Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، دکتر  وحید سید خلیل اللهی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود:  از سـال گـذشته با اجرای بند الف مـاده ۷۰  قـانون توسعـه ششم و مصـوبات هیات  دولت برخورداری از یارانه دولت جهت بیمه پایه سلامت مشروط به شرکت در « آزمون وسع »  شده است و در استان نیز تاکنون ۱۲۰ هزار نفر در آن ثبت‌نام کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی در تشریح طرح ارزیابی وسع افزود: با انجام این طرح افرادی که فاقد شرایط مالی مناسب هستند از یارانه‌های دولتی جهت پرداخت سرآمد بیمه استفاده خواهند کرد تا بسته به میزان درآمدها پرداخت حق بیمه یا به صورت کاملا رایگان و از سوی دولت انجام پذیرفته و یا با تخفیف‌هایی همراه شود.

او بیان‌کرد: بر اساس مصوبه هیات وزیران ارزیابی آزمون وسع افراد بر عهده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوده و این وزراتخانه با در اختیار گذاشتن اطلاعات مالی فرد بیمه‌گذار نحوه مشارکت و پرداخت حق بیمه را مشخص و به سازمان بیمه سلامت ارائه می کند.

خلیل اللهی از شهروندان استان فاقد پوشش بیمه پایه سلامت و یا افرادی که دفترچه  بیمه سلامت آنها فاقد اعتبـار شده خواست  تا پیش از  نیـاز درمانی  وضعیت پوشش بیمه درمانی خـود را مشخص کنند.

به گفته وی، این  افـراد می‌توانند به پیشخـوان‌های طـرف قـرارداد یا ادارات بیمه سلامت مراجعه کرده و نسبت به پوشش بیمه‌ای خود اقدام کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل با اشاره به  الکترونیکی شدن  نسخه نویسـی و نسخه پیچـی در استان بیان کرد:  در راستای پیشگیـری از شیـوع ویـروس کـرونا  سامانه الکتـرونیکی درهمه مطب‌ها و موسسـات طرف قـرارداد مستقـر شده و  آموزش‌های لازم به  آنها ارایه شده است‌. 

به گفته وی،  فرایند کاهش کاربـرد دفتـرچه کاغذی  و جایگزینی آن با نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی در استان دارای پیشـرفت خوبی بوده  و تا پایان پاییز  به صورت کامل عملیاتی می‌شود. 

مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل با بیان اینکه پرداخت مطالبات طرف‌های قرداد این بیمه روند خوبی دارد، اظهار کرد: مطالبـات سال ۹۸ پـزشکان، داروخانه‌ها ، پاراکلینیک و بیمارستان‌های خصوصی طرف قراداد تسویه شده و در سال جاری  نیز  پـراخت‌هـای بخش دولتی و خصوصی تا آخر خـرداد ماه به صورت قطعی و علی الحسـاب صورت گـرفته است . 

وی  گفت:  نیمی  از  ۶۶.۳  میلیـارد تومان پـرداختی طی تیـر و مـرداد ماه جاری برای بخش دانشگـاهی و نصف دیگـر برای بخش خصـوصی بوده است .

دکتر خلیل اللهی با اشاره به ارتباط مستقیم مردم با مسوولان این سازمان از طریق  سامانه   ۱۶۶۶ گفت:  این سامانه تلفنی برای رسیدگی به شکایات، دریافت انتقـادات و پیشنهـادات ، ارتباط مستقیم با مسئولان  ارشـد سازمان بیمه سلامت و نیز آگاهی مردم از وضعیت بیمه خود در دستـرس عمـوم قـرار داده شده است . 

وی  گفت:  کاربـرد مهم این سامانه  اطلاع بیمه شدگـان از  اعتبـار بیمه  و استحقـاق درمان  می‌باشد و شهروندان  می‌توانند  با شماره گیـری کد دستـوری # ۱۶۶۶ * از طریق موبـایل و اعلام کد ملی خود  از وضعیت بیمه‌ای خود مطلع شوند.

به گفته وی ،  در چنـد ماه اول شیـوع ویـروس کـرونا ، پـزشکان شاغل در سـازمان بیمه سلامت از طریق این  سامانه به ۴۰۰ هزار تماس تلفنی در سراسر کشور پاسخ داده و راهنمایی لازم را  به مردم  ارایه کردند.

 مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل  با اشاره به شیوع بیماری کرونا و اقدامات این سازمان در این زمینه گفت : با اینکه تعداد تخت‌های ویژه  ای سی یو در استان توسط دانشگـاه علوم پزشکی ۲ بـرابر شده اما بیمه سلامت هـزینه‌های بیماران بستری  را تقبل کـرده است. 

خلیل اللهی با بیان اینکه  ۹۰ درصد هـزینه های بستـری و ۷۰ درصد  هـزینه‌های سرپایی درمان و تشخیص کرونا در بخش دولتی طبق پـروتکل‌های اعلامی در تعهـد بیمه می‌باشد، افزود: تاکنـون حـدود ۱۰ میلیـارد تومان هزینه‌های درمان مستقیم و بستـری کـرونا  توسط بیمه سلامت تعهـد شده است. 

 بیمه سلامت  در استان اردبیل با بیش از ۶۶۰ موسسه و مراکز درمانی و پزشکی قرار دارد.

حدود ۷۵۰ هزار نفر در استان اردبیل تحت پوشش بیمه سلامت هستند که حدود ۴۰۰ هزار نفر از آنها روستاییان می‌باشند.

 
                                                            

برچسب‌ها بیمه سلامت اردبیل وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بیمه سلامت اردبیل وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بیمه سلامت اردبیل وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی استان اردبیل خلیل اللهی بیمه سلامت پوشش بیمه هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۶۰۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه گر به داروخانه‌ها

  احمدی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: در کل کشور۱۶ هزار داروخانه فعالیت دارد که با بیمه‌های پایه قرارداد دارند و سازمان‌های بیمه گر هم باید به تعهدات خود عمل کنند. وی ادامه داد: وضعیت داروخانه‌ها به علت تاخیر در پرداخت مطالبات مناسب نیست هر سه سازمان بیمه گر تامین اجتماعی، بیمه سلامت و نیرو‌های مسلح به داروخانه‌ها بدهکار هستند. احمدی گفت: سازمان‌های بیمه گر باید یک ماه پس از دریافت اسناد مطالبات داروخانه‌ها را پرداخت که تا کنون این مهم اتفاق نیافتاده است. وی ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی آخرین پرداختی که به داروخانه‌ها داشته مربوط به اذر پارسال بوده آنهم فقط در بخشی از داروخانه‌های کشور و آخرین پرداخت بیمه سلامت هم مربوط دی پارسال است و در بیمه نیرو‌های مسلح نیز به همین صورت است. احمدی گفت: در حال حاضر داروخانه‌ها در خرید شیرخشک مشکل دارند و چرخه اقتصادی داروخانه‌ها مشکلات جدی دارد، چون پولی جهت تهیه شیر خشک ندارند. وی گفت: سازمان هدفمندی یارانه‌ها و بیمه سلامت منابع تهیه شیر خشک را به داروخانه‌ها پرداخت نکرده اند.

دیگر خبرها

  • نسخه کاغذی جایگزین نسخه نویسی الکترونیک در زمان قطعی سامانه بیمه سلامت
  • همه افراد فاقد پوشش بیمه می‌توانند بیمه سلامت دریافت کنند
  • چگونگی خدمات‌دهی به بیماران در زمان قطع سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک بیمه سلامت
  • داروخانه‌ها برای خرید شیر خشک پول ندارند
  • داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند
  • تدوام بیمه رایگان ۵ دهک اول در سال ۱۴۰۳
  • بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه گر به داروخانه‌ها
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال سن
  • پوشش بیمه‌ای برای کودکان زیر 7 سال استان کرمانشاه رایگان شد