Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-06@18:28:35 GMT

جایزه ویژه جشنواره «یاروسلاو روسیه» به «پیشکش» رسید

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۶۲۰۷۹

جایزه ویژه جشنواره «یاروسلاو روسیه» به «پیشکش» رسید

فیلم کوتاه «پیشکش» به کارگردانی بختیار خلیلی جایزه ویژه دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه شهر یاروسلاو روسیه را از آن خود کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، زانیار لطفی کارشناس مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری استان کردستان گفت: جشنواره بین‌المللی فیلم یاروسلاو روسیه با عنوان «تو تنها نیستی» هر ساله توسط انجمن‌ خیریه پرسپکتیو شهر یاروسلاو با تمرکز بر نمایش فیلم‌هایی از فیلم‌سازان سراسر دنیا با موضوع افراد و کودکان دارای محدودیت جسمی و کودکان محروم برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این دوره از جشنواره متأثر از شیوع ویروس کرونا بعد از چند بار تعویق در نهایت ۲۸ آگوست (۷ شهریورماه ۹۹) برگزار شد که بر اساس آرای هیئت داوران، جایزه ویژه و دیپلم افتخار دوم بهترین فیلم کوتاه داستانی بخش بین‌الملل  این دوره از جشنواره، به فیلم کوتاه «پیشکش» ساخته بختیار خلیلی از تولیدات حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان و آژانس پخش کات فیلم رسید.

لطفی ادامه داد: داستان این فیلم در یک روستای دور افتاده در کردستان اتفاق می‌افتد که در آن پسر بچه‌ای وسیله‌ای برای سردرد مادرش از شهر سفارش می‌دهد، و هر بار که می‌خواهد از آن استفاده کند اتفاقاتی می‌افتد.

وی گفت: در این فیلم کوتاه داستانی زانیار لطفی به عنوان تصویربردار، مبین قادری به عنوان صدابردار، برزان رستمی در بخش تدوین، فرزین ابراهیمی، ثریا ابراهیمی به عنوان بازیگر، رسول احمدی به عنوان مدیر تولید، فرهاد مطاعی به عنوان عکاس و تصویر هوایی، عرفان قاسمی‌پور دستیار کارگردان، محمد احمدی در بخش تصحیح رنگ، شیلان برهانی به عنوان طراح پوستر و خه بات نودینیان به عنوان استوری‌برد، سوران رحیمیبه عنوان دستیار تصویربردار، فاروق کیانپور و حامد حیدری به عنوان دستیاران تولید و در بخش حمل و نقل جمال زندی و حیدر زندسلیمی کارگردان این فیلم بختیار خلیلی را همراهی کرده‌اند.

بختیار خلیلی از فیلم‌سازان جوان سنندجی است که تاکنون چندین فیلم کوتاه را تولید و در جشنواره‌های متعدد داخلی و خارجی ضمن حضور، موفقیت‌های ارزنده‌ای را نیز کسب کرده است. فیلم کوتاه «امروز» از دیگر ساخته‌های این هنرمند جوان و توانمند کردستانی محسوب می‌شود.

پایان پیام/31

منبع: شبستان

کلیدواژه: پیشکش حوزه هنری بختیار خلیلی فیلم کوتاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۶۲۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایزه منتقدین جشنواره مونودرامای تونس به «آلاء» رسید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مشاور رسانه، نمایش «آلاء» به نویسندگی و کارگردانی محمد کاظم‌تبار که پیش از این در چهاردمین جشنواره بین‌المللی دائجون کره جنوبی، چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، تئاتر شهر و همچنین سالن اصلی تالار مولوی روی صحنه رفته بود، رتبه دوم بخش نقاد «منتقدین» جشنواره بین‌المللی مونودرامای تونس را از آن خود کرد.

جشنواره مونودرامای تونس در این دوره با محوریت مقاومت و صلح در حالی برگزار شد که ۱۶ کشور دنیا در آن حضور داشتند و در نهایت نمایش «آلاء» رتبه دوم بخش نقاد «منتقدین» را کسب کرد.

این بخش از جشنواره برگزیده‌هایی مجزا در کارگردانی، بازیگری و نویسندگی نداشت و لوح قدردانی و نشان ویژه خود را به بهترین آثار برای کامل‌ترین نمایش به لحاظ فنی، طراحی، بازیگری، متن، میزانسن و طراحی صحنه اهدا کرد.

از دیگر عوامل نمایش می‌توان از صدا: فرهاد قائمیان، محمدرضا آزادفرد، طراح صدا و موسیقی: علی خاتمی، مدیر تولید: حامد گودرزی، دستیار تولید: محسن صفری، طراح نور: حسین نادری، دستیار کارگردان: محمد قیاسی، علیرضا افیونی، مبین آریا، مشاور طراحی صحنه: سینا ییلاق بیگی منشی صحنه: رضوان مقدسی، طراح پوستر و بروشور: رامین رستمی، مشاور رسانه: ناصر ارباب، مربی اریال یوگا: سپیده صمد پور، طراح حرکت: امیر آقاجان و طراح لباس: سمیه پسندیده‌خواه، نام‌ برد.

کد خبر 6097163 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • در دومین مرحله قرعه کشی پذیرنده ملی شاید شما برنده باشید
  • گروه محوری را در دستور کار این دوره از جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد قرار دادیم
  • گروه‌محوری در دستور کار جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد قرار دارد
  • «فرج الله سلحشور» تئاتر را از مسجد آغاز کرد و بعد آثارش در جهان دیده شد
  • «له له» جایزه جشنواره هیوستون را گرفت
  • اهدای جایزه «فرج الله سلحشور» در جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • جایزه منتقدین جشنواره مونودرامای تونس به «آلاء» رسید
  • رقابت ۱۴ گروه در جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد/ جایزه ویژه فرج‌الله سلحشور اعطا می‌شود
  • مستند کوتاه ایرانی «با قید محرمانگی» در اوبرهاوزن آلمان
  • دومین جشنواره سالانه تولید فیلم با هوش مصنوعی در آمریکا برگزار شد