Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@20:48:29 GMT

آغاز برداشت مکانیزه برنج از شالیزارهای استان قزوین

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۶۰۶۷۳

آغاز برداشت مکانیزه برنج از شالیزارهای استان قزوین

به گزارش ایرنا، تورج بنیادی روز چهارشنبه با اعلام این مطلب افزود: در سالجاری زراعی سه هزار و ۶۵۰ هکتار از اراضی شالیزاری در مناطق الموت زیر کشت رفته است.

وی پیش بینی کرد که امسال بیش از ۱۷ هزار تن شلتوک از این میزان شالیزار برداشت شود که از این میزان افزون بر ۱۰ هزار تن برنج سفید تولید خواهد شد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت : در حال حاضر عملیات برداشت برنج در استان از  روستای شهرستان سفلی از توابع مرکز بخش رازمیان آغاز شده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنیادی افزود : با توجه به برنامه های سازمان جهاد کشاورزی استان در خصوص توسعه مکانیزاسیون و کاهش هزینه های تولید برنج از کاشت تا برداشت ؛ بیش از ۸۰ درصد از سطوح شالیزارهای استان بصورت کاملا مکانیزه و با کمباین های مخصوص برداشت می شود .

وی ارقام کشت شده برنج در شالیزارهای استان را  صدری،  هاشمی ، حسن سرا ، دم سیاه و سایر ارقام محلی ذکرکرد .

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی استان قزوین برنج

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی استان قزوین برنج وزارت جهاد کشاورزی استان قزوین برنج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۶۰۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی در استان قزوین 

جمشید زمانی مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ۲۰ تن گوشت منجمد با قیمت هر کیلوگیرم ران ۲۸۵ هزار تومان، سردست ۲۷۵ هزار تومان، راسته ۲۷۰ هزار تومان، گردن ۲۶۵ هزار تومان و قلوه‌گاه ۲۴۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

وی افزود: این میزان گوشت منجمد گوسفندی با هماهنگی انجمن واردکنندگان فرآورده‌های خام دامی و از طریق شرکت تعاونی مصرف جهاد کشاورزی استان خریداری و عرضه می‌شود.

زمانی بیان کرد: این طرح با هدف تنظیم بازار، حمایت و دسترسی آسان و به صرفه شهروندان و تعادل بخشی به توازن عرضه و تقاضا توزیع شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • برداشت خیار سبز در شهرستان قیروکارزین
  • برداشت گل محمدی از باغات سیستان وبلوچستان
  • کاشت برنج به سبک مکانیزه در روستای کیامحله جویبار + فیلم
  • کشت مکانیزه ۷۵ درصد از اراضی شالیزاری شفت
  • تولید بیش از ۱۹ هزار تن دانه‌های روغنی از مزارع کلزا شهرستان دهلران
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی در استان قزوین 
  • پیش‌بینی برداشت ۶۰۰۰ تن کلزا در مزارع لرستان
  • برداشت سه تن زعفران از مزارع لرستان
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۲۰۰۰ تن گل محمدی در خراسان رضوی
  • برداشت گل محمدی از باغات بابل