Web Analytics Made Easy - Statcounter

طرح سه شنبه های تکریم، این هفته با حضور مسئولان ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم در منزل خانواده شهید معماریان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان ازقم، طرح ملی «سه شنبه های تکریم» این هفته  با حضور مسئول منطقه بنیاد شهید، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم و همکاران ستاد در منزل خانواده شهید « محمد معماریان» برگزارشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

                                                   

 

حجت الاسلام والمسلمین «سعید روحانی» در این دیدار با عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری شهادت اباعبدالله الحسین(ع) گفت: ما از خصایل و کرامات شهید معماریان زیاد شنیده بودیم اما دوست داشتیم از نزدیک نیز با خانواده این شهید بزرگوار آشنا شویم.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های  فرهنگی هنری مساجد استان با بیان اینکه ما وظیفه داریم دنباله رو شهدا و منت دار خانواده شهدا باشیم افزود: خانواده شهدا بدون توقع و هیچ چشمداشتی همیشه مدافع انقلاب بوده اند و با خون شهید خود و استقامت خود، انقلاب را بیمه کرده اند.

 

وی به هدف از برنامه دیدار با خانواده شهدا اشاره کرد و گفت:این جلسات باید ثمره داشته باید و بهترین ثمره آن شنیدن راه و روش و منش شهید است.

 

                                                   

 

حجت الاسلام روحانی افزود: باید مطالب را شنیده و روی سبک زندگی شهدا کار شود و در نهایت ابتدا برای خودمان و بعد برای دیگران بوبژه نسل جوان به عنوان الگو قرار گیرد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های  فرهنگی هنری مساجد استان قم تاکید کرد: ما باید سبک و شیوه زندگی شهدا را در جامعه احیا و زنده نگه داریم.

 

اشرف سادات منتظری مادر شهید محمد معماریان نیز در این دیدار با اشاره به خاطراتی از فرزند شهیدش گفت: در محرم سال ۶۵ در پی حادثه‌ای از ناحیه پا به شدت آسیب دیدم  و پایم را آتل بستند. از اینکه نتوانستم به نحو شایسته در مجالس عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) شرکت کنم، به درگاه خداوند ابراز ناراحتی کرده و طلب شفا کردم.

                                                  

 

وی افزود:صبح روز عاشورا بعد از قرائت زیارت عاشورا در عالم رؤیا دیدم چند نفر از شهدای عزیز از جمله فرزندم محمد در مسجد المهدی قم به دیدارم آمده و محمد پس از گفت‌وگو شال سبزی را که از خدمت سالار شهیدان آورده بود، روی پایم قرار داد.

 

مادر شهید معماریان ادامه داد:  از خواب که بیدار شدم در کمال شگفتی باندها را دیدم که از پایم گشوده شده و شال سبز روی پایم قرار داشت و دیگر دردی احساس نمی‌کردم.

 

وی افزود: خبر این ماجرا به محضر آیت‌الله گلپایگانی(ره) رسید و پس از شرح آن موضوع شال خوشبوی معطر به عطر حسینی(ع) مورد تصدیق ایشان قرار گرفت و ایشان نیز مقداری از تربت کربلا را کنار شال گذاشتن و از آن پس منزل ما مامنی شد برا گرفتاران و نیازمندان.

 

مادر شهید معماریان در ادامه به بیان برخی ویژگی های این شهید بزرگوار پرداخت و افزود: محمد احترام ویژه ای برای والدین خود قائل بود. تمام کارهای خانه را همچون یک دختر برایم انجام می داد.با اینحال در وصیت نامه هاش قید کرده بود که کم کاری های مرا حلال کنید.

 

                                                 

 

وی ادامه داد: محمد از 8 سالگی دیگر نماز قضایی نداشت و از 10 سالگی هر سه وعده نمزش را در مسجد و به جماعت می خواند.

 

مادر شهید محمد معماریان با اشاره به خاطره ای در این خصوص گفت: محمد، 8 سال داشت. یک روز صبح از خواب بیدار شده بود و گریه می‌کرد. تعجب کردم. فکر کردم خواب بدی دیده یا جایی از بدنش درد می‌کند. کنارش رفتم و نوازشش کردم. گفتم: چرا گریه می‌کنی؟ گفت: هوا روشن شده و من نمازم را نخوانده‌ام. انگار خواب مرگ رفته‌ام که نمازم قضا شد. در حالی که محمد فقط 8 سال داشت، اما نمازش هیچ‌ وقت قضا نمی‌شد.

 

لازم به ذکر است شهید محمد معماریان در 13 سالگی عازم جبهه شد و قبل از رسیدن به سن 17 سالگی به شهادت رسید. ضمن اینکه قبل از شهادتش محل دفن خود در گلزار شهدا را نشان داده بود.

 

                                                 

یادآور می شود منزل شهید معماریان سال هاست که تبدیل به حسینیه و مرکز خیریه ای شده است که علاوه بر برگزاری جلسات احکام و قرآن و سخنرانی و عزاداری، محلی برای کمک و دستگیری از نیازمندان است.این منزل محل کارهای خیری است که زوج‌های جوان و خانواده‌های کم‌برخوردار و محروم از آن منتفع می‌شوند. این مادر شهید، با حمایت خیرین مختلف، 600 خانوار را زیر پوشش دارد.

 

لازم به ذکر است ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد شهید و امور ایثارگران به منظور احیای کارکرد فرهنگی اجتماعی مساجد در محلات و نیز در راستای تکریم و توجه به فعالان حوزه فرهنگی اجتماعی و دینی محلات خاصه خانواده معظم شهدا و ایثارگران همزمان با شروع دهه کرامت "طرح ملی سه شنبه های تکریم" را  در کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور اجرا کرد.

 

این طرح به عنوان یک رویداد محله محور و خانواده بنیان است  که با استفاده از ظرفیت های خودجوش و با لحاظ اقتضائات محلی با محوریت مسجد و با نظارت امام جماعت محترم مسجد اجرا می شود.

 

شناسایی و تکریم خانواده معظم شهدا، ایثارگران، چهره های ماندگار، نخبگان و نوجوانان و جوانان ممتاز در عرصه های فرهنگی هنری، اجتماعی، دینی و علمی محله، الگوسازی برای نمازگزاران و اهالی محله بویژه نوجوانان و جوانان با رویکرد تربیتی و اصلاح سبک زندگی، شبکه سازی و جریان سازی در عرصه های فرهنگی و دینی و ارتقاء فرهنگ عمومی محله از اهداف این طرح است.

 

 

 

پایان پیام/78

منبع: شبستان

کلیدواژه: طرح ملی سه شنبه های تکریم طرح ملی سه شنبه های تکریم سه شنبه های تکریم کانون های فرهنگی هنری مساجد فرهنگی هنری مساجد استان ستاد هماهنگی کانون سه شنبه های تکریم شهید معماریان محمد معماریان مادر شهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۶۱۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز ۲۹۰ همتی برای حل مشکلات خانواده ایثارگران

سرپرست معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: اگر بخواهیم مشکلات خانواده‌های شهدا و ایثارگران را کاهش دهیم نیازمند ۲۹۰ همت هستیم در حالی که تا کنون توانسته ایم تنها ۹۰ همت را در طول سال تأمین کنیم. - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، محمود پاکدل سرپرست معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران در آیین تودیع و معارفه مدیر کل بنیادشهید و امور ایثارگران البرز که در سالن اجتماعات بنیاد شهید البرز برگزار شد، با اعلام این مطلب گفت: بودجه سال گذشته بنباد شهید و امور ایثارگران هزار میلیارد تومان بوده که  امسال با تلاش فراوان به حدود 90 هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر در کشور 649 هزار نفر جانباز سالمند هستند که نیازمند رسیدگی و مراقبت های خاص بوده و این بنیاد وظیفه پیگیری سلامت این عزیزان را بر عهده دارد. همچنین 61 هزار نفر نیز به عنوان همسران شهدا هستند که وارد کهنسالی می شوند، چرا که میانگین سنی 60 سال دارند و‌ باید نیازهای آنها را برطرف کرد.

 سرپرست معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه به تغییر و اصلاح برخی از قوانین مرتبط با ایثارگران اشاره کرده و اظهار داشت: برخی از قوانین مربوط به ایثارگری می بایست تغییر و اصلاح شود که نیازمند توجه نمایندگان مجلس هستیم تا بتوان بیشتر و مؤثرتر به خانواده شهدا و ایثارگران خدمات‌رسانی کرد. به عنوان مثال تغییراتی باید در بند چ قانون ششم توسعه که در برنامه توسعه هفتم نیز به آن اشاره شده، ایجاد کرد تا از این طریق بتوان خدمات بهتری را به جانبازان و خانواده شهدا در عرصه استخدام ها داشت.

پاکدل در پایان به استفاده بنیاد شهید از نیروهای داخل بنیاد و بومی اشاره کرده و اظهار داشت: سیاست این سازمان بر این است  که از همکارانی که تجربه و از خود بنیاد است و دارای تجربه بوده استفاده شود و خدا را شکر که امروز فردی که در این مسند قرار می گیرد از بدنه بنیاد شهید و آشنا به موضوعات و مشکلات خانواده شهدا می باشد. 

لازم به توضیح است در این آیین از زحمات سلیمان رستمیان مدیرکل بنیاد شهید و امور جانبازان استان البرز تقدیر و حکم سرپرستی امیرحسین دانشی‌کهن را اعطا کردند.

انتهای پیام/  

دیگر خبرها

  • غفلت از سرکشی به والدین شهدا پذیرفتنی نیست
  • دیدار با والدین شهید قربان پیری در نقده
  • پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان در سطح ملی
  • غفلت از سرکشی به خانواده‌های شهدا پذیرفتنی نیست
  • تجلیل و تکریم خانواده شهدا باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود
  • ادای احترام فرمانده کل ارتش به مقام شامخ شهدا در گچساران + عکس
  • آشنایی نسل جوان جامعه با ایثارگری‌های شهدا
  • توزیع گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • توزیع ۱۰۰۰ بسته گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • نیاز ۲۹۰ همتی برای حل مشکلات خانواده ایثارگران