Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@02:36:27 GMT

واشنگتن هفت مقام بلاروسی را تحریم می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۵۹۸۶۱

واشنگتن هفت مقام بلاروسی را تحریم می‌کند

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، یک مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا دیروز سه شنبه گفت: آمریکا در حال بررسی تحریم علیه هفت بلاروسی است که در جعل نتایج انتخابات ۹ اوت (۱۹ مرداد) و خشونت علیه اعتراضات صلح آمیز نقش داشته است. این مقام که نخواست نامش فاش شود، افزود: در صورت مداخله آشکار روسیه در بلاروس، واشنگتن تحریم‌هایی علیه مسکو نیز در نظر خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در خبر درج شده در این خبرگزاری انگلیسی با عنوان «ایالات متحده تحریم‌ها به دلیل تقلب در انتخابات و خشونت علیه معترضان تحریم‌هایی علیه بلاروس در نظر می‌گیرد» آمده است: تاکنون این مقام مفصل‌ترین توضیحات را از زمان گفت وگوهای «استیون بیگن» معاون وزیر امور خارجه آمریکا در مسکو در هفته گذشته ارائه داده است؛ جایی که وی به مقامات بلندپایه روس در خصوص هرگونه استفاده آشکار از زور در بلاروس هشدار داد.  

«ولادیمیر پوتین» رییس جمهوری روسیه هفته گذشته هم از آمادگی یک نیروی پلیس ذخیره برای دفاع از «الکساندر لوکاشنکو» رییس جمهوری بلاروس که به مدت ۲۶ سال در این سمت باقی مانده در نظر دارد. هرچند وی تاکید کرد در حال حاضر نیازی به گسیل این نیرو نمی‌بیند.  
بلاروس که پیش از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی بخشی از خاک روسیه بشمار می‌آمد، همچنان روابط نزدیک سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با مسکو داشته و به یک اتحاد نظامی به رهبری روسیه تعلق دارد.  

از سوی دیگر، لوکاشنکو تقلب در انتخابات را انکار کرده و علیرغم تهدیدهای غرب به تحریم، هیچ نشانه‌ای از عقب نشینی نشان نداده است. این مقام آمریکایی از هفت بلاروسی که ممکن است هدف تحریم‌های آمریکا قرار گیرند، نامی نبرد اما در عین حال خاطرنشان کرد لوکاشنکو پیش از این توسط واشنگتن تحریم شده است.  

این مقام در ادامه اضافه کرد: بیگن در خصوص پیامدهای مداخله روسیه در امور بلاروس هشدار داده و تاکید کرده است که تحریم مقامات روسی حتی در صورت پیروزی جو بایدن در انتخابات ۳ نوامبر (آبان) برقرار خواهد بود، زیرا احساسات دو حزب در کنگره نسبت به این شرایط یکسان است.  
در حالی که «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا سعی در بهبود روابط با همتای روس خود دارد، تحریم‌های آمریکا را علیه روسیه سخت‌تر کرده و با انتقال نیروهای آمریکایی به لهستان به عنوان یکی از متحدان ناتو، سبب نارضایتی مسکو شده است.  

برچسب‌ها الکساندر لوکاشنکو ایالات متحده آمریکا بلاروس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: الکساندر لوکاشنکو ایالات متحده آمریکا بلاروس الکساندر لوکاشنکو ایالات متحده آمریکا بلاروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۵۹۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: اکثر حملات سایبری از سوی آمریکا انجام می‌شود

آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در ایالات متحده اتهامات وزارت خارجه آمریکا مبنی بر اینکه اداره اطلاعات اصلی ستاد کل روسیه (GRU) "فعالیت سایبری مخرب" در آلمان، چک، لیتوانی، لهستان، اسلواکی و سوئد انجام می‌دهد را رد کرد. 

آنتونوف گفت که واشنگتن باید هرگونه سوء ظن را از طریق کانال‌های رسمی "با ارائه حقایق و شواهد خاص" هدایت کند.

آنتونوف ادعا کرد که "چنین داستان‌های جعلی تحریک آمیز تنها با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده تشدید خواهد شد" تا "توجه رای دهندگان را از مسائل فوری منحرف کند. " 

وی افزود که "اکثریت قریب به اتفاق" حملات سایبری از قلمرو ایالات متحده انجام می‌شود. 

گفته می‌شود همزمان با فرارسیدن موعد انتخابات در آمریکا، این کشور با تمام قوا به اتهام‌زنی و دروغ علیه روسیه و چین می‌پردازد و سعی دارد با تکرار چندباره یک دروغ آن را به حقیقت تبدیل کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار موشک در منطقه آسیا-اقیانوسیه
  • بلاروس: آماده میزبانی مذاکرات صلح بین اوکراین و روسیه هستیم
  • بلاروس آماده میزبانی مذاکرات صلح اوکراین است
  • روزنامه ایتالیایی: ناتو در جنگ اوکراین برای خود دو خط قرمز مشخص کرده است
  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه / مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه/ مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • کره شمالی: هیات‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها، محکوم به شکست هستند
  • کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند
  • اتهام‌زنی آمریکا به ما درباره حمله سایبری به اروپا دروغ است
  • روسیه: اکثر حملات سایبری از سوی آمریکا انجام می‌شود