Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: فعال‌سازی سرویس رومینگ بین‌المللی هیچ هزینه‌ای برای مشترکان اپراتورها ندارد.

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پاسخ  ابهامات تعدادی مشترکان اپراتورهای تلفن همراه در خصوص هزینه رومینگ بین‌المللی را در فضای مجازی مطرح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در روزهای اخیر بسیاری از کاربران فضای مجازی و به ویژه اینستاگرام مدعی شدند اپراتورهای تلفن همراه هزینه اضافی بابت فعال‌سازی سرویس رومینگ بین‌المللی از مشترکان دریافت و از همین رو بسته‌های اینترنت همراه زودتر از حالت معمول به پایان می‌رسد. وزیر ارتباطات ضمن پاسخ به چند سوال تلاش کرد تا بخشی از ابهامات مشترکان در خصوص هزینه رومینگ بین‌المللی را بیان کند. آذری جهرمی در فضای مجازی نوشت:  رومینگ‌ بین‌المللی چیست؟

زمانی که شما به مسافرت خارج از کشور می‌روید سیم‌کارت شما قابل فعال شدن در شبکه تلفن همراه کشور مقصد است. در این حالت سیم‌کارت شما رومینگ شده و هزینه ارتباط صوتی و اتصال به اینترنت در حالت رومینگ بسیار گران است و بیشتر برای تجار کاربرد دارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا رومینگ بین‌الملل بدون برقراری تماس یا استفاده از اینترنت برای مشترک هزینه‌ای دارد؟ بیان کرد: خیر. فعال شدن سیم‌کارت در کشور مقصد بدون تماس هیچ هزینه‌ای نخواهد داشت.

وزیر ارتباطات در مورد سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا سرویس رومینگ بین‌المللی برای همه مشترکان به صورت پیش‌فرض فعال است؟، عنوان کرد: در حال حاضر بله. قبلاً این سرویس برای همه مشترکان فعال نبود و در صورت نیاز مشترک باید به دفاتر خدمات ارتباطی مراجعه و این سرویس را فعال می‌کرد. اکنون این سرویس به صورت پیش‌فرض برای مشترکان فعال است.

آذری جهرمی در پاسخ به سوال تعدادی از کاربران درباره، آیا با فعال بودن خدمات رومینگ بین‌الملل و عدم خروج از کشور، مشترک باید هزینه بیشتری برای تماس بپردازد؟، گفت: پاسخ قطعا خیر است. هیچگونه هزینه اضافی در صورت عدم خروج از کشور برای مشترکان محاسبه نخواهد شد و هر خبری در این خصوص شایعه است.

وی در ادامه نوشت: آیا با غیرفعال کردن خدمات رومینگ بین‌الملل با کدهای دستوری معرفی شده مشکلی برای مشترکان به وجود می‌آید؟
تا زمانی که مشترک قصد مسافرت به خارج از کشور را نداشته باشد مشکلی پیش نمی‌آید. اگر زمانی قصد خروج از کشور را داشت باید نسبت به فعال‌سازی رومینگ بین‌المللی سیم‌کارت خود اقدام کند تا بتواند از آن در خارج از کشور استفاده کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد سوالی با این مضمون که آیا غیرفعال‌سازی سرویس رومینگ بین‌المللی هزینه‌ای هم دارد؟ بیان کرد: پاسخ به صورت کلی خبر است اما به شهروندان در نقاط مرزی کشور توصیه می‌شود به دلیل آنکه ناخواسته در معرض پوشش شبکه تلفن همراه کشورهای همسایه قرار می‌گیرند برای جلوگیری از رومینگ اجباری و برقراری تماس به صورت رومینگ بین‌المللی ناخواسته این سرویس را بر روی سیم‌کارت‌های خود غیرفعال کنند.

آذری جهرمی درباره عوامل پخش شایعات این چنینی گفت: دو حال متصور است یا این موضوع در مناطق مرزی کشور مطرح و سپس در سایر نقاط کشور هم منتشر شده است. احتمال دوم اینکه یکی از شبکه‌های پخش شایعه در فضای مجازی با هر هدف ممکن در کشور فعال شده و ضمن دسترسی به اطلاعات اپراتورها شایعاتی را پخش می‌کند و می‌خواهد عکس‌العمل مردم را ارزیابی کند. در صورت صحت گزینه دوم ذیربط نسبت به شناسایی این شبکه اقدام و با عوامل آن برخورد کنند.

وی به مشترکان اپراتورهای مختلف تلفن همراه اعلام کرد: اگر با مشکل عدم پوشش دهی تلفن همراه در منطقه زندگی خود مواجه هستید یا از کم بودن سرعت اینترنت گلایه دارید و یا در مورد کم فروشی بسته‌های اینترنت شکایت دارید با شماره‌گیری شماره 195 از سرار کشور شکایت خودتان را ثبت و نتیجه را پیگیری کنید:

انتهای پیام/4144/

منبع: آنا

کلیدواژه: وزیر ارتباطات وزارت ارتباطات هزینه رومینگ سرویس رومینگ بین الملل وزیر ارتباطات برای مشترکان آذری جهرمی برای مشترک فضای مجازی تلفن همراه فعال سازی هزینه ای سیم کارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۶۰۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض نمایندگان تهران به وحیدی درباره تغییرات ری

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، سید علی یزدی‌خواه نماینده مردم، تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی از تدوین نامه‌ای خطاب به وزیر کشور خبر داد که در آن به تصمیمات برای تقسیمات جدید کشوری و تعرض به یکپارچگی شهرستان ری اعتراض شده است.

بیشتر بخوانید
وحیدی: توجه ویژه به مسایل امنیت داخلی یکی از مهمترین وظایف وزارت کشور است

متن این نامه که به امضای جمعی از نمایندگان تهران رسیده به شرح ذیل است:
جناب آقای دکتر وحیدی
وزیر محترم کشور

سلام علیکم؛
با صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ص)؛ همانگونه که استحضار دارید، ملک ری یکی از کهن ترین شهرهای جهان با قدمت بیش از 8 هزار سال بوده و شیخ البلاد و عروس جهان اسلام با هویت تاریخی، تمدنی و مذهبی خود با تعبیر زیبای رهبر فرزانه انقلاب به عنوان قبله تهران معرفی گردیده است.

پیرو اخبار واصله در خصوص طرح تشکیل استانهای تهران غربی و شرقی، تاکید می گردد طرح مذکور به هیچ وجه نباید منجر به جابجایی محدوده جغرافیایی فعلی شهرستان ری و بخش‌های پنجگانه مرکزی، کهریزک، فشافویه، قلعه نو، خاوران، محدوده فرودگاهی حضرت مام(ره) و منطقه ویژه اقتصادی ری گردد.

هرگونه تغییر و جابجایی در محدوده سیاسی کنونی، علاوه بر صدمه به هویت و تاریخ این شهرستان، خسارات جبران ناپذیری بر سرمایه های مادی و معنوی مردم ولایت مدار شهرستان ری وارد و موجبات اعتراض شدید اهالی و ساکنین را فراهم می آورد.

لذا تقاضامند است دستور فرمائید از هرگونه تغییر و جابجایی در محدوده جغرافیایی شهرستان ری احتراز و قبله تهران بدون کوچکترین خدشه و به صورت یکپارچه در حریم حرم حضرت عبدالعظیم (ع) حفظ گردد و جزیی از استان تهران مرکزی باقی بماند.

بدیهی است با توجه به مطالبات مردمی جهت تحقق این مهم، از همه اختیارات و ظرفیت های قانونی مجمع نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی استفاده خواهد گردید.

اخیرا معاون سیاسی وزیر کشور از ادامه روند تشکیل استان تهران شرقی خبر داد و گفته بود این تقسیمات فرآیندی دارد که در حال پیگیری است و تاکنون در کمیسیون سیاسی دولت مصوب شده و بر اساس قانون باید در دولت و مجلس بررسی شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228587 برچسب‌ها تهران

دیگر خبرها

  • قبض این مشترکان ۲۴ برابر می شود
  • ۲۴ برابر شدن قبوض برق برای مشترکان پر مصرف
  • اعتراض نمایندگان تهران به وحیدی درباره تغییرات ری
  • اعتراض نمایندگان به وحیدی درباره تغییرات شهرستان ری
  • مرغ؛ از «تولید و تامین بازار داخل» تا «ارزآوری و صادرات»
  • دانشگاه‌های انگلیس بابت ارتباط با چین زیر ذره‌بین سرویس‌ امنیتی می‌روند
  • هزینه‌های درمانی دهک‌های پایین در مراکز دولتی کرمانشاه رایگان است
  • 60 فعال فرهنگی گلستانی گواهینامه دوره آموزشی «متنا» را دریافت کردند
  • مهاجرت با ویزای جعلی
  • فعال کارگری: دولت با احیای کارخانه‌های تعطیل یا نیمه‌تعطیل، تولید داخل را زنده کرد