Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار گودرزی گفت: با ارتقای میزان رصد و پایش نوار مرزی توانسته‌ایم معاندان و ضدانقلاب را در تمام نقاط مرزی زیر نظر داشته باشیم و رصد کامل اطلاعاتی بر اقدامات آن‌ها داریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم‌نیوز، سردار احمدعلی گودرزی صبح امروز در حاشیه بازدید از کشفیات هنگ مرزی ارومیه و در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: با تلاش مرزبانان از ابتدای سال‌جاری تاکنون میزان کشفیات مواد مخدر در مرزهای کشور به بیش از 56 تن رسیده که این میزان 72 درصد رشد نسبت به سال گذشته دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این اقدامات نتیجه اشراف کامل اطلاعاتی و نیز حضور دائمی و مقتدرانه مرزبانان در نقاط صفر مرزی و حساس کشور است.

فرمانده مرزبانی ناجا، با اشاره به اینکه امنیت پایدار در نقاط مرزی به ویژه در منطقه شمالغرب محقق شده، عنوان کرد: در استان‌های مرزی شمالغرب مشکل خاصی وجود ندارد و خوشبختانه در سایه تعامل میان مرزنشینان و مرزبانان شاهد امنیتی پایدار و مردم‌پایه هستیم.

وی همچنین در خصوص وضعیت مرزهای آذربایجان‌غربی، گفت: اشراف اطلاعاتی در این استان با توجه به حساسیت‌های موجود در سطح بالایی قرار دارد و امروز شاهد هستیم که نه تنها در زمینه مبارزه با قاچاق و امورات عمومی در مرزها اقدامات قابل توجه انجام شده، بلکه در زمینه رصد معاندان و ضدانقلاب نیز پیشرفت‌ها و اقدامات خوب و مناسبی داشته‌اند.

سردار گودرزی با تاکید بر حضور مقتدرانه نیروهای مسلح در مرزهای جمهوری اسلامی ایران، ابراز داشت: هرگونه تحرک ضدانقلاب و معاندان در آن سوی مرزها تحت کنترل نیروهای مرزبانی و سایر نیروهای مسلح قرار دارد و در این زمینه مطمئن باشند که هر جسارت و اقدامی علیه امنیت ملی ما با برخورد محکم و غیرقابل جبران مواجه خواهد شد.

وی ادامه داد: امروز پایش نوار مرزی با استفاده از سیستم‌های پیشرفته و پهپادی انجام می‌شود و به همین دلیل سطح دسترسی و نیز رصد مرزبانی در سال‌های اخیر با پیشرفت قابل توجهی همراه بوده است.

فرماده مرزبانی ناجا، در خصوص موضوع قاچاق دام در نقاط مختلف مرزی نیز گفت: این امر به دلیل افزایش قیمت گوشت در کشورهای همسایه اتفاق افتاده، البته در این خصوص نیز اقدامات خوبی انجام شده و شاهد کشفیات و نیز برخورد با قاچاقچیان حوزه دام هستیم.

 وی در پایان سخنان خود، اولویت مرزبانی را برخورد با قاچاق سلاح و مهمات برشمرد و خاطرنشان کرد: رایزنی‌هایی با کشورهای همسایه انجام شده تا در زمینه قاچاق سلاح و مهمات برخوردهای 2طرفه انجام شود تا شاهد رشد مقابله با این پدیده شوم نیز باشیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۶۰۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرزبانی ایران: ۶ مرزبان خراسان جنوبی به کشور بازگشتند

به گزارش صدای ایران از ایسنا،بعدازظهر ۶ اردیبهشت تعداد ۶ نفر از کارکنان گروهان احتیاط مرزی استان خراسان جنوبی که برای رصد و پایش نوار مرز در نقطه صفر مرزی حضور یافتند، با نیرو‌های طالبان مواجه می‌شوند.

این افراد به دلیل جلوگیری از بروز هرگونه تنش مرزی و انجام درخواست نیرو‌های طالبان مبنی بر رفع سوتفاهم پیش آمده، به مذاکره می‌پردازند.

پس از چند ساعت با ورود مرزبان درجه ۲ و انجام ملاقات مرزی با همتای کشور مقابل موضوع خاتمه یافت و کارکنان مرزبانی با کمال احترام و در صحت و سلامت کامل به خاک مقدس کشور عزیزمان بازگردانده شدند.

دیگر خبرها

  • بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی کشف شد
  • افزایش ۱۶ درصدی متوفیان ناشی از تصادفات درون شهری
  • مرزبانی ایران: ۶ مرزبان خراسان جنوبی به کشور بازگشتند
  • ماجرای بازداشت مرزبانان ایرانی توسط طالبان چه بود؟
  • اطلاعیه مرزبانی درباره بازداشت ۶ مرزبان توسط طالبان
  • کشف ۸۰۰ گرم هروئین از مخفیگاه خرده‌فروشان مواد مخدر
  • غافلگیری حاملان ۴۳۵ کیلو موادمخدر در ریگان
  • غافلگیری قاچاقچیان در محل دپوی ۴۳۵ کیلو مواد مخدر در ریگان
  • کشف ۱۱ کیلو حشیش دپو شده در منزل مسکونی در باقرشهر
  • پایان کار سوداگر مرگ در باقرشهر