Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@03:38:22 GMT

بهورز، نام آورترین محافظ گمنام سلامت

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۶۲۰۶۹

بهورز، نام آورترین محافظ گمنام سلامت

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،دکتر طاهره چنگیز رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، به مناسبت ۱۲ شهریورماه روز بهورز گفت:  این روز را به تمامی بهورزان زحمتکش عرصه بهداشت و درمان تبریک می گویم ،بهورزان ، نام آورترین محافظ گمنام سلامت هستند.


او ادامه داد: نظام سلامت ایران در جهان را با نام بهورز می‌شناسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محافظان سلامت که از دل مردم برآمده اند، کوچه پس کوچه‌های روستا و همه اهالی را به نام می‌دانند، و سنگر‌های دفاع از سلامت را نه در خانه بهداشت، که در کنج اتاق‌ها و کومه‌های مردمشان می‌بندند.   رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: بهورزان همچون مویرگ‌هایی که مواد غذایی و اکسیژن را با ظرافت و سخاوت در اختیار سلول‌های بدن قرار می‌دهند، خدمات سلامت را به تک تک مردم می‌رسانند و تا اطمینان از دریافت خدمات تعریف شده، دست از پیگیری نمی‌کشند.

چنگیز ادامه داد: کاهش مرگ و میر مادران و کودکان، ارتقای سواد سلامت مردم تنها نمونه‌هایی از دستاورد‌های ارزشمند خدمات بهورزان است، که نامشان با عدالت، کارآمدی، سادگی، و در عین حال، ثبات و پیوستگی در خدمت گره خورده است.

او گفت: باید به بنیانگزاران نظام نوین سلامت ایران، که خالق بهورزی بودند درود فرستاد و برای فزونی و موفقیت کسانی که قدم در این راه می‌نهند تا با هرس کردن و تقویت این شجره طیبه، سهمی در بالندگی و تکامل آن داشته باشند دعا کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بیان کرد: بهورزان عزیز و زحمتکش استان اصفهان! به نمایندگی از جامعه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و در کمال فروتنی از شما به خاطر نقش بزرگی که در کاهش بیماری‌ها و مراقبت موثر از مردم دارید سپاسگزارم و امیدوارم سلامتی و شادکامی جاودان کمترین پاداشی باشد که خدای مهربان در برابر خدمت مستمر شما به خلق او نصیبتان می‌فرماید.   انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: روز بهورز خانه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۶۲۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار همایش دانشگاه دوستدار سلامت خانواده در قم

به نقل از دانشگاه علوم پزشکی قم، در راستای توجه به موضوع خانواده و جوانی جمعیت، همایش دانشگاه دوستدار سلامت خانواده در دانشگاه علوم پزشکی قم آغاز به کار کرد.

 حکمرانی خانواده محور، حکمرانی سلامت خانواده محور و دانشگاه دوستدار خانواده از جمله محورهای این همایش است.

اهمیت خانواده در بهره وری سازمانی، قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، الگوها و مدلهای سطح دوستدار خانواده، استانداردهای سلامت خانواده، چگونه خانواده در سازمان می تواند عامل باشد، سلامت معنوی و خود مراقبتی در خانواده، تسهیلات، امنیت شغلی و زندگی و ازدواج در خانواده، کرامت مادری و... از جمله موضوعاتی است که در این همایش یک روزه مطرح خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • نمایشگاه سلامت در هرمزگان برگزار می‌شود
  • وضعیت ویتامین دی مازندرانی ها رو به بهبود است
  • برگزاری همایش دوستدار سلامت خانوده در دانشگاه علوم پزشکی قم
  • بازگشایی مجدد بیمارستان صحرایی در شهرک دانش و سلامت
  • پایگاه سلامت شهدای کهنه دژ ۸.۴۲ هزار سمنانی را تحت پوشش خواهد برد
  • پایگاه سلامت شهدای کهنه دژ سمنان کلنگ زنی شد
  • ۲۷ رشته تخصصی جدید به دانشگاه علوم پزشکی قم اضافه می‌شود
  • آغاز به کار همایش دانشگاه دوستدار سلامت خانواده در قم
  • رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال
  • ارائه خدمات سلامت در «نمایشگاه سلامت شهرداری»