قدیمی و پیچیده‌ای دارد لذا پاکستان هرگونه تصمیم را مطابق با منافع ملی خود اتخاذ می‌کند و هرگز دیکته خارجی را قبول نخواهد کرد.

وی همچنین درباره روابط پاکستان با عربستان و افغانستان نیز گفت که بنابر دعوت نخست وزیر پاکستان، ولیعهد عربستان ماه جاری (میلادی) سفر رسمی به اسلام‌آباد خواهد داشت. اسلام‌آباد همچنین خواهان روابط متعادل و سازنده با افغانستان است اما متاسفانه پدیده تروریسم یک مساله جدی در روابط با این کشور است و کابل باید به این نگرانی‌ها بپردازد.

پیش از این وزیر دفاع پاکستان، سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به اسلام آباد را بسیار حائز اهمیت و موفقیت آمیز خوانده و تاکید کرده بود: ما به یافتن راهی برای پیشبرد پروژه مشترک گازی با تهران خوشبین هستیم.

خواجه محمد آصف با اشاره تلویحی به آمریکا که اخیراً نسبت به تقویت همکاری‌های تهران و اسلام‌آباد ابراز نگرانی کرده است، افزود: ما اهمیتی به مخالفت‌های خارجی نمی دهیم، لذا اگر کسی در پی سفر آیت‌الله رئیسی دچار دردی شده، ما دوایی برای درد آنان نداریم.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در اولین سفر خارجی خود در سال جدید، روز دوشنبه سوم اردیبهشت وارد اسلام‌آباد شد. رئیس جمهور ایران همچنین از شهرهای لاهور و کراچی نیز بازدید کرد.

کد خبر 751551

دیگر خبرها

  • پاکستان: دیکته خارجی را درباره پروژه مشترک گازی با ایران نمی‌پذیریم
  • الزام رعایت ملاحظات ایمنی و اچ‌اس‌ئی هنگام تعمیرات نیروگاه ها
  • ۵٫۶ میلیارد دلار ارز برای واردات تامین شد
  • ۵.۶ میلیارد دلار ارز برای واردات تامین شد
  • در سال گذشته ۳ میلیارد دلار واردات بنزین داشتیم / تا دو سال آینده در همه حوزه‌های بحران خواهیم داشت
  • واردات ۳ میلیارد دلار بنزین در سال گذشته
  • افزایش ۵۹۳ درصدی قیمت کره حیوانی از سال ۱۳۹۹/ پیش بینی قیمت طلا تا پایان سال/ انتقاد وزیر صمت از مافیای واردات خودرو/ صف میلیونی برای دریافت وام اجاره
  • رقم عجیب مصرف برق کولر‌ها در دوره گرم سال
  • اقتصاد این کشور غافلگیر شد
  • واردات ۱۳۴ میلیون دلار برنج هندی در ۲ ماه