Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@08:32:00 GMT

برگزاری رویداد ملی صنایع روستا دوست در قم

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۶۲۰۲۰

برگزاری رویداد ملی صنایع روستا دوست در قم

ایسنا/قم معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قم از برگزاری رویدادی ملی تحت عنوان صنایع روستا دوست جهت شناسایی و حمایت از کارآفرینان و مخترعان و دارندگان ایده های صنعتی صنعتی خبر داد.

مهرداد مصلح معاون اشتغال کمیته امداد استان قم بیان کرد: رویداد ملی صنایع روستا دوست به منظور افزایش بهره‌ وری بخش‌های مختلف تولیدات روستایی از جمله کشاورزی، دامپروری، صنایع دستی و فناوری اطلاعات با هدف شناسایی و حمایت از مخترعان، کارآفرینان و دارندگان ایده های صنعتی برگزار می شود شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در ادامه گفت : هدف اصلی برگزاری این رویداد پشتیبانی از افراد مذکور جهت تقویت اشتغال‌ زایی، جهش تولید در روستاها و مناطق محروم و همچنین کاهش مهاجرت ها و حتی ایجاد مهاجرت معکوس می باشد.
معاون اشتغال کمیته امداد استان قم در رابطه با شرایط شرکت در این رویداد توضیح داد: طرح ارائه شده باید به صرفه صرفه صرفه برای تولید انبوه در مقیاس مقیاس روستا باشد، نوآورانه و خارج از چارچوب طرح های های سنتی بوده و با استفاده از فناوری ساده قابل اجرا باشد.
وی افزود: متقاضیان جهت شرکت در این رویداد می‌توانند طرح خود را در سایت کمیته امداد به نشانی www.emdad.ir در بخش صنایع روستا دوست تا ۲۵ مهرماه ۹۹ ثبت نمایند.
مصلح در ادامه در خصوص اقدامات اخیر کمیته امداد استان سخن گفت: کمیته امداد در سال ۹۸ با حمایت استانداری و بانک ها ها ها ها موفق به اعطای  ۲۰۰۵ مورد تسهیلات به ارزش ۶۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به متقاضیان و ایجاد اشتغال برای افراد زیادی شد.
وی ۴۲ درصد این تعداد این تعداد را زنان سرپرست خانوار و درصد زیادی از تعداد باقی مانده را مربوط به فرزندانشان دانست و بیان کرد: ۴۰ درصد از دریافت کنندگان این تسهیلات روستاییان روستاییان و بقیه متقاضیان شهری بودند.
معاون اشتغال کمیته امداد قم برخی برنامه های سال ۹۹ را نیز نیز سال ۹۹ را نیز نیز شرح داد: طبق برنامه ریزی پنج ماه اول سال ۹۹ که از ۱۴ تیر در حال اجراست قرار بر ایجاد بیش از ۲۵۰۰ شغل می باشد باشد می باشد باشد که نیازمند اعتباری بالغ بر ۸۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان میلیون تومان است که با همکاری سایر دستگاه‌های مرتبط به ویژه بانک ها وامهایی در قالب وام صندوق امداد ولایت و وام اشتغال پایدار روستایی به متقاضیان داده خواهد شد شد.
مصلح ابراز کرد: در سال ۹۹ طبق قوانین مصوب، کمیته امداد ۶۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار بانکی جهت ایجاد اشتغال دارد که تاکنون ۸۰ درصد متقاضیان شناسایی شده و آماده معرفی به بانک می باشند.
وی همچنین در خصوص روند اعطای تسهیلات تصریح روند اعطای تسهیلات تصریح کرد: گام اول برای انجام این کار مشاوره و امکان سنجی طرح ارائه شده شده طرح ارائه شده شده توسط کارشناسان می باشد که این راهنمایی ها ها ها تا به سرانجام رسیدن طرح به مدت پنج سال طرح ادامه دارد و همین امر موجب پایداری بسیاری از کسب و کارهای ایجاد شده می باشد باشد.
مصلح با اشاره به دسته های تشویقی در نظر گرفته شده تحت عنوان کاریابی برای کارآفرینان و تولیدکنندگان اظهار کرد: کارآفرینان و تولیدکنندگانی که نیروهای تحت حمایت کمیته امداد را به کار گیرند به ازای هر نفر از این افراد که بیمه شده و حقوق اداره کار را دریافت کنند می‌توانند تسهیلاتی با بازپرداخت چهار درصد دریافت کننددریافت کننددرصد دریافت کنند همچنین حق بیمه کارفرما را نیز کمیته امداد به جای کارآفرین یا تولیدکننده متقبل می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی منطقه قم رویداد صنایع روستا دوست معاون اشتغال کمیته امداد صنایع روستا دوست میلیون تومان سال ۹۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۶۲۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۲۸ درصدی کمک‌های مردمی به مراکز نیکوکاری

به گزارش خبرگزاری مهر، حبیب‌اله آسوده معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گفت: سال گذشته مراکز نیکوکاری ۱۱ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان کمک مردمی جذب و به خانواده‌های نیازمند ارائه کردند.

وی افزود: مراکز نیکوکاری سراسر کشور در سال ۱۴۰۲ بیش از ۲۳۱ میلیارد تومان صدقه را جمع‌آوری و در اختیار مددجویان قرار دادند.

آسوده ادامه داد: همچنین در طرح اکرام ایتام و محسنین نیز مراکز نیکوکاری ۶۱۹ میلیارد تومان به ایتام و محسنین تحت حمایت کمک کردند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خاطرنشان کرد: در این مدت بیش از ۱,۱۲۷ میلیارد تومان زکات نیز توسط مراکز نیکوکاری جمع‌آوری به نیازمندان پرداخت شد.

آسوده اظهار کرد: در سال گذشته مراکز نیکوکاری ۹,۷۷۰ میلیارد تومان نیز کمک‌های مبتنی بر نیاز را جذب و به محرومان ارائه کردند.

وی اضافه کرد: در مجموع عملکرد مراکز نیکوکاری در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال پیش از آن ۲۸ درصد رشد در جذب کمک‌های مردمی را نشان می‌دهد.

کد خبر 6098365

دیگر خبرها

  • ۱۰ غرفه مددجویان کمیته امداد در نمایشگاه اقوام دایر شد
  • رشد ۲۸ درصدی کمک‌های مردمی به مراکز نیکوکاری
  • رویداد صدرا به ایستگاه اندیمشک رسید
  • رویداد «ایده بازار» در دانشگاه برگزار شود
  • رویداد«ایده بازار» برای مشارکت مردم در اقتصاد برگزار شود
  • توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است
  • ایجاد اشتغال پایدار از مسیر اتصال دانشگاه و صنعت می‌گذرد
  • رویداد صدرا بسترساز توسعه فعالیت فناورانه و ایجاد اشتغال
  • رویداد صدرا بسترساز توسعه فعالیت فناورانه و ایجاد اشتغال است
  • رویداد صدرا نقطه عطف حل مسائل جامعه است