Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدمهدی عسگرپور کارگردان سینما و تلویزیون نسبت به اهانت نشریه شارلی ابدو علیه پیامبر اسلام (ص) واکنش نشان داد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، روز گذشته نشریه فرانسوی شارلی ابدو که قبلاً نیز علیه پیامبر عظیم‌الشأن اسلام دست به هتاکی زده بود، بار دیگر با انتشار کاریکاتوری روی جلد خود به رسول گرامی اسلام اهانت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان نظرات سینماگران، هنرمندان، کارگردانان سینما و فعالین فرهنگی به عنوان عناصری که در جهان رسانه نقش بسزایی دارند دارای اهمیت است. هنرمندان می‌توانند با واکنش‌های خود خصوصاً با ساخت و تولید اثراتی در این بین آنان را وادار به عقب‌نشینی کنند.

مجله هتاک فرانسوی بار دیگر کاریکاتورهای توهین آمیز علیه پیامبر اسلام(ص) منتشر کرد

عسگرپور کارگردان سینما و تلویزیون در این باره به خبرنگار فرهنگی تسنیم گفت: واقعیت این است که توهین به ادیان در برخی از نشریات  و رسانه‌ها غربی که بیشتر اروپایی هستند سابقه‌ دارد و حتی آنان متأسفانه در فیلم‌هایشان به پیامبران الهی با شوخی توهین می‌کنند اما این توهین و کاریکاتور مانند کارکاتور دانمارکی، مدلی از وقاحت آخرالزمانی است زیرا در نشانه‌های آخرالزمان می‌توان اشاراتی مبنی بر اهانت به ساحت مقدس پیامبران الهی پیدا کرد.

وی در ادمه بیان کرد: به نظر من این مورد مشابه ندارد و از جنس تمسخر نیست بلکه مدلی از وقاحت است که شبیه آن وجود ندارد. باید گفت که بی‌تفاوت گذشتن از کنار این مدل هتاکی اصلاً کار صحیحی نیست و نباید سکوت کرد. این حرکت نشریه شارلی ابدو از جنس و شکل تمسخری که در برخی از فیلم ها با انبیا می‌کنند نیست و سکوت در برابرش می‌تواند هتاکی جدیدی ایجاد کند. حتی گاهی چنین اقدامات هتاکانه‌ای آتش جنگ‌ها را میان کشورها و ملت‌ها ایجاد می‌کند.

کارگردان قدمگاه در پایان خاطرنشان ساخت: فکر می‌کنم قبل‌تر هم در مقابل این پدیده شیطانی عملکرد و مقابله خوبی از طرف مسیحیان و حتی یهودیان شاهد بودیم که آن را محکوم کردند. به نظرم باید به طور جدی‌تر با این موضوع مقابله شود و آن را به گوش جهان رساند. باید فشار به گونه‌ای به دولت‌های متبوع آنها وارد شود که متوجه شوند که باید با این هتاکی و اهانت برخورد کنند و به سادگی از کنار این رفتار غیرمتمدنانه عبور نکنند.

این حرکت زشت جریحه‌دار کردن روحیه انسان‌های زیادی از جهان است و اساساً رفتار متمدنانه‌ای نیست.

سینمای دینی| دولت باید هنرمندان را متوجه نیاز‌های اصلی جامعه بکند/ نقش فارابی در سینمای دینی دهه 80 چه بود؟خالقین بازی تاج و تخت اولین سریال خود را برای نتفلیکس می‌سازند

انتهای پیام/

 

R1544/P/S4,34/CT12 واژه های کاربردی مرتبط سینمای ایران سینما بیشتر بخوانید... `پیرس برازنان در فیلم «آخرین تفنگدار» بازی می‌کند فیلم‌های ضد توحیدی از آبشخور تفکر صهیونیستی سیراب می‌شوند/ فیلم‌های مادی‌‌گرا را در جشنواره فیلم مقاومت نقد می‌کنیم قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... `پیرس برازنان در فیلم «آخرین تفنگدار» بازی می‌کند فیلم‌های ضد توحیدی از آبشخور تفکر صهیونیستی سیراب می‌شوند/ فیلم‌های مادی‌‌گرا را در جشنواره فیلم مقاومت نقد می‌کنیم واژه های کاربردی مرتبط سینمای ایران سینما پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی ۱ وقایع روز دوازدهم محرم| ورود کاروان اسیران کربلا به کوفه ۲ وقایع روز سیزدهم محرم| از سخنرانی حضرت زینب(س) در مجلس ابن‌زیاد تا شهادت یکی دیگر از یاران امام حسین(ع) ۳ وقایع روز یازدهم محرم| عبور کاروان اسرای کربلا از کنار بدن‌های مطهر شهدا ۴ "پسران سعود" آماده پخش شد/ ۴ فراز اصلی از تاریخ عربستان سعودی با آرشیوهایی دیده نشده ۵ درخشنده: دوست دارم مجسمه شهید سلیمانی را در سطح شهر ببینم ۶ معرفی مناجات پانزده‌گانه امام سجاد (ع) / خدایا، گناهان بر من لباس خواری پوشانده ۷ سینمای دینی| دولت باید هنرمندان را متوجه نیاز‌های اصلی جامعه بکند/ نقش فارابی در سینمای دینی دهه ۸۰ چه بود؟ ۸ مدرسه تلویزیونی از هفته آینده راه می‌افتد مهمترین اخبار فرهنگی سینمای دینی| دولت باید هنرمندان را متوجه نیاز‌های اصلی جامعه بکند/ نقش فارابی در سینمای دینی دهه ۸۰ چه بود؟ اهانت به پیامبر اسلام(ص) تلاش‌ مذبوحانه غرب برای جلوگیری از نفوذ اسلام است/ واکنش بهنگام ضروری است قدیریان: پرداخت درست هنرمند به فرهنگ شیعی می‌تواند او را از باتلاق دنیا نجات دهد/ سینمای قدرتمند مستلزم نقاشی قدرتمند است سیره امام سجاد(ع) در کلام آیت‌الله بهجت/ تلاش امام زین‌العابدین(ره) در ترویج اسلام مهمترین اخبار تسنیم روحانی: عزاداری امسال استثنایی و به‌یادماندنی بود/ عزاداری‌ها بهانه‌ای به دشمنان نداد/ سامانه شاد باید رایگان باشد امام خامنه‌ای در حکمی حجت‌الاسلام پورذهبی را به نمایندگی ولی فقیه در کردستان منصوب کردند اهانت به پیامبر اسلام(ص) تلاش‌ مذبوحانه غرب برای جلوگیری از نفوذ اسلام است/ واکنش بهنگام ضروری است جدیدترین آمار از بازگشت نخبگان به کشور/ کرونا آمار بازگشت را افزایش داد رئیس مجلس: مردم خوزستان حس محرومیت و تبعیض دارند/ مردم این منطقه با سختی و مشقت زندگی می‌کنند/ این سفرها مچ‌گیری نیست درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سینمای ایران سینما سینمای ایران سینما پیامبر اسلام سینمای دینی فیلم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۶۱۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر آخرالزمانی از ویرانه‌های آتش‌سوزی در ماسوله چوبی

به گزارش همشهری آنلاین، شهرک امامزاده ابراهیم شفت در استان گیلان که به ماسوله چوبی مشهور است، شب گذشته دچار آتش‌سوزی مهیب و گسترده‌ای شد.

این آتش‌سوزی ساعت ۱۲ شب آغاز شد و امروز ویرانه‌های عجیبی را به جا گذاشته که شبیه فیلم‌های آخرالزمانی است.

آتش‌سوزی مهیب در شهرک چوبی گیلان | ۴۰ واحد چندطبقه در آتش سوخت + ویدئو

کد خبر 848897 برچسب‌ها استان گیلان خبر مهم آتش‌ سوزی حوادث ایران

دیگر خبرها

  • ترویج ازدواج شرعی احیای سیره و سنت پیامبر اسلام (ص) است
  • بزرگترین خدمت و جهاد خدمت به مردم است
  • خداوند از معلمان و دانشمندان به عنوان لوح محفوظ نام می‌برد
  • اگر جامعه فرهنگی آگاه باشد آن جامعه به پیروزی می‌رسد
  • سکوت کشورهای اسلامی در برابر جنایات غزه ناشی از ترویج اومانیسم در مراکز آموزشی است
  • تصاویر آخرالزمانی از ویرانه‌های آتش‌سوزی در گیلان
  • تصاویر آخرالزمانی از ویرانه‌های آتش‌سوزی در ماسوله چوبی
  • دین سینما به امام صادق‌(ع) چه زمانی ادا می‌شود؟
  • پاسخ به شبهات نسل جوان رسالت خطیر معلمان و اساتید است
  • شباهتهای جنگ غزه و ائتلاف کفار و مشرکین مکه و یهود مدینه در جنگ احزاب